DSA kampanje: kada i kako ih koristiti za najbolje rezultate

Gotraffic author

Lovro Prica

18 February 2021 | Česta pitanja

DSA kampanje: kada i kako ih koristiti za najbolje rezultate

Ako se već neko vrijeme bavite Google oglašavanjem ili vas ono generalno interesira sigurno ste u svom istraživanju mogućnosti Google Ads sustava naletjeli i na DSA oglase (Dynamic Search Ads) odnosno DSA kampanje. 

DSA kampanja je vrsta kampanje u sklopu pretraživačke mreže. 

Od klasične pretraživačke kampanje razlikuje se po tome što ne zahtijeva odabir ključnih riječi i licitiranje na njih već oglase generira zainteresiranim korisnicima na temelju sadržaja web stranice i pretraživanja korisnika na tražilici. 

Kada korisnik u tražilicu upiše pojmove vezane uz vaše proizvode i usluge Google na temelju naslova i tekstova na vašoj stranici generira oglas i odgovarajući landing page kako bi korisniku dao što bolji odgovor na njegov upit. 

Unutar ove kampanje koriste se DSA oglasi. Čak je i kreiranje oglasa pojednostavljeno u ovome slučaju. 

Vi kao korisnik Google Ads sustava trebate upisati samo opise i eventualno display URL, a sustav će s obzirom na pretraživanje korisnika generirati naslove i odredišnu stranicu. 

Naravno, Google vam dopušta određenu kontrolu nad oglasima jer možete definirati koji će se sadržaj koristiti kako bi obuhvatio nove pretrage i odgovarajući landing page za oglas. 

Postavljanjem uvjeta možete odrediti želite li ciljati baš sve stranice na web lokaciji ili ih definirati prema kategoriji, sadržaju koji se nalazi na pojedinoj stranici, naslovu stranice ili sadržaju URL-a.

Zašto DSA?

DSA format sjajan je način da pokrijete sva moguća pretraživanja i na taj način prebrodite jaz između odabranih ključnih riječi i različitih pretraživanja korisnika.

Sam Google napominje da 15% svakodnevnih pretraživanja koristi izraze ili fraze koje Google nikad prije nije vidio, pa je DSA elegantan način da skupite relevantni promet koji biste propustili koristeći popise ključnih riječi. 

Pilot testovi za DSA pokazali su porast od „5-10% više klikova i konverzija sa zadovoljavajućim ROI-jem“.

Postoji nekoliko načina na koje možete koristiti DSA:

  • Koristite DSA kampanje samo za ljude koji su već posjetili vašu web lokaciju. Imat ćete manji doseg, ali u remarketingu ste u kontaktu s ljudima koji su upoznati s vašom markom i koji traže slične proizvode.
  • Ili krenite hrabro! Napravite slojevitu kampanju s kojom ćete privući publiku sličnu onoj koja se nalazi na vašim popisima za remarketing. Prednosti? Predstavit ćete svoj brend novim ljudima, a istovremeno možete agresivno licitirati pre,a korisnicima koji su već posjetili vašu web lokaciju.

Prednosti DSA kampanja

DSA kampanje ne bi zaživjele da nemaju određenu vrijednost za oglašivače, a Google se u ovom slučaju svakako pobrinuo za to. 

  1. Potpuna pokrivenost ključnih riječi – prilikom izbora ključnih riječi za klasične kampanje na pretraživačkoj mreži uvijek se može dogoditi da propustite neku prilično relevantnu ključnu riječ ili se odlučite za ključne riječi koje ne odgovaraju vašim proizvodima i uslugama. Korištenjem DSA oglasa mogućnosti da ćete propustiti relevantna pretraživanja je gotovo nepostojeća. DSA kampanje generirat će oglase za sve upite koji se podudaraju s vašom web stranicom, a prikazivat će se i za riječi koje bi inače u Google Adsu bile označene s “Mali opseg pretraživanja” i za njih se ne bi mogli prikazivati oglasi. 
  1. Znatno lakše kreiranje oglasa – kao što smo već spomenuli, na vama je samo da osmislite dva opisa koja će se koristiti u oglasima dok će sve ostalo odraditi Google Ads sustav. 
  1. Veća relevantnost oglasa – samim time što sustav generira naslove povećava se relevantnost oglasa jer će naslovi uvijek točno odgovarati pretraživanju korisnika što povećava vjerojatnost da on klikne na njega. 
  1. Jednostavno postavljanje – dok će klasične pretraživačke kampanje zahtijevati vaše vrijeme i trud u smislu potrage za ključnim riječima, osmišljavanja oglasa i postavljanja kampanje kod DSA kampanja je taj proces znatno ubrzan jer odmah možete prijeći na postavljanje. Potrebni su vam samo link na web stranicu i dva opisa. 

Ušteda vremena – vezano na prethodnu točku, jednostavnije postavljanje znači i manji utrošak vremena koje možete iskoristiti za druge stvari vezane uz vaše poslovanje.

Tko može imati najviše koristi od DSA kampanja?

Iako su jako dobar alat DSA kampanje neće jednako dobro funkcionirati za sva poslovanja i račune. Postoje neke industrije u kojima se DSA kampanje mogu jako dobro iskoristiti i donijeti fantastične rezultate.

DSA kampanje za e-commerce

Ako imate svoj webshop s velikim brojem artikala vrlo je teško istražiti ključne riječi vezano uz baš svaki proizvod, a zatim te iste riječi raspodijeliti u smislene kampanje. 

S obzirom da u Hrvatskoj nije dostupan Google Merchant Center nego je za shopping kampanje potrebno izraditi feed svih proizvoda u Excel tablici, DSA kampanje su idealno rješenje za uštedu vremena i brz izlazak na tržište. 

DSA kampanja dopušta vam da oglašavate sve proizvode ili samo skupine koje želite, a daje vam odličan uvid u to koji se proizvodi češće pretražuju i koje ključne riječi rezultiraju konverzijama. 

Na temelju tih saznanja kasnije možete kreirati relevantnije pretraživačke kampanje te u feed za shopping kampanje uključiti one proizvode koji su potencijalnim klijentima najzanimljiviji.

Iako nećete moći uključiti slike svojih proizvoda kao u shopping kampanji, moći ćete odgovoriti na konkretnije upite. 

DSA kampanje za nekretnine i trgovine automobilima

Kao i kod e-commercea ovdje se može pojaviti problem prevelikog portfolia proizvoda što znatno otežava postavljanje kampanja. 

Korištenjem DSA kampanja imate priliku, bez obzira na budžet namijenjen oglašavanju, prikazati oglase za sve vrste upita koji se odnose na vašu ponudu bez da morate nešto žrtvovati. 

DSA kampanje za brandove s više lokacija

Ako ste brand s većim brojem fizičkih lokacija koji tek počinje s Google oglašavanjem i ne znate koliki je online interes za pojedine lokacije DSA kampanja će vam znatno olakšati. 

Umjesto korištenja ključnih riječi i kreiranja grupe oglasa ili čak cijele kampanje za pojedinu lokaciju možete DSA kampanju postaviti da targetira stranice koje sadrže lokacije i na taj način riješiti problem. 

Osim lakšeg postavljanja i manjeg budžeta potrebnog za oglašavanje, DSA kampanja dat će vam uvid kako korisnici na pojedinoj lokaciji traže vaše proizvode i usluge na tržištu. 

Kako optimizirati DSA kampanje?

Kao i kod većine Google Ads kampanja, postoji više načina za optimizaciju DSA kampanja. 

  1. Napravite dobru strukturu

Prije nego krenete na optimizaciju, najvažnije je napraviti strukturu kampanje.

S obzirom da DSA kampanje koriste automatske ciljeve, a oni se provode kroz pojedinačne grupe oglasa, trebat ćete strukturirati svoje ciljeve tako da što bolje odgovaraju unutar grupa oglasa. 

Na primjer, ako ste webshop sa prehrambenim proizvodima trebali biste kampanju strukturirati tako da svaka grupa oglasa predstavlja pojedinačnu liniju proizvoda. Tako ćete za grupu proizvoda niskokalorični sokovi postaviti grupu oglasa s uvjetom URL sadrži niskokaloricni sokovi ili naslov sadrži niskokalorični sokovi. 

Na taj način možete postaviti relevantnije opise oglasa za svaku grupu, a ovakva struktura omogućit će vam lakše praćenje kampanje i rezultata.

  1. Kreirajte tzv. “catch all” kampanju

Smisao catch all kampanje je da uhvati sve ostale upite povezane s vašim poslovanjem koje niste stavili u svoju dobro strukturiranu kampanju. 

Ova kampanja bi trebala pokrivati sve stranice vaše web lokacije kako biste odgovorili na upite koji nisu predviđeni grupama oglasa koji sadrže pravila. 

Kako će ova kampanja zapravo biti konkurencija dobro strukturiranoj kampanji na listu negativnih ključnih riječi za catch all kampanju ubacite sve ključne riječi koje se odnose na proizvode i usluge u strukturiranoj kampanji. 

  1. Nadzirite pojmove za pretraživanje i redovito dodajte negativne ključne riječi na sve kampanje

Iako će DSA kampanja većinom prikazivati oglase za relevantne upite i njoj se mogu potkrasti besmisleni upiti koji u teoriji odgovaraju sadržaju vaše web stranice, ali kroz ljudsko iskustvo i učenje vi znate da nisu prikladni. 

Stoga treba redovito pregledavati pojmove za pretraživanje i tražiti takve upite kako biste ih dodali na liste negativnih ključnih riječi i osigurali da se oglasi ne pojavljuju za njih. 

  1. Naglasite svoje promocije i ponude

Budući da vam DSA kampanja skida velik teret s leđa eliminiranjem potrebe za osmišljavanjem naslova možete se usredotočiti na naglašavanje vaših promocija i prednosti poslovanja s vama. 

Kako to učiniti? Iskoristite opise. 

Budući da je naslov već privukao korisnika jer mu je prikazao točno ono što je tražio u opisima možete istaknuti jedinstvene ponude koje imate. 

Zašto ne biste retke opisa iskoristili da korisnicima date informacije o besplatnoj dostavi, popustima na prvu kupnju, garanciju povrata novca i slične informacije koje im mogu pomoći da kliknu na oglas i odluče se za kupnju. 

  1. Provjerite svoje ekstenzije

Redovito provjeravajte rezultate svojih ekstenzija i provjerite jesu li podaci u njima točni. Po potrebi ih ažurirajte.  

  1. Iskoristite prednosti automatske strategije licitiranja

Google navodi kako automatski doseg DSA kampanja odlično funkcionira s automatskim strategijama licitiranja. Signali koje sustav dobiva za vrijeme aukcije oglasa – zajedno sa točnom formulacijom korisničkog upita – mogu se iskoristiti za postavljanje što bolje licitacije i poboljšanje rezultata. 

Navodi se i primjer Trivaga koji je korištenjem automatske strategije licitiranja u kombinaciji s DSA oglasima ostvario 140% veći click-through-rate (CTR) od klasičnih tekstualnih oglasa korištenih u pretraživačkim kampanjama. 

Kada ne možete koristiti DSA kampanje?

  1. Za promociju web lokacija koje ne odgovaraju Googleovim politikama

Vrlo jednostavno, ako neki sadržaj ne možete oglašavati putem klasičnih pretraživačkih ili prikazivačkih kampanja nemojte pokušavati ni s DSA kampanjama. Provjerite nalazi li se vaše poslovanje među onima ograničenim Google politikom

  1. Za web stranice koje se brzo mijenjaju

Ako se vaša stranica ažurira svakodnevno (stvari kao što su dnevne ponude i akcije) to može izazvati probleme s prikazivanjem DSA oglasa. U tom slučaju je bolje koristiti ciljanje na temelju feeda, ali on se mora redovito ažurirati. 

  1. Za nedovoljno dobro optimizirane stranice

Ako vaša odredišna stranica, generična ili pak ima skromnu količinu sadržaja DSA kampanja vam može izbaciti grešku koja glasi “Rijetko se prikazuje: nema odgovarajućih upita”.

DSA je idealan za oglašivače s dobro razvijenom web stranicom ili velikim inventarom. Ako se prethodna rečenica ne odnosi na vas može ćete se suočiti s nekim izazovima. 

Zaključak

  • DSA kampanje generiraju oglase zainteresiranim korisnicima na temelju sadržaja web stranice i njihova pretraživanja na tražilici.
  • korištenje DSA kampanja osigurava vam potpunu pokrivenost za sve+a relevantna pretraživanja, znatno lakše kreiranje oglasa, veću relevantnost oglase i jednostavno postavljanje što rezultira značajnom uštedom vremena.
  • DSA kampanje posebno su korisne za e-commerce, nekretnine, trgovine automobilima te poslovanja s većim brojem poslovnica na različitim mjestima. 
  • da bi DSA kampanja bila uspješna potrebno je obratiti pažnju na njenu strukturu i uložiti vrijeme u optimizaciju.
  • DSA kampanje ne možete koristit ako vam web stranica nije u skladu s Googleovim politikama, brzo se mijenja ili ima premalo sadržaja.

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu