Najčešće pogreške kod Google Ads oglašavanja

Najčešće pogreške kod Google Ads oglašavanja

Vjerojatno i vi, kao i svi marketingaši tražite najbolje načine na koje ćete korisnicima predstaviti svoje poslovanje. Ako već koristite Google Ads oglašavanje ili to tek namjeravate učiniti trebate biti oprezni u kreiranju svojih kampanja i njihovih postavki kako biste ostvarili najbolje rezultate.

No, u želji za brzim rezultatima svima nam se mogu potkrasti pogreške. U nastavku vam donosimo neke od onih koje svakako trebate izbjeći ako želite ostvariti uspjeh s Google Adsom.

Ne koristite prave opcije podudaranja ključnih riječi

Google Ads ima 4 opcije podudaranja ključnih riječi s kojima imate priliku steći veću kontrolu nad time koja pretraživanja korisnika mogu pokrenuti prikazivanje oglasa:

  1. Široko podudaranje (broad match) – zadani oblik prikazivanja ključnih riječi, bez ikakvih znakova ispred ili iza. Broad match pokrenuti će prikazivanja oglasa za relevantne varijacije ključnih riječi, uključujući sinonime, oblike za jedninu i množinu, moguće pravopisne pogreške, korijen riječi (npr. pod i ispod), povezana pretraživanja i druge relevantne varijacije. Ova vrsta podudaranja odrađuje dosta posla sama jer Google sam identificira sve gore navedene varijacije i ne propuštaju se prilike za prikazivanje oglasa, ali isto tako može donijeti neželjene klikove.
  2. Modifikator širokog podudaranja (modified broad match)modified broad match označuje se plusom ispred svake riječi. Vrlo je slično širokom podudaranju, ali prikazuje oglase samo za pretraživanja koja uključuju riječi označene znakom plusa. 

Na primjer, imamo ključnu riječ crne muške cipele koja će u ovoj opciji izgledati ovako: +crne +muške +cipele, stoga će se oglasi prikazivati samo za pretrage koje uključuju sve tri riječi u bilo kojoj kombinaciji: crne muške cipele, muške cipele crne, ali i za gdje kupiti crne muške cipele. Oglas se neće prikazivati za smeđe muške cipele, crne ženske cipele ill bilo koji upit koji ne odgovara odabranim riječima. Na ovaj način daje se preciznost širokom podudaranju.

google ads ključne riječi
  1. Podudaranje fraze (phrase match)phrase match označuje se stavljanjem navodnika na početku i kraju fraze (“crne muške cipele”). Za ovu varijaciju oglasi se prikazuju kada pretraživanje sadržava frazu ili njenu blisku inačicu, što uključuje samu frazu ili frazu s riječima ispred i iza. Bitno je da pretraživanje sadržava riječi točno onako kako su navedene unutar navodnika.

Za ključnu riječ “crne muške cipele” oglasi se mogu prikazivati za pretraživanja crne muške cipele, gdje kupiti crne muške cipele, ali neće se prikazivati za crna muška obuća.

Ova opcija podudaranja pomoći će vam da još preciznije usmjerite svoje oglase. Najbolje ju je koristiti za male, fokusirane kampanje s malom publikom. Stavljanjem riječi u podudaranje fraze otvarate si mogućnost za pisanje usmjerenih oglasa koji će odmah razdvojiti potencijalne kupce od slučajnih pretraživanja.

  1. Točno podudaranje (exact match)exact match označuje se stavljanjem uglate zagrade ispred i iza ključne riječi ([crne muške cipele]). Oglasi će se prikazivati za pretraživanja u kojima se podudara točni izraz ili bliske varijacije tog točnog izraza. Slične varijacije mogu uključivati: pravopisne pogreške, oblike za jedninu ili množinu, korijen riječi, kratice, naglaske, riječi s drugačijim redoslijedom istog značenja, dodavanje ili uklanjanje funkcijskih riječi (prijedlozi, veznici i članovi). 

Stoga će se za ključnu riječ [crne muške cipele] oglasi prikazivati i za varijacije crne cipele muške, crna muška cipela, crne cipele za muške, ali neće se prikazivati za crvene muške cipele.

Ova vrsta podudaranja može biti dosta ograničavajuća za izraze s više riječi i one s manjim brojem pretraživanja, ali je zato idealna za općenite ključne riječi koje bi u kombinaciji s, na primjer, modifikatorom širokog podudaranja, mogle privući nerelevantni promet. 

Sve navedene opcije moguće je kombinirati unutar svojih kampanja i grupa oglasa – jedna ključna riječ nije ograničena samo na jedan oblik podudaranja. Koristite razne opcije i pratite rezultate ključnih riječi kako biste vidjeli koja vam podudaranja najbolje odgovaraju. 

Ne koristite ekstenzije oglasa

Ekstenzije oglasa služe kako biste korisnicima mogli dati dodatne informacije o svojoj ponudi ili poslovanju. 

Zašto su ekstenzije tako korisne? Postoji više razloga, utemeljenih na dokazima, a glavni su:

  • bolji click-through-rate (CTR)Google-ovo istraživanje pokazalo je da korištenje ekstenzija može povećati CTR za 10 do 15%. 
  • bolji rang oglasa – Google uzima i korištenje ekstenzija u obzir pri računanju ranga oglasa (položaj oglasa na stranici s rezultatima u odnosu na ostale oglase na stranici). Korištenjem relevantnih ekstenzija dobivate bodove koje će pomoći da se postigne bolja pozicija Google oglasa.
  • manja cijena klika – bolji rang oglasa znači i manju cijenu klika. Google vas neće uvijek prisiliti da platite punu cijenu licitacije koju ste postavili, bit će dovoljno da vam je licitacija malo veća od iznosa sljedeće manje licitacije. 
  • uočljiviji oglasi – ekstenzije povećavaju površinu oglasa što znači da on zauzima više mjesta među rezultatima pretraživanja i postaje vidljiviji.
google ads ekstenzije

Loše napisani oglasi

Dobar oglas najbitnija je stavka Google Ads oglašavanja. Oglasi imaju dvije zadaće: uvjeriti potencijalne kupce da kliknu na vaš oglas, a ne onaj od konkurencije te odvratiti one koji će samo kliknuti na oglas i trošiti proračun. 

Da bi vaš oglas učinio upravo to potrebno je u njega uključiti par elemenata: jasno prezentirati vrijednost proizvoda za kupca, biti vjerodostojan, umiriti kupčeve sumnje i pozvati ga na akciju. 

Također, pobrinite se da imate barem 2 verzije oglasa kako bi ih Google Ads mogao izmjenjivati, a vi vidjeti koji od njih bolje prolazi kod publike. 

google ads oglasi

Ne koristite negativne ključne riječi

Ovo je greška koja vas može skupo stajati. 

Google obrađuje preko 6 milijuna ključnih riječi svaki dan, a 15% njih je potpuno novih – to jest, ključne riječi koje Google još nije registrirao. To znači da će neke od ovih ključnih riječi biti visokokvalitetne, dok će druge biti štetne za vaše kampanje. 

Upotrebom negativnih ključnih riječi možete iz kampanja izuzeti ključne riječi koje se ne podudaraju s vašim proizvodom ili uslugom. To vam može smanjiti troškove i povećati prihod.

Ne želite da se vaši oglasi prikazuju za pretraživanja u vezi traženja posla, znanstvenih radova i ostalih nerelevantnih pretraživanja dok vi pokušavate steći nove klijente. 

negativne ključne riječi

Ne provjeravate pojmove za pretraživanje

Nakon što se odabrali ključne riječi, odredili im podudaranja i sastavili listu negativnih ključnih riječi vrijeme je da obratite pažnju na pojmove za pretraživanje. 

Pojmovi za pretraživanje pokazuju vam za koja su se stvarna pretraživanja korisnika vaši oglasi prikazivali. Potrebno ih je redovito provjeravati jer su oni dobar izvor novih ključnih riječi i novih negativnih ključnih riječi. 

Neprovjeravanjem pojmova za pretraživanje izlažete se opasnosti da ne primjetite loša pretraživanja za koja se vaši oglasi prikazuju što opet dovodi do nepotrebnog trošenja budžeta.

search terms

Ne pratite konverzije

Možda će dodavanje Google Analyticsa i Google Tag Managera na vašu web stranicu u početku zahtijevati malo veći angažman, ali ne dajte da vas to obeshrabri. S ova dva alata u mogućnosti ste točno vidjeti što korisnici rade na jednom kad dođu a vašu stranicu i mjeriti izvršavaju li radnje koje od njih očekujete.

Praćenjem konverzija najbolje ćete znati imaju li vaši oglašivački napori smisla i trošite li svoj budžet na prave stvari.

google ads konverzije

Zaključak

  • odaberite relevantne ključne riječi i odredite im odgovarajuća podudaranja
  • koristite odgovarajuće ekstenzije oglasa i napravite dobar oglas
  • sastavite listu negativnih ključnih riječi i dodajte je na svoje kampanje
  • redovito provjeravajte pojmove za pretraživanje
  • podesite mjerenje konverzija kako biste znali isplate li se vaši napori

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu