9 elemenata koje bi uspješna web stranica trebala imati

Gotraffic author

Lovro Prica

08 July 2021 | Digitalni marketing

9 elemenata koje bi uspješna web stranica trebala imati

Vidite li zanimljiv proizvod, uslugu ili u principu bilo što zanimljivo, među prvim stvarima koje ćete napraviti vjerojatno je pretražiti Google kako bi saznali više. I niste jedini.

Mnogim ljudima je pretraživanje Google-a postalo prvi instinkt u takvim situacijama stoga ako nemate web stranicu gubite mnogo potencijalnog prometa, a što je još gore taj promet ide vašoj konkurenciji.

Naravno, nije dovoljno samo imati web stranicu – postoje određeni elementi koje bi svaka „uspješna“ web stranica trebala imati.

1. Benefiti

Prva, ključna stvar, koju moramo spomenuti kod pisanja teksta za web stranicu nije element, već način na koji pišete tekst. Vrlo je bitno imati naglasak na “benefitima”, odnosno prednostima koje potencijalni kupci mogu dobiti korištenjem vašeg proizvoda ili usluge.

Ljude generalno ne zanima previše tko ste vi, koliko dugo radite i kako ste započeli sa svojim poslom, već kako vaš proizvod ili usluga može učiniti njihov život boljim ili lakšim.

To je vrlo bitna činjenica koju bi trebali imati na umu pri pisanju teksta. 

Kada je Apple 2001. godine predstavio iPod, pri kreiranju marketinške poruke, nisu komunicirali kako iPod ima 10GB memorije i ostale značajke, već su jednostavno rekli – 1000 pjesama u Vašem džepu. 

Na taj način potencijalni kupac vidi konkretnu vrijednost koju proizvod može pružiti njegovom životu.

2. Dizajn

Istraživanja pokazuju da ljudi nesvjesno odluče percipiraju li web stranicu vjerodostojnom ili ne u prvih nekoliko sekundi, čak i prije nego pročitaju i jednu riječ teksta.

U Ujedinjenom Kraljevstvu, 2004. godine provedeno je istraživanje čiji je cilj bio otkriti koliko je bitan sadržaj, a koliko dizajn web stranice pri građenju povjerenja.

Kada ispitanici nisu vjerovali brandu iza web stranice, u čak 94% slučajeva nepovjerenje je proizlazilo iz lošeg dizajna, dok je samo 6% ljudi izjavilo da ne vjeruju brandu zbog sadržaja na web stranici.

Neki od elemenata dizajna koji su poticali nepovjerenje kod ispitanika su :

  • prevelika kompleksnost stranice
  • previše teksta
  • mali tekst koji je teško pročitati
  • previše agresivni oglasi
  • manjak navigacije.

3. Trebala bi biti mobile friendly

Kvalitetna web stranica bi trebala biti rađena s mobilnim uređajima u vidu. Od svibnja 2021. godine, Google je prebacio sve web stranice s ‘desktop first’ na ‘mobile first’ indeksiranje.

Drugim riječima, pri rangiranju vaše stranice, Google sada više uzima u obzir mobilnu verziju stranice nego desktop verziju. A to znači da ako vam stranica nije responzivna i prilagođena za mobilne uređaje, puno teže ćete ostvariti najbolje pozicije.Dodatan argument za mobilnu stranicu je da 52% klikova na oglase dolazi s mobilnih uređaja i 54% svih kupnji dolazi s mobilnih uređaja.

4. Navigacija

Korisnik bi trebao s lakoćom navigirati vašom web stranicom, na svakoj stranici bi trebao moći pristupiti elementima navigacije te bi u svakom trenutku trebao točno znati na kojoj se stranici nalazi.

Organizirajte svoju web stranicu na jednostavan i logičan način kako bi korisnicima pružili ugodno iskustvo.

5. Glavni naslov

Prvi dojam je izrazito bitan, pogotovo u poslovanju te kada uzmete u obzir da su ljudi većinom postali vrlo nestrpljivi. Ljudi su, upisivanjem pojmova u Google, navikli dobiti željene informacije u nekoliko sekundi, zato morate vrlo dobro razmisliti pri pisanju naslova vaše web stranice.

Naslov bi trebao, u prvih nekoliko sekundi, reći ljudima tko ste vi, čime se bavite i na koji način to radite.

Uzmite u obzir da ljudi žele informacije brzo te da će vrlo vjerojatno pregledati i vašu konkurenciju, stoga je headline vaša prva prilika da se istaknete.

Vaš bi se headline, ako je moguće, trebao sastojati ili od vašeg UVP (Unique Value Proposition) ili Unique Selling Proposition.

6. Podnaslov

Podnaslov bi trebao naglasiti poruku naslova te ponuditi malo više informacija.

U podnaslovu možete :

  • dodatno objasniti naslov 
  • pričati o koristima koje potencijalni kupci mogu imati od korištenja vašeg proizvoda/usluge ili suradnje s vašom tvrtkom
  • potaknuti potencijalne kupce na radnju.

Tekst podnaslova ovisi o prvom naslovu. Pri pisanju, bitno je da ta dva naslova čine logičnu cijelinu.

7. Social proof

Social proof‘ se temelji na ideji društvenog utjecaja, tzv. ‘Bandwagon’ efekta. Bandwagon efekt je psihološki koncept koji tvrdi da je postoji veća vjerojatnost da će ljudi prisustvovati nekoj aktivnosti ako vide da i drugi ljudi to rade.

Recimo da vidite 2 fast food restorana, jedan pored drugoga. Ako u lijevom restoranu sjedi 10-ak ljudi, a desni restoran je potpuno prazan, nesvjesno ćete zaključiti da je lijevi restoran bolji.

Social proof je ključan u izgradnji vašeg kredibiliteta i izgradnji povjerenja s potencijalnim kupcima, a bez povjerenja nema kupnje ni lojalnih potrošača.

Postoji nekoliko načina na koji možete prikazati ‘social proof’:

a) Case study

Case study je detaljna analiza proizvoda ili usluge koju ste vi pružili svom klijentu. Na primjer, case study marketinške agencije može biti kampanja u kojoj ste htjeli poboljšati konkretan KPI.

Puno je duža u formi u odnosu na recenzije te može biti prilično uvjerljiva jer vam daje mogućnost pokazati svoje znanje, stručnost i postignute rezultate.

b) Success story

Success story je kratka priča u kojoj vaš klijent objašnjava kako je uspio ostvariti svoj cilj koristeći vaš proizvod ili uslugu.

Success story generalno ima jači efekt zato što kombinira social proof recenzije dok također objašnjava kako je netko poboljšao svoj život koristeći vašu uslugu.

c) Recenzije

Recenzija je kratka opaska na vaš proizvod ili uslugu popraćena ocjenom od 1 do 5.

Recenzije su vrlo bitne pri donošenju odluke o kupnji. Prema istraživanju tvrtke Bright Local, 86% korisnika čita recenzije, a 57% korisnika kaže da će poslovati s tvrtkom samo ako imaju 4 ili više zvjezdica.

d) Testimonials

Testimoniali su vrlo slični recenzijama – to je kratka opaska vašeg klijenta koja opisuje njegovo iskustvo s vašom tvrtkom, proizvodom ili uslugom. 

Razlika testimonials i recenzije je da testimoniale skuplja i posjeduje tvrtka o kojoj je testimonial, dok recenzije prikuplja treća strana (npr. Google My Business). 

Iz tog razloga nikada nećete vidjeti negativan testimonial jer tvrtka sama odlučuje koji će testimonial postaviti na web, dok recenziju može ostaviti bilo koja osoba koja je imala iskustvo s vašom tvrtkom.

Još jedna razlika je da su testimoniali samo u tekstualnom obliku, dok su recenzije češće u obliku ocjene te korisnik nekada napiše i tekst o svom iskustvu.

e) Reference

Reference su popis vaših klijenata. Ako dugo radite te imate pozamašnu listu klijenata, potencijalni kupac može zaključiti da ste vjerodostojni i kvalitetni.

8. Call to action

Dovesti posjetitelje na stranicu je samo prvi korak. Ključno je navesti ih da naprave onu radnju koju želimo – zato je izrazito bitan dobar call to action.

Call to action može biti : kupi, rezerviraj, preuzmi, pretplati se, kontaktiraj nas i sl.

Bitno je jasno naznačiti što je korisnikov sljedeći korak. Call to action bi se trebao vizualno razlikovati od ostatka stranice kako bi bio uočljiv te se preporuča da je poruka call to action-a jedinstvena kroz cijelu web stranicu.

Ako vam je naglasak na konverzijama, nebi trebali zbunjivati čitatelja s nekoliko različitih call to action-a već se fokusirati na onu konverziju koja vam je prioritetn

9. Blog

Blog vam možda nije ključan u smislu konverzija (iako demonstrira vaše znanje i konzistenciju što doprinosi kredibilitetu i povjerenju), ali je jedan od najmoćnijih alata za organski promet. 

Kvalitetan blog je potreban za optimizaciju za tražilice, a na taj način također možete pokazati i svoju stručnost te ponuditi svojim čitateljima konkretne savjete ili analize,

Još jedna prednost kvalitetnog bloga je što stalno imate dostupan sadržaj koji možete objavljivati na društvenim mrežama, a to dodatno proširuje vaš doseg.

Zaključak

  • Kod pisanja teksta bitno je fokusirati se na benefit, odnosno konkretne vrijednosti vašeg proizvoda/usluge za kupca.
  • Dizajn vaše stranice bi trebao biti jednostavan i moderan.
  • Web stranica bi trebala biti prilagođena za mobilne uređaje jer sve više klikova dolazi s mobilnih uređaja i Google je počeo prioritizirati mobilne uređaje pri rangiranju web stranica.
  • Kratak i jasan headline koji objašnjava čime se bavite.
  • Social proof kako bi pokazali da i drugi ljudi imaju korist od vaše usluge.
  • Ako ste fokusirani na specifičnu konverziju, koristite jedinstveni call to action kroz cijelu web stranicu.

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu