Zašto ne vidite iste podatke u Google Ads-u i Google Analyticsu?

Gotraffic author

Lovro Prica

20 October 2020 | Česta pitanja

Zašto ne vidite iste podatke u Google Ads-u i Google Analyticsu?

Ako kao korisnici Google Ads-a podatke dodatno pratite i u Analyticsu (a trebali biste) vrlo vjerojatno ste već primijetili određene razlike u podacima. Nažalost, to je problem koji se često javlja.

Ako ste provjerili i uvjerili se da su vam Google Ads i Google Analytics računi povezan i kodovi dobro implementirani na svim stranicama koje želite pratiti u nastavku teksta pročitajte o najčešćim uzrocima razlike u podacima. 

google ads vs. google analytics 1

Razlika između klikova i sesija

Podugačak je popis razlika koji mogu uzrokovati razliku u broju klikova i sesija, a kao najčešći izdvajaju se:

1. Google Analytics ne prati podatke na isti način kao Google Ads. 

Dok Google Ads prati klikove, Analytics registrira sesije. Lako je pretpostaviti da jedan klik znači jednu sesiju, ali tome nije tako. 

Sesije bilježe aktivnost unutar zadanog vremenskog okvira, što je za Analytics 30 minuta. 

Ako unutar tog vremena korisnik dva puta klikne na oglas ili ekstenziju oglasa Google Ads će zabilježiti 2 klika, ali u Analyticsu će se to i dalje bilježiti kao jedna sesija (čak i ako je korisnik napustio web lokaciju, a zatim se ubrzo vratio). 

Može se dogoditi i obrnuta situacija ako netko klikne na oglas jednom i ostane na web stranici duže od 30 minuta. Pri tome će Google Ads bilježiti jedan klik, a Analytics dvije ili više sesija. 

Nažalost, ove podatke nikada nije moguće do kraja ujednačiti i sva odstupanja do 20% Google smatra normalnim. Ako se pojavi veće odstupanje provjerite za jedan od problema koji opisujemo u nastavku.  

google ads vs. google analytics 2

2. Korisnici napuštaju web stranicu prije nego ih Analytics uspije zabilježiti

Učitavanje odredišne stranice vaših oglasa traje nekoliko sekundi, ali dio korisnika neće biti dovoljno strpljiv pa će stranicu napustiti prije njenog učitavanja. 

U tom slučaju Google Ads je zabilježio klik, ali Analytics kod nije se uspio pokrenuti te nije zabilježio sesiju. 

Ovakva situacija može se dogoditi kod slučajnog klikanja na oglas iako je puno češći uzrok presporo učitavanje stranice. 

Istraživanja su pokazala da ako se stranica učitava 3 ili više sekundi ima 50% veću stopu napuštanja od stranica koje se učitavaju za manje od 3 sekunde. 

Da biste vidjeli ocjenu brzine svoje stranice provjerite je na GooglePage Insight alatu

Umetnite URL svoje stranice, a Google će vam izbaciti njenu prosječnu ocjenu s prijedlozima za poboljšanje. 

Moguće je posebno provjeriti brzinu za mobilne uređaje, a posebno za stolna računala.

google page insight

3. Isključen je auto-tagging URL-ova na računu za Google Ads

Auto-tagging omogućuje praćenje konverzija na web stranici, uvoz podataka iz vanjskih izvora u Google Ads (npr. Analytics, CRM i slično), izvoz podataka iz Google Ads-a u Google Analytics te omogućuje da se neki od podataka iz Google Analytics uvezu i koriste u Google Ads izvještajima. 

Ako je auto-tagging na Google Ads računu isključen to će uzrokovati razliku u klikovima  jer Analytics neće pripisivati klikove CPC prometu (onome prometu koji je došao od Google Ads oglasa) nego organskom prometu (promet preko Google tražilice koji ne uključuje oglase). 

Ako ste se odlučili ne koristiti auto-tagging morate ručno označiti završne URL-ove varijablama praćenja kampanje.

Da biste provjerili je li vam auto-tagging uključen idite na svoj Google račun i u izborniku na lijevoj strani odaberite “Postavke”. 

Pri vrhu ekrana odaberite “Postavke računa”. Tu ćete vidjeti stavku “Automatsko označavanje” ili auto-tagging u drugom redu odozgora. 

Ako piše “Da” znači da je uključeno. U slučaju da piše ne kliknite na strelicu, označite kvačicom kućicu ispred “Označi URL koji korisnici kliknu putem mog oglasa” i kliknite spremi. 

google ads auto tagging 1
google ads auto tagging 2

4. Google Ads filtrira nevažeće klikove iz izvješća, dok Google Analytics prikazuje sve podatke

Ova situacija najčešće se javlja ako Google Ads procijeni da netko namjerno klika vaš oglas (npr. netko tko vam želi povećati troškove) i u tom slučaju filtrira, odnosno miče te nevažeće klikove iz izvješća dok ih Analytics i dalje bilježi kao sesije.

Još neke od situacija kada će Google Ads klikove smatrati nevažećima su:

  • kada prepozna da se radi o automatskim i robotskim klikovima ili klikovima nekog drugog obmanjujućeg softvera
  • drugi klik dvostrukog klika što najčešće uzrokuju postavke miša korisnika ili neki drugi problem vezan uz sam miš

5.  Nije odabrana mogućnost uvoza podataka s jednog računa na drugi

Da biste provjerili ovu stavku idite na svoj račun i u gornjem desnom kutu kliknite na “Alati i postavke”. Pod “Postavljanje” odaberite opciju “Povezani računi”. Pronađite Google Analytics i odaberite “Pojedinosti”. 

google ads povezivanje računa

Kod povezanog računa kliknite simbol olovke pod “Pregledi”. Tu ćete vidjeti je li uvoz mjernih podataka omogućen.

google ads povezivanje računa 2

Povezivanje Google Adsa i Analyticsa omogućuje praćenje cijelog korisnikova ciklusa kupovine – od same interakcije s oglasom do izvršenja konverzije. 

To može pružiti jedinstveni uvid u ponašanje korisnika i biti temelj za prilagodbu vaših marketinških planova. 

Povezivanjem ova dva alata dobivate mogućnost:

  • vidjeti izvedbu oglasa i web-lokacije u Google Ads izvješćima u Analyticsu
  • uvesti ciljeve i transakcije e-trgovine iz Analyticsa u Google Ads 
  • uvesti Analytics mjerne podatke kao što su Stopa napuštanja početne stranice, Prosj. trajanje sesije i Stranice/sesija, na svoj Google Ads račun
  • poboljšati Google Ads remarketing pomoću remarketinga i dinamičkog remarketinga u Analyticsu
  • dobiti podrobnije podatke u izvješćima o višekanalnim tokovima Analyticsa.

6. Korisnici se vraćaju na web lokaciju putem bookmark-a

Ako korisnici kliknu na oglas i bookmark-aju, zajedno s njime pohraniti će se i “gclid” parametar koji služi Analyticsu za prepoznavanje prometa s oglasa. 

Kada se korisnici vrate na stranicu preko tog bookmarka Analytics će bilježiti sesiju koju će bilježiti kao da je došla s oglasa, ali u Google Ads-u neće biti podataka o kliku, niti će oni biti naplaćeni. 

Na ovu situaciju nikako ne možete utjecati jer ovisi direktno o korisnicima, ali valja je imati na umu ako primjetite razlike između broja sesija i klikova u vašim izvještajima. 

Još neke od situacija koje mogu uzrokovati razliku u klikovima i sesijama su sljedeće:

  • Odabrana odredišna stranica automatski preusmjerava na drugu web stranicu što može spriječiti Google Analytics kôd od pokretanja i ispravnog identificiranja prometa.
  • Odredišna stranica nije u mogućnosti ispravno učitati kod zbog čega klikovi prijavljeni na Google Ads-u, neće biti zabilježeni u Google Analytics
  • Korisnici se vraćaju tijekom trajanja kampanje pri čemu Google Ads sve bilježi kao jedan klik, a Analytics kao više sesija.
  • Postavke preglednika koji koristi korisnik blokiraju Google Analytics.

Razlika u konverzijama

razlika u konverzijama

Digitalni marketing ima česti problem s razlikom u podacima često se javlja i kod praćenja konverzija. 

Google Analytics računa stopu konverzije kao postotak korisnika koji su napravili konverziju u odnosu na zadane ciljeve unutar Analyticsa. 

S druge strane, u Google Ads-u stopa konverzije upućuje na postotak klikova koji su završili Google Ads konverzijom, a definirana je Google Ads kodom za praćenje konverzija.

Zbog razlike u praćenju podataka dolazi i do razlike u podacima,a najčešći su:

1. Razlika u atribuciji

google alati atribucija

Po zadanim postavkama Google Ads dodjeljuje konverziju na temelju podatak, isto kao Google Analytics 4.

No, unatič tome vidjet ćete blaga razilaženja u broju konverzija jer iako je model atribucije isti ne funkcionira isto na oba sustava.

Kod Google Ads će on i dalje favorizirati Google Ad spri pripisivanju konverzije, dok će kod Analytics biti objektivniji.

2. Različito bilježenje konverzija

U Novom Google Analytics 4 više se ne konfiguriraju ciljevi nego konverzije.

Kao što smo već spomenuli Google Ads ne poznaje koncept sesije i zbog toga u istom vremenskom razdoblju može zabilježiti više konverzija ako je postavka za neku radnju označena kao “Svaka” umjesto “Jedna”, a korisnik se u roku 30 minuta više puta vrati na određenu stranicu. 

Da biste provjerili kako su vam akcije konverzija označene idite na svoj Google Ads račun,  a zatim u gornjem desnom kutu na “Alati i postavke”. Pod “Mjerenje” odaberite “Konverzije”. U stupcu “Zbroj” možete vidjeti kako oznaku. 

google ads konverzije

3. Ažuriranje izvješća

Nekada se ispostavi da je problem vrlo jednostavan, a to je da se izvješća u Google Ads-u i Analyticsu različito ažuriraju. Google Ads konverzije su ranije vidljive u Google Ads-u (otprilike nakon 3 sata), dok se za one uvezene iz Analytics u Google Ads treba strpjeti i do 9 sati.

Vezano uz konverzije, između Google Ads mogu se pojaviti još neke razlike u podacima:

  • Datum konverzije – Google Ads bilježi konverziju prema kliku koji je doveo do željene radnje, a Analytics bilježi točno vrijeme kada se radnja dogodila.
  • Razlike zbog korisničkih postavki – korisnici u svojem pregledniku mogu omogućiti praćenje za jednu platformu, a drugu blokirati što će dovesti do razlike.
  • Više Google Ads računa šalje promet na stranicu koju prati jedan Analytics s istim ciljevima – u tom slučaju vidjet ćete više konverzija u Google Ads-u jer ta platforma pratiti konverzije odvojeno, dok će Analytics pripisivati konverzije samo zadnjem kliku i prikazivati manji broj konverzija.

Razliku u konverzijama možete eliminirati i na način da sve konverzije pratite isključivo putem Google Adsa. 

Tako ćete dobivati točnije podatke vezane uz konverzije koje su posljedica oglasa i nećete morati brinuti o razlikama. 

U tablici pogledajte koje su sve razlike u praćenju konverzija izravno u Google Adsu i putem uvoza podataka iz Google Analyticsa. 

Google AdsGoogle Analytics
Goal conversion rate u Google Ads-u temelji se na Ciljevima koje definiramo putem Google Ads conversion tracking koda ili uvezenih ciljeva iz Analyticsa, a prate se klikovi ili pregledi video zapisa za postavljene ciljeve.Goal conversion rate u Analyticsu temelji se na konverzijama koje smo definirali u određenom pregledu i sesijama zabilježenim u tom pregledu.
Bilježi se konverzija nakon svakog klika na oglas.Bilježi se jedna konverzija po sesiji.
Broji konverzije koje su nastale isključivo kao posljedica klika na oglas.Broji konverzije iz svih dostupnih izvora.
Omogućava praćenje jedne konverzije (na primjer za leadove) ili svih konverzija (na primjer za prodaju).Ne omogućuje fleksibilno praćenje konverzija.
Može izbaciti klikove za koje procjeni da su nevažeći iz izvješća i samim time konverzije koje su nastala kao rezultat tih klikova.Bilježi sve konverzije.
Bilježi datum konverzije s obzirom na zadnji klik na oglas prije konverzije.Bilježi datum konverzije kada se ona zaista dogodila.
Podaci o konverzijama osvježavaju se u roku 3 sata.Podaci o konverzijama osvježavaju se u roku 9 sati.
Može pratiti sljedeće konverzije:

cross – account conversions – konverzije od oglasa na više Google Ads računa
phone call conversions – konverzije koje su rezultat ekstenzija za pozive ili brojeva telefona ugrađenih na stranicu
view-through conversions – konverzije koje su rezultat toga što je netko vidio naš oglas, ali na njega nije kliknuo. Google Ads procjenjuje koje su konverzije mogle doći nakon samog prikazivanja oglasa.
cross-device conversions – konverzije koje su posljedica klikova na različitim uređajima.
cross browser conversions – konverzije koje se bilježe kada korisnik koristi više različitih web preglednika – u jednom pregledniku kliknuo na oglas, ali je konverziju dovršio u drugom.
Google Analytics nema navedene opcije.

Zaključak:

  • prvi korak je uvijek provjeriti jesu li vam Google Ads i Google Analytics računi ispravno povezani, a kodovi implementirani
  • problemi s podacima najčešće se pojavljuju pri mjerenju klikova i konverzija
  • ako su razlike u klikovima manje od 20% Google to smatra normalnim, za sve više potrebno je provjeriti druge navedene razloge
  • razlike u konverzijama najćešće uzrokuju razlika u atribuciji i različito bilježenje konverzija
  • bolje je pratiti konverzije putem Google Ads kako biste dobivali što točnije podatke

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu