Google Ads lokalne kampanje: najbolje rješenje za tvrtke s fizičkim poslovnicama

Gotraffic author

Matea Viher

16 September 2021 | Google Ads

Google Ads lokalne kampanje: najbolje rješenje za tvrtke s fizičkim poslovnicama

Google Ads pružio je različitim poslovanjima mogućnost oglašavanja na Search i Display mreži. Pri tome se većina njih može uspješno oglašavati na temelju ključnih riječi ili slikovnih oglasa – bez obzira radi li se o webshopu na kojem korisnici mogu kupiti online ili frizerskom salonu kojem je glavni cilj generirati pozive i narudžbe. 

Uz već svima poznate načine Google Ads oglašavanja lokalne kampanje dodatno proširuju prilike za one koji posluju u fizičkim poslovnicama. 

Tako uporabom lokalnih kampanja frizerski salon iz prvog odlomka može uz postojeće načine oglašavanja dodati oglase koji će se prikazivati korisnicima koji pretražuju pojmove vezane uz frizerski salon, a nalaze se u blizini fizičke lokacije salona. Na taj način povećava se vidljivost poslovanja i mogućnost osobnog dolaska korisnika u salon. 

Također, ova vrsta kampanja posebno je korisna i onima koji se do sada nisu bili u prilici oglašavati putem Google Adsa. 

Na primjer, lokalna trgovina mješovitom robom ili diskont nisu nešto što će korisnici tražiti s nekom namjerom i unaprijed. Veća je vjerojatnost da će u slučaju potrebe pretražiti odgovarajuće pojmove kako bi pronašli najbližu trgovinu. 

Stoga oni od sada nisu imali velike koristi od ključnih riječi ili display oglašavanja. Ali s lokalnim kampanjama mogu iskoristiti ovakve pretrage kako bi se njihove lokacije prikazale iznad lokacija ostalih konkurenata i potakle posjete dućanu. 

Da rezimiramo, Google Ads lokalne kampanje služe kako biste povećali doseg i vidljivost vašeg prodajnog mjesta. Ovom vrstom oglasa dobivate priliku pružiti potencijalnim kupcima u vašoj blizini informacije na temelju kojih će lakše donijeti odluku o posjeti vašem prodajnom mjestu.

Gdje se prikazuju oglasi lokalnih kampanja?

Oglasi lokalnih kampanja prikazuju se na svim Google proizvodima što uključuje search i display mrežu, Google karte i YouTube

  1. Google karte

Kada korisnici planiraju svoje putovanje ili aktivnosti. Pri pretraživanjima vezanim uz tvrtke i aktivnosti na lokalnom području Google povezuje te pretrage s vašim poslovanjem i prikazuje im oglase kada je to prikladno. 

Svatko tko se nalazi u blizini ili pokaže interes za vašu lokaciju može vidjeti vaš oglas.

  1. Google search mreža

Google će upariti pojmove za pretraživanje koji su relevantni za vašu tvrtku ili njezinu lokaciju  s vašim oglasom i prikazati ih kada smatra da je to relevantno za korisnika. 

Oglasi će se prikazivati na djelu tražilice koja sadrži podatke s Google karti. 

  1. Google Display mreža

Oglasi će se prikazivati tamo gdje Google procjeni da bi mogli biti relevantni. 

Google Ads sam će optimizirati mjesto na kojem se oglasi prikazuju kako bi vaše trgovine i proizvodi privukli najviše pažnje.

  1. YouTube

Google Ads može prikazivati vaše oglase na YouTubeu tamo gdje postoji najveća vjerojatnost da će privući moguće korisnike u trgovinu.

  1. Google My Business profil

Oglasi će se prikazivati i na Google My Business profilu vaše tvrtke, a ovo je posebno korisno ukoliko imate neke posebne ponude i akcije koje želite istaknuti.

Oglasi na GMB profilu prikazivat će se kada netko upiše ime vaše tvrtke i Google mu je u mogućnosti prikazati vaš GMB profill. 

  1. Gmail

Lokalne kampanje prikazivat će oglase na Gmailu na mobilnim uređajima. 

Kao i kod svih položaja prije Google će sam odlučiti kada je najbolji trenutak za prikazati oglase. 

Kako funkcioniraju lokalne kampanje?

Temelj lokalne kampanje su lokacije s vašeg Google My Business profila stoga je on ključna stvar koju trebate imati da biste uopće mogli izraditi lokalnu kampanju. 

Lokalne kampanje se prilično razlikuju od uobičajenih Google ad kampanja. Dok kod ostalih vrsta kampanja imate određeni nivo nadzora i personalizacije kampanja, lokalne kampanje u najvećem dijelu oslanjaju se na automatizaciju. 

To zapravo znači da osim uređivanja informacija na vašem GMB profilu, izrade oglasa i postavljanja budžeta ne možete učiniti puno više. Nakon postavljanja kampanje dodatno možete definirati određene segmente publike koje želite ciljati ili izuzeti pojedine lokacije. 

Lokalne kampanje same će postaviti geografsko ciljanje i ključne riječi te na temelju toga odrediti gdje će se vaši oglasi prikazivati i kome. 

Cilj lokalne kampanje je prikazati oglase korisnicima koji se nalaze u vašoj blizini i zainteresirani su za ono što nudite.

Uz to, lokalne kampanje koriste samo jednu strategiju lictiranja – povećanje vrijednosti konverzija. 

To funkcionira na način da Google Ads automatski izradi dvije nove radnje konverzije – klikovi na broj telefona i upute za vožnju – vrijednošću konverzije od HRK 1,00. Po želji moguće je povećati vrijednost pojedine konverzije kako bi Google Ads optimizirao za više konverzija s većom vrijednošću. 

U pojedinim državama postoji opcija praćenja posjeta trgovini s obzirom na lokaciju korisnika, ali ona trenutno nije dostupna u Hrvatskoj.

Kako postaviti lokalnu kampanju?

Vrlo jednostavno!

  1. U odjeljku “kampanje” kliknite na plavi gumb sa znakom plusa i odaberite “Nova kampanja”. 
  2. Kao cilj kampanje odaberite “Posjeti lokalnim trgovinama i promocije”, a zatim “Lokalna kampanja”
  1. Nakon toga odaberite želite li upotrebljavati lokacije tvrtke ili lokacije afilijacija te želite li odabrati samo jednu ili više lokacija ako ih imate. 
  1. Nakon toga unesite postavke kampanje koje vas sustav traži (ime, jezici, proračun, koje konverzije želite pratiti).
  2. Nakon toga kreće kreiranje grupe oglasa (potrebno je samo nadjenuti ime) i samog oglasa. Za oglas će vam biti potrebna odredišna stranica, do 5 naslova, do 5 opisa, do 5 poziva na radnju, slike i videozapisi.

Vrlo je bitno napomenuti da su videozapisi obvezan dio oglasa koji morate ubaciti putem YouTube linka tako da će postavljanje od vas zahtijevati otvaranje YouTube kanala i barem jedan video na njemu koji biste mogli koristiti. 

Nakon toga gotovi ste s postavljanjem kampanje i vrijeme je da optimizaciju prepustite Google-u. 

Gdje mogu vidjeti rezultate lokalnih kampanja?

Lokalne kampanje mogu rezultirati s tri vrste akcije korisnika:

  • klikovi na poziv – broj klikova na gumb “Poziv” za upućivanje poziva trgovini tijekom ili nakon klika na oglas
  • klikovi na upute za vožnju – broj klikova gumba “Upute” za kretanje do trgovine nakon klika na oglas
  • posjeti web lokaciji – broj klikova na URL nakon klika na oglas.

Da biste točno znali koliko ste čega ostvarili tu je Izvješće po trgovini. Izvješće po trgovini prikazuje vam podatke za svaku trgovinu posebno, a možete ga pronaći tako što ćete u izborniku na lijevoj strani odabrati “Lokacije”, a zatim “Izvješće po trgovini”.

Za lokalne kampanje ne postoji opcija koja bi vam mogla pokazati s koje ste mreže dobili najviše pojavljivanja, klikova i konverzija, ali možete dobiti djelomičan uvid u te podatke uz pomoć “Izvješća”

Idite na kampanju i odaberite razinu grupe oglasa. 

Kliknite na “izvješća” u gornjem desnom kutu. Zatim idite na “Prikazivačka mreža/videozapisi” i odaberite “Automatski položaji (grupa)”.

Tu ćete vidjeti na kojim su se web stranicama, mobilnim aplikacijama i Youtube kanalima prikazivali vaši oglasi i koji su rezultati tih prikaza. 

Zašto su lokalne kampanje učinkovite?

Postoji nekoliko razloga zašto je korištenje lokalnih kampanja pametna strategija za mnoge tvrtke:

  • Relevantnost je značajna odrednica uspješnog PPC oglašavanja. Osim što utječe na CTR i druge ključne podatke. Prikazivanje oglasa korisnicima koji se nalaze u blizini vaše poslovnice relevantnost je zajamčena. 
  • Mnoge ključne riječi koje se koriste za lokalna pretraživanja vrlo su specifične i pokazuju jasnu namjeru korisnika, kao na primjer, “pizzeria u blizini” ili “pizzeria trešnjevka”. Privlačenje korisnika koji pretražuju na ovaj način iznimno je vrijedno jer su oni spremni reagirati odmah. 
  • S obzirom da lokalne kampanje za cilj imaju privući korisnike na određenoj geografskoj lokaciji konkurencija za ključne riječi (iako ih definira Google) znatno je manja nego na razini cijelog, grada, države ili šire.

Kako učiniti svoje lokalne kampanje uspješnijima?

  1. Kreirajte privlačne oglase

Za početak popunite sve opcije koje vam Google Ads nudi. Ako možete dodati do 5 naslova, nemojte se ograničiti na sam0 3. Unošenjem maksimalnog broja mogućih elemenata pružate Google više materijala za kombiniranje oglas ai optimizaciju. 

Nadalje Google preporučuje da kreirate poruke koje se temelje na lokaciji. To bi značilo da je u naslov bolje napisati “Trgovina Lara Savica” nego “Trgovina Lara Zagreb” ili samo “Trgovina Lara”. Preciziranjem lokacije korisnici će biti skloniji posjeti jer će im se lokacija automatski činiti bližom. 

Ukoliko imate neku posebnu ponudu ili akciju svakako je naglasite u oglasima. 

Obratite pažnju i na slike koje prenosite – pobrinite se d alogo bude jasan i lako prepoznatljiv, a slike s jasnim fokusom, bez nepotrebnih detalja. 

  1. Odredite vrijednost konverzije

Već smo spomenuli da se kod postavljanja lokalne kampanje automatski kreiraju 2 konverzije s vrijednošću od HRK 1,00.

Ukoliko obje vrijednosti ostavite na HRK 1,00 Google će jednako optimizirati za obje.

No, razmislite je je li vam nešto od konverzija (pozivi, upute za vožnju) važnije od drugoga. Ako procijenite da je povećajte vrijednost konverzije kako biste signalizirali Googleu koja vam je od njih važnija. 

  1. Pričekajte najmanje 30 dana kako biste skupili dovoljno podataka o izvedbi

Ovo je uputa koju navodi sam Google, a kao razlog navode sljedeće: “Može biti potrebno neko vrijeme da korisnici izvrše konverziju nakon interakcije s vašim oglasom. Našim modelima također je potrebno nekoliko tjedana da saznaju više o vašoj izvedbi i izvrše optimizaciju u skladu s vašim ciljevima. Izbjegavajte preuranjeno unošenje izmjena u kampanje ili procjenjivanje izvedbe.”

Zaključak

  • Google Ads lokalne kampanje služe kako biste povećali doseg i vidljivost vašeg prodajnog mjesta. 
  • Ovom vrstom oglasa dobivate priliku pružiti potencijalnim kupcima u vašoj blizini informacije na temelju kojih će lakše donijeti odluku o posjeti vašem prodajnom mjestu. 
  • Lokalne kampanje dodatno proširuju prilike za one koji posluju u fizičkim poslovnicama. 
  • Ova vrsta kampanja posebno je korisna i onima koji se do sada nisu bili u prilici oglašavati putem Google Adsa. 
  • Oglasi se prikazuju na Google kartama, tražilici, display mreži, YouTube-u, Gmailu i GMB profilu.
  • Vrlo su korisne jer povećavaju relevantnost i odgovaraju na specifične lokalne upite.

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu