Kompletan vodič za razumijevanje ekstenzija oglasa

Kompletan vodič za razumijevanje ekstenzija oglasa

Ekstenzije su sastavni dio Google Ads oglašavanja i svakog dobrog oglasa, a služe kako biste korisnicima mogli dati dodatne informacije o svojoj ponudi ili poslovanju.

Njihovo dodavanje je besplatno, a kao i kod oglasa, plaćate samo kad netko klikne na neku od ekstenzija. 

Osim što ćete korisnicima dati dodatne informacije i vi ćete imati koristi od korištenja ekstenzija:

  • bolji click-through-rate (CTR)Google-ova istraživanja pokazala su da korištenje ekstenzija može povećati CTR za 10 do 15%. Veći broj klikova, znači i veći broj potencijalnih klijenata koji će pregledati vašu ponudu i možda izvršiti konverziju. 
  • bolji rang oglasa – još 2013. godine Google je odlučio uzimati korištenje ekstenzija u obzir pri računanju ranga oglasa (položaj oglasa na stranici s rezultatima u odnosu na ostale oglase na stranici). Korištenjem relevantnih ekstenzija dobivate bodove koje će pomoći da se postigne bolja pozicija Google oglasa.
  • manja cijena klika – bolji rang oglasa znači i manju cijenu klika. Google vas neće uvijek prisiliti da platite punu cijenu licitacije koju ste postavili, bit će dovoljno da vam je licitacija malo veća od iznosa sljedeće manje licitacije. Na primjer, postavili ste licitaciju 2 kune, a jedan od oglašivača koji se natječu s vama postavio je licitaciju 1 kn. Ako izborite prvu poziciju oglasa nećete morati platiti 2 kn nego koliko je dovoljno da nadmašite oglašivača s licitacijom od 1 kn. 
  • vidljiviji oglasi – vrlo jednostavno, ekstenzije povećavaju površinu oglasa što znači da on zauzima više mjesta među rezultatima pretraživanja i postaje vidljiviji.

Kako postaviti ekstenzije oglasa?

Ekstenzije oglasa vrlo su jednostavne za postavljanje.

Na svom Google Ads računu u izborniku na lijevoj strani odaberite “Oglasi i proširenja”, a zatim pri vrhu ekrana odaberite “Proširenja”.

Kliknite na veliki plus u gornjem lijevom kutu i otvorit će vam se popis ekstenzija koje možete koristiti.

postavljanje ekstenzija

Svaku ekstenziju možete postaviti na razini računa, kampanje ili grupe oglasa ovisno o strukturi.

Na primjer, ako vam je kampanja za digitalni marketing fokusirana samo na jednu uslugu i proizvod možete ih postaviti na razini kampanje.

Ali ako u kampanji imate grupe oglasa koje se fokusiraju na različite proizvode ili usluge trebali biste postaviti relevantne ekstenzije na razini grupe oglasa. Na primjer: imate web trgovinu koja prodaje sportsku odjeću. U jednoj kampanji imate grupu oglasa za tenisice i grupu oglasa za trenirke.

Napravit ćete ekstenzije za svaku grupu oglasa kako biste povećali relevantnost svoje kampanje. To znači da biste primjerice za grupu oglasa za tenisice kreirali sitelinkove: tenisice za trčanje i tenisice za košarku.

Stavite se u kožu svog korisnika i gledajte kako mu možete dati što bolji odgovor na njegov pretraživački upit. Prema tome trebate koristiti ekstenzije oglasa da korisniku pružite dodatne i korisne informacije da lakše dođe do informacije koju traži.

Vrste Google Ads ekstenzija

1. Sitelink ekstenzije (Proširenja na veze za web-lokaciju)

Ovu vrstu ekstenzija jedna su od najčešće korištenih ekstenzija koje ćete najčešće vidjeti na oglasima, a zasigurno će privući i najveću pažnju jer zauzimaju najviše prostora ukoliko se prikazuju.

sitelink ekstenzije

Svrha sitelinkova je ponuditi korisnicima mogućnost da kliknu na odvojene odredišne stranice kako bi mogli poduzeti određenu radnju ili vidjeti samo onu usluga koja ih zanima. Sastoje se od jednog naslova s 25 znakove te 2 opisa s 35 znakova.

Uvijek treba dodati barem 2 sitelinka makar je preporučljivo dodati više od toga. 

Na desktop uređajima Google će prikazivati 2 do 6 sitelink ekstenzija u dva stupca, dok se na mobilnim uređajima može prikazati do 8 ekstenzija koje se prikazuju jedna uz drugu, u liniji. 

Najbolje prakse za sitelinkove:

  • kreirajte ih na razini grupe oglasa kako bi bili što relevantniji za oglase uz koje se prikazuju
  • iskoristite ih za vremenski ograničene ponude kao što su božićni ili rođendanski popusti. Odredite im početak i kraj prikazivanja kako se ne bi prikazivali nakon završetka akcije. 
  • budite konkretni, kratki i ne pokušavajte u sitelinkove staviti što je više moguće teksta.

2. Callout ekstenzije (dodatni opisi)

Callout ekstenzije daju vam priliku da potencijalnim kupcima komunicirate dodatne prednosti svog poslovanja, usluge ili proizvoda koje niste uspjeli reći u samom oglasu (npr. besplatna dostava, podrška 0-24, besplatno savjetovanje itd).

callout ekstenzije

Svaka callout ekstenzija može imati najviše 25 znakova, a Google će prikazati 2 do 6 odabranih ekstenzija uz oglase, kao na slici iznad. 


Koristite callout ekstenzije kako biste istaknuli svoje jedinstvene konkurentne prednosti, nastojte izbjegavati ponavljanje teksta iz oglasa i koristite sentence case (samo prvo slovo u ekstenziji veliko, a ostala mala, za razliku od naslova oglasa gdje svaka riječ počinje velikim slovom).

3. Structured snippet ekstenzije (proširenja za strukturirane isječke)

Ekstenzije koje vam omogućuju da istaknete određene aspekte svojih usluga i proizvoda.

Na prvu zvuče dosta slično callout ekstenzijama, ali glavna razlika je što structured snippet ekstenzije dolaze s naslovom koji se fokusira na samo određeni dio ponude. 

To je najjednostavnije objasniti na primjeru – jedna od callout ekstenzija vam može biti “10+ vrsta usluga”, dok će structured snippet ekstenzije služiti da pobliže opišete te usluge. Odabrat ćete naslov “Usluge” i pobrojati sve što nudite. 

Uz structured snippet ekstenzije na raspolaganju su vam sljedeći naslovi:

  • četvrti (na primjer, ako imate više poslovnica)
  • emisije (ako oglašavate tv kanala ili platformu za gledanje serija)
  • istaknuti hoteli (za hotelske lance ili stranice za booking)
  • modeli (na primjer, modeli strojeva)
  • odredišta (za agencije ili iznajmljivače koji imaju smještaj na više različitih destinacija)
  • osiguranje (na primjer, za rent a car ili posrednike u osiguranju)
  • robne marke (za webshop koji prodaje marke različitih proizvođača)
  • sadržaji (na primjer, za zabavne parkove)
  • stilovi (za nekoga tko se bavi šminkanjem, recimo: pin up, glam make up i slično)
  • studijski programi (za sveučilišta i fakultete)
  • tečajevi (za razna učilišta i obrazovne centre)
  • usluge (na primjer, za tvrtku koja se bavi uređenjem okoliša)
  • vrste (za, recimo, vrste tenisica kao što su za trčanje, street style i slično)
structured snippet ekstenzije

Nakon odabira naslova možete dodati najviše 10 vrijednosti, od kojih svaka može imati do 25 znakova.

Za kreiranje ove vrste ekstenzija potrebna su vam barem dva proizvoda ili usluge, no i sam Google preporučuje barem 4 vrijednosti. 

Nemojte se ograničavati samo na jednu structured snippet ekstenziju. Ako vidite da ih možete iskoristiti više za jednu grupu oglasa, kreirajte ih, a Google će sam odlučiti koja je prikladnija za prikazivanje sukladno pretraživanju korisnika. 

4. Ekstenzija za pozive

Ako vaše poslovanje ima veliku korist od poziva korisnika, ova ekstenzija može vam znatno pomoći da ih dobijete više.

Vaš broj telefona prikazuje se uz oglase i omogućuje korisnicima da vas kontaktiraju jednim klikom na ekstenziju. To za sobom povlači i veću interakciju kupaca s oglasima te veću mogućnost za konverziju. 

Dobra stvar kod ekstenzija za pozive je to da se može postaviti određeno vrijeme kada se one mogu prikazivati, a najbolje ih je podesiti da se prikazuju za vrijeme vašeg radnog vremena. 

ekstenzije za pozive

Ekstenzije se mogu prikazivati na mobitelima, tabletima i računalima, ali postavljanjem preferencije za mobilne uređaje one će se češće prikazivati uz oglase na mobilnim uređajima. 

Kao i ostale ekstenzije moguće ih je postaviti na razini računa, kampanje ili grupe oglasa te tako usmjeriti pozive na pravi odjel ili osobu.

5. Ekstenzije lokacije

Olakšajte potencijalnim kupcima da vas pronađu korištenjem ekstenzije za lokaciju.

Korist od ove ekstenzije imat će svi oni koji imaju fizičke poslovnice (kao što su trgovine), ali i oni koji žele privući potencijalne klijente u svoje urede. Korištenjem ove ekstenzije moguće je povećati CTR do čak 10%.

ekstenzije lokacije

Da biste postavili ekstenziju lokacije potrebno je imati Google My Business profil koji se zatim povezuje s vašim Google Ads,a  to je moguće učiniti na 3 načina:

  • Pronalaženjem i povezivanjem Google My Business računa putem domene – domena će se u većini slučajeva pojaviti sama, a na vama je da odaberete državu i pohranite odabir. Na temelju tih podataka sustav bi trebao prikazati prijedloge povezanih Google My Business računa. Odaberite odgovarajući. Zahtjev će biti poslan na adresu e-pošte za GMB račun koji ste odabrali. Kada vaš zahtjev bude odobren, ekstenzija lokacije počet će se prikazivati. 
kreiranje ekstenzija lokacije 1
  • Povezivanjem s Google My Business računima kojima upravljate – odaberite “Link to the account that I know” > “Select a Google My Business account” te u padajućem izborniku odaberite jedan od ponuđenih računa.
kreiranje ekstenzija lokacije 2
  • Povezivanjem s Google My Business računom putem e-mail adrese – odaberite “Link to the account that I know” > “Request access to another Google My Business account” te upišite e-mail adresu računa kojem želite pristupiti. Kao i u prvom slučaju, zahtjev će biti poslan na odobrenje, a kada bude odobren ekstenzija lokacije počet će se prikazivati. 

Ekstenzije lokacije prikazivat će se na:

  • Google Search mreži: prikazuju se uz standardni tekstualni oglas kao lokacija s telefonskim brojem, a na mobilnoj verziji se umjesto telefonskog broja može prikazati tipka “Pozovi” na koju se može kliknuti.
  • Google Search stranicama (npr. Google Maps): mogu se pojaviti pored, iznad ili ispod rezultata pretraživanja na Google kartama.
  • Google Display mreži: mogu se prikazati na stranicama i u aplikacijama na Display mreži kada su korisnici u blizini ili su pokazali interes za određeno lokalno područje.
  • YouTube video oglasima: kada su korisnici u blizini ili su pokazali interes za određeno lokalno područje.
kreiranje ekstenzija lokacije 3

6. Ekstenzije za cijene

Kao što joj i ime govori ova ekstenzija vam omogućuje da prikažete cijene svojih proizvoda i usluga uz tekstualne oglase.

Vrlo je korisna jer pruža korisnicima ključne informacije i prije nego su kliknuli na oglas čime ih pošteđuje traženja po vašem webu, a vama omogućuje da napravite selekciju korisnika.

Neki od njih će odmah odustati od vaših proizvoda i usluga na temelju cijena, što znači da za njih nećete morati platiti klik, a oni koji ostanu bit će kvalitetniji leadovi. 

Za postavljanje ekstenzija cijena potrebno je na početku odabrati jezik, vrstu proizvoda ili usluge, valutu i kvalifikator cijene (možete i bez njega ili koristiti “from”,, “up to” i “average”).

Nakon toga unosite zaglavlje do 25 znakova, cijenu, broj jedinica ako je potrebno te opis od 25 znakova i URL. 

Prikazuju se u obliku carousela ispod vašeg oglasa, a može ih se prikazati do najviše osam. 

ekstenzije za cijene

Kao i sve ekstenzije, i ova će rezultirati većim CTR-om, a testiranja su pokazala da ekstenzije za cijene znatno poboljšavaju CTR na mobilnim i tablet uređajima (čak i do 4 puta), a na nekim oglasima mogu biti i znatno uspješnije od sitelink ekstenzija. 

Kod postavljanja ovih ekstenzija bitno je pripaziti da:

  •  ne stavljate cijenu u zaglavlje ili opis
  • ne koristite promocijski tekst u zaglavlju ili opisu, što se odnosi na tekstove kao što su “Rasprodaja” ili “Besplatna dostava”
  • URL ekstenzija ne smije vodi na URL koji koristite u oglasu
  • promovirate samo ono što vam je zaista u ponudi

7. Ekstenzije za promociju

Ako imate akcijsku ponudu umjesto isticanja kroz ekstenzije za cijene koristite ekstenzije za promociju. 

Prikazuju se ispod oglasa, a omogućuju odabir posebne prilike zbog koje imate promociju ako se zaista radi o tome.

Neke od prilika su Black Friday, Cyber Monday, Majčin dan, Valentinovo, Božić i slično. Ako su promocije nevezane uz neku od ponuđenih prilika odaberite opciju “Ništa”.

ekstenzije za promociju

Kao i kod ekstenzije za cijenu, na početku je potrebno odabrati jezik, valutu i vrstu promocije (novčani popust, postotni popust, novčani popust u iznosu do, postotni popust u iznosu do) te iznos popusta.

Nakon toga unesete stavku (20 znakova) na koju se popust odnosi i završni URL.

Zadnja stavka su “Pojedinosti o promociji” gdje možete odabrati “za narudžbe iznad” ili “promotivni kod” ako želite da vaša promocija bude dostupna samo pod određenim uvjetima. Ako ne želite koristiti ovu opciju označite “ništa”. 

Za ovu vrstu ekstenzija trebali biste koristiti vremensko ograničenje, odnosno postaviti datum završetka kako se promocija ne bi prikazivala nakon završetka i komunicirala krivu ponudu korisnicima. 

Wordstream je primijetio da ekstenzije promocije utječu na CTR još bolje nego one za cijene. Kada se uz oglase prikazivala ekstenzija za promocije oglasi su imali 10% veći CTR od uobičajenog, a rezultati su joj bili bolji od sitelink ekstenzija i ekstenzija za cijene.

8. Ekstenzije za aplikacije

Ako imate mobilnu aplikaciju za svoje poslovanje ovo je ekstenzija koju trebate koristiti. Pruža vam mogućnost da unutar oglasa istovremeno omogućite pristup svojoj web stranici i mobilnoj aplikaciji. 

Ekstenzija za aplikacije prikazuje se ispod oglasa. Kada korisnici kliknu na nju preusmjeri ih se u trgovinu aplikacija gdje je mogu preuzeti.

Pri postavljanju aplikacije odabrat ćete platformu na kojoj se mobilna aplikacija nalazi – Android ili iOS i pronaći je u polju za pretraživanje. Unosite i tekst veze koji sadrži do 25 znakova. A

Ako je vaša aplikacija dostupna i na Androidu i na iOS-u napravite dvije verzije ekstenzije, a Google će prikazivati onu koja je prikladna ovisno o mobilnom uređaju korisnika. 

ekstenzija za promociju

9. Ekstenzija lokacije afilijacije

Ako ste odlučili svoje proizvode prodavati i putem nekih drugih kanala osim u svome webshopu ili na fizičkoj lokaciji iskoristite ovu ekstenziju i potaknite korisnike da kupuju vaše proizvode i na tim lokacijama.

Na ovaj način pomažete korisnicima da pronađu mjesta gdje mogu kupiti vaše proizvode kada se nalaze u njihovoj blizini. Korištenjem ove ekstenzije moguće je generirati do 3 puta veći CTR za oglase na pretraživačkoj mreži. 

Postavljanje je vrlo jednostavno – označite “Opća maloprodaja” ili “Automobilska zastupstva” te kliknete na “Odaberite opće prodavače”. Nakon toga odaberete zemlju i prikaže vam se popis dostupnih trgovina. 

Nažalost, na tom popisu nalaze se samo 22 zemlje u kojima je moguće označiti trgovine, ali Hrvatska nije jedna od njih tako da će od ove ekstenzije najviše koristi imati oni koji se nalaze u odabranim državama ili na neki način prodaju svoje proizvode tamo.

ekstenzija za lokaciju afiliacije

10. Lead form extension (ekstenzija za obrazac za potencijalnog klijenta)

Nova ekstenzija dostupna u Google Ads-u, još uvijek dostupna u BETA verziji. Dostupna je samo na mobitelu, a cilj joj je omogućiti da ljudi daju svoje podatke u slučaju zainteresiranosti dok su još uvijek u tražilici. 

U sklopu oglasa ne prikazuje se cijeli obrazac već ikona na koju zainteresirani mogu kliknuti da bi došli do obrasca. Unutar njega moguće je tražiti sljedeće podatke: ime i prezime ili naziv tvrtke, e mail adresu, broj telefona i poštanski broj.

Ukoliko su leadovi prijavljeni na svoj Google račun polja će im se popuniti automatski. 

Za ikonu forma je sljedeća: call to action i opis od 30 znakova koji trebaju uvjeriti korisnika da otvori obrazac.  Call to action nije moguće upisati samostalno već se bira iz izbornika koji nudi Google Ads.

Opcije uključuju: saznajte više, zatraži ponudu, odmah primjeni, registracija, obratite nam se, pretplatite se, preuzmite, rezervirajte odmah i zatražite ponudu. 

lead form exstension

Oni koji se odluče kliknuti vidjet će cijeli obrazac koji se sastoji od polja za upis željenih podataka, imena tvrtke koja traži podatke (30 znakova), naslova (30 znakova), opis (200 znakova) i linka na pravila privatnosti tvrtke. Na obrazac je moguće dodati i pozadinsku sliku. 

Lead form extension 1

Posljednja komponenta ove ekstenzije je i završna poruka koja se sastoji od opisa do 200 znakova i call to action-a po želji. 

Lead form extension  2

Podatke o leadovima koji su ispunili obrazac moguće je preuzeti iz Google Ad account-a. Google će pohranjivati podatke samo za posljednjih 30 dana tako da h je potrebno redovito preuzimati.

Također, moguće je povezati Google Ads i CRM kako bi se podaci slali u vaš sustav u stvarnom vremenu. Za postavljanje ove opcije potrebno je postaviti integraciju webhook-a za Lead Form ekstenziju, odnosno generirati URL i key iz vašeg CRM sustava koji ćete zatim dodati na ekstenziju. 

Na što pripaziti kod Google Ads ekstenzija?

Nemojte zaboraviti na njih

Slično kao i oglasi, ekstenzije treba s vremena na vrijeme osvježiti. Možda ste se u međuvremenu sjetili još neke sjajne činjenice o svome poslovanju, imate nešto novo u ponudi ili jednostavno korisnicima želite pružiti novi pogled i isprobati drugačiji copy – sve to možete primijeniti i na ekstenzije. 

Vremenski ih ograničite

Kada je to potrebno iskoristite opciju koja vam omogućuje da postavite datum završetka prikazivanja ekstenzija. Nema smisla da korisnici dobivaju informaciju o ponudi koja je završila prije dva tjedna. 

Postavite ih na odgovarajućoj razini

Ovo smo već spomenuli, ali pripazite da ekstenzije postavite na razini računa, kampanje ili grupe oglasa ovisno o strukturi. Ne želite za grupe oglasa koje komuniciraju dvije različite stvari prikazivati iste ekstenzije. 

Pazite da ne pretjerate

Iako su ekstenzije vrlo korisne, njihovo korištenje samo korištenja radi može imati suprotan efekt – smanjiti relevantnost oglasa i odvratiti korisnike od klikanja na oglas. Razmislite koja su ekstenzije oglasa prikladne za ono što nudite i držite ih se. Nema smisla koristiti structured snippet ekstenzije za usluge ako nudite samo jednu uslugu.

Zaključak

  • ekstenzijama pružate više informacija korisnicima
  • besplatne su za dodavanja, plaća se samo kada netko klikne na njih
  • korisne su jer utječu na veći CTR, bolji rang oglasa, manju cijenu klika i vidljivost oglasa
  • postavljajte ih na razini računa, kampanje ili oglasa ovisno o strukturi
  • redovito ih ažurirajte
  • vremenski ograničite one kojima je to potrebno
  • koristite samo one koje odgovaraju vašem poslovanju

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu