Google Discovery Ads i sve što trebate znati o njima

Gotraffic author

Lovro Prica

01 April 2021 | Digitalni marketing

Google Discovery Ads i sve što trebate znati o njima

Discovery Ads opcija su koju je Google Ads učinio dostupnom oglašivačima diljem svijeta u travnju 2020. godine.

Ova vrsta oglasa omogućava vam da svoje oglase prikažete na Google Discover feedu i istaknete ih na vrhu YouTubea i Gmaila.

primjeri discovery oglasa

Za one koji se možda još nisu susreli s tim nazivom Google Discover feed dostupan je na mobilnim telefonima, a omogućuje vam pregled vijesti koje Google smatra relevantnim za vas ovisno o tome što svakodnevno pregledavate na tražilici.

Zašto se Google odlučio za opciju Discovery Ads?

Kako sami navode na svojim stranicama, način na koji korisnici kupuju promijenio se iz korijena. Prilagođeni feedovi kao što su vijesti, videozapisi i društvene mreže sada imaju značajnu ulogu u procesu kupnje i konačnoj odluci. 

Navode kako će čak 85% korisnika u roku od 24 sata od otkrivanja proizvoda poduzeti neku radnju vezanu uz proizvod – na primjer usporediti cijene ili izvršiti kupnju.

Upravo zato su odlučili oglašivačima omogućiti da dosegnu te korisnike u trenutku kada su zaista spremni saznati nešto o njihovim proizvodima i uslugama.

Zašto biste se vi trebali odlučiti za Discovery Ads? 

  1. Velik doseg

Google navodi kako s Discovery oglasima imate mogućnost dosegnuti čak 2,9 milijardi korisnika dok:

  • pregledavaju feedove na YouTubeu
  • pregledavaju kartice Promocije i Društvene mreže na Gmailu
  • traže omiljene teme na Discoveru.
  1. Bolji angažman korisnika

Vizualno privlačan i relevantan sadržaj potiče na akciju, što znači da su šanse da korisnici stupe u interakciju s vašim oglasima znatno veće.

Googleovo razumijevanje namjere kupaca omogućuje vam prikazivanje relevantnijih, značajnijih oglasa ljudima koji su najviše zainteresirani i spremni za informiranje.

  1. Opcije automatiziranog licitiranja

Discovery kampanje koriste isključivo automatizirane strategije licitiranja. 

Odabirom automatizirane strategije licitiranja za povećanje broja konverzija ili ciljani CPA Google pomaže u prikazivanju vaših oglasa visoko zainteresiranim kupcima.

Formati Discovery oglasa

Google Discovery kampanje stavljaju vam na raspolaganje dvije vrste oglasa: standardni format s jednom slikom ili carousel oglas. 

Slično kao kod responzivnih oglasa za pretraživačku mrežu ili responzivnih prikazanih oglasa i kod Discovery oglasa unosite više različitih elemenata (opisa, slika, naslova) koje Google Ads zatim testira u različitim kombinacijama kako bi različitim kupcima prikazao prilagođenije poruke.

  1. Standardni Discovery oglasi

Standardni oglasi zahtijevaju unos nekoliko različitih elemenata:

  • URL odredišne stranice – mjesto na koje će korisnici biti preusmjereni nakon klika na oglas. Da biste osigurali veću kvalitetu oglasa i stopu konverzije, postavite svoj krajnji URL na stranicu na kojoj netko može saznati više o određenom proizvodu koji oglašavate i koji ga potencijalno može kupiti. Izbjegavajte slanje ljudi na vašu početnu stranicu.
  • slike – ovo je vrlo bitan element jer je cilj Discovery oglasa privući pažnju ciljane publike dok pretražuju i scrollaju. Stoga ovdje ne treba igrati na sigurno s odabirom slika. Istaknite se podebljanim bojama i vizualnim kontrastom, kao što biste možda učinili kod Facebook oglasa
  • naslovi – naslovi se prikazuju kao prvi redak oglasa u boldu. Možete dodati do 5 naslova po 40 znakova. 
  • opisi – prikazuju se ispod naslova i prilika su da dodatno uvjerite korisnike nakon dobro osmišljenog naslova. Također možete dodati 5 opisa, do 90 znakova. 
  • naziv tvrtke – naziv tvrtke pojavljuje se uz oglas kako bi korisnici znali o kome se radi
  • call to action – nije obavezan, ali je svakako poželjan. Možete odabrati između par ponuđenih opcija ili pustiti Googleu da sam testira i optimizira poziv na akciju.
standardni discovery oglas
  1. Carousel Discovery ads

Ovaj format oglasa sličan je standardnom formatu Discovery oglasa, ali omogućuje vam prikaz više slika u jednom oglasu kroz koje korisnici mogu listati. 

Možete prenijeti 2 do 10 slika koje ćete koristiti kao kartice u carouselu, a Google će ih prikazati redoslijedom kojim ste ih prenijeli.

Imajte na umu da Google Ads dopušta korištenje samo kvadratnih ili pravokutnih slika s omjerom 1,91: 1 za ovu vrstu oglasa. Također, slike moraju biti ILI kvadratne ILI pravokutne – nije ih moguće miješati za pojedini oglas. 

carousel discovery oglas

Google Discovery Ads i ciljanje korisnika

Glavna razlika između Discovery oglasa i Display oglasa je u tome što Discovery oglase nije moguće ciljati prema ključnim riječima već samo prema odabranim publikama:

  • remarketing – remarketing vam omogućuje prikazivanje oglasa ljudima koji su posjetili vašu web stranicu ili aplikaciju.
  • demografija – targetiranje potencijalnih kupaca na temelju njihovih demografskih značajki. Segmentiranje na temelju spola, dobi, bračnom statusu, stupnju obrazovanja, vlasništvu nekretnine, a u nekim zemljama i na temelju dohotka.
  • in- market publika – ciljanje publike koja aktivno pregledava, istražuje i uspoređuje vrste proizvoda i usluga koje nudite.
  • affinity publika – omogućuje ciljanje prema određenim interesima publike
  • custom publika – omogućuje vam da upišite određene ključne riječi, URL-ove web stranica i aplikacije kako bi Google pronašao skupine ljudi zainteresirane za vaše proizvode i usluge. Google će na temelju unesenih podataka osigurati da se vaši oglasi prikazuju korisnicima koji bi mogli biti zainteresirani ili su već pokazali namjeru kupnje za ono što nudite.

Ako ne odaberete određenu publiku Google će početi prikazivati vaše oglase širokoj publici i koristiti vlastite signale kako bi optimizirao tko vidi vaše oglase.

Google Discovery ads i strategije licitiranja

Specifičnost Discovery ads kampanja je ta da se oslanjanju isključivo na strojno učenje i automatizirane strategije licitiranja

U ovome trenutku dostupne su samo dvije:

  1. Povećanje broja konverzija

Kap što je vrlo jasno iz samog imena strategija licitacije za povećanje broja konverzija idealna je ako želite ostvariti veći broj konverzija unutar postojećeg proračuna. Automatski će prilagoditi licitacije kako biste ostvarili najveći mogući broj konverzija.

  1. Ciljani CPA (cost per acquisition)

Ciljani CPA ima za cilj ostvariti što više konverzija po ciljanoj cijeni koju ste postavili za određenu radnju iako cijena nekih konverzija može biti veća ili manja od zadanog iznosa.

Prosječni CPA u Google Discovery kampanjama je oko 12 američkih dolara, no u industrijama koje uobičajeno imaju veći CPC i CPA realno je očekivati i veću cijenu po konverziji. 

Prvi prvom postavljanju kampanja Google Ads savjetuje da pričekate dva ili tri tjedna između testiranja novih ponuda ili promjene oglasa kako bi mogao naučiti kako korisnici reagiraju i prilagoditi se.

Kako kreirati Discovery kampanje?

Odgovor je vrlo jednostavno!

Krenite s kreiranjem nove kampanje i kao prvi korak odaberite željeni cilj kampanje. 

U drugom koraku kao vrstu kampanje izaberemo Discovery.

kako kreirati discovery kampanju

Ostatak kreiranja kampanje odvija se kao kod bilo koje druge vrste Google Ads kampanje. Unesete ime kampanje, odaberete postavke kao što su lokacija, dnevni budžet, strategija licitiranja, publika koju želite ciljati i slično te kreirate grupe oglasa i oglase.

Zaključak

  • Discovery oglasi omogućuju vam da svoje oglase prikažete na Google Discover feedu ti istaknete ih na vrhu YouTubea i Gmaila
  • prikažite oglase publici od 2,9 milijardi korisnika
  • odaberite standardni ili carousel format oglasa
  • na raspolaganju vam je ciljanje s obzirom na karakteristike publike, kontekstualno ciljanje nije moguće
  • dostupne su samo automatizirane strategije licitiranja
  • postavljanje Discovery kampanja jednostavno je kao i postavljanje bilo koje druge Google Ads kampanje

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu