Klikaju li korisnici zaista na Google oglase?

Gotraffic author

Matea Viher

06 May 2021 | Google Ads

Klikaju li korisnici zaista na Google oglase?

S obzirom na procvat digitalnog marketinga, posebno Google Ads oglašavanja, često se susrećemo s pitanjem  “Klikaju li uopće korisnici na Google oglase?”.

I svaki put odgovor je DA.

Korisnici klikaju na Google oglase, a sada ćemo vam to potvrditi i statistikama s kojima ćete steći bolji dojam o tome kako korisnici stupaju u interakciju s Google oglasima. 

Za početak dobro je znati informaciju da plaćeni oglasi na Google-u ostvaruju prosječni CTR (click-through-rate) od 6,11%. Ova statistika odnosi se na oglase na search mreži, što znači da organski rezultati još uvijek dobivaju više klikova od oglasa, ali tu treba biti oprezan s prebrzim otpisivanjem ove vrste oglašavanja. 

Prije par godina CTR na Google Ads oglasima bio je i viši, ali s popularizacijom automatiziranog licitiranja koje favorizira korištenje broad ključnih riječi on je pao. Uzrok tome je što se najčešće koriste strategije licitiranja fokusirane na konverzije, a ne na klikove.

klik na oglas

Znamo da nisu sve ključne riječi jednako vrijedne za poslovanje pa će tako ključna riječ “gdje kupiti građevinski materijal” biti vrjednija za neku tvrtku, dok će općenite pretrage kao “tko je bio nikola tesla” rijetko kada biti korisne za bilo koje poslovanje. 

Istraživanje koje proveo Wordstream pokazuje da ključne riječi koje se odnose na prodaju proizvoda i usluga daleko nadmašuju organske rezultate. Naime, u slučaju ovakvih riječi one ostvaruju čak 64,6% klikova u odnosu na organske SEO rezultate, a prva tri oglasa koja se prikazuju odnose čak 42,3% svih klikova za neki traženi pojam. 

Ostale statistike vezane uz Google oglašavanje koje bi vas mogle zanimati su:

Statistike vezane uz search oglase

Oglasi na search mreži prikazuju se na jednom od 7 mjesta predviđenih za oglase na tražilici (4 mjesta na vrhu iznad organskih rezultat pretraživanja i 3 mjesta na dnu ispod organskih rezultat pretraživanja).

Mogu se prikazati i na i među rezultatima pretraživanja na web lokacijama Google partnera (web lokacije koje nisu sam Google, Google Video ili bilo koje druge Google web lokacije).

Klasični tekstualni oglasi izgledaju ovako, a možete ih prepoznati po oznaci za oglas:

banka zlata oglasi

Search oglasi imaju najbolje reakcije korisnika jer po svojoj prirodi nisu nametljivi, a mogu biti izrazito relevantni za korisnika. 

Zašto korisnici klikaju na search oglase?

  • 75% korisnika navodi kako search oglasi olakšavaju pronalazak željenih usluga ili proizvoda i zbog toga će kliknuti na njih
  • 33% korisnika istog istraživanja klikne na search oglase zato što direktno odgovaraju na njihov upit
  • 26% korisnika klika na oglas ako s eu njemu spominje poznat im brand
  • 20% ispitanika klikne na oglas sam zato što se nalazi iznad ostalih rezultata
  • 19% korisnika klikne na oglas zbog njegove kvalitete odnosno dobro napisanih naslova i opisa.

Statistike vezane uz display oglase

Display mreža obuhvaća više od dva milijuna web-lokacija, videozapisa i aplikacija u kojima se mogu prikazati vaši oglasi. Svaka od tih lokacija ima određena mjesta za prikazivanje oglasa (placemente) koja se mogu popuniti i vašim oglasima, ovisno o vrsti ciljanja koje ste odabrali.

Gdje će se oglasi prikazivati ovisi o odabranim postavkama ciljanja.

S display oglasima sigurno ste se susreli pretražujući razne portale:

primjeri display oglasa

Na prvi pogled statistike nisu tako naklonjene display oglasima. 

Naime, prosječni CTR display oglasa je između 0,39% i 1,08% ovisno o industriji. 

No, kada u obzir uzmemo velik broj pojavljivanja display oglasa na mreži ova statistika dobiva malo više smisla. 

Na primjer, uz budžet od 20-ak kuna dnevno u mjesec dana možete ostvariti između 300.00 i 400.000 pojavljivanja. što bi uz CTR od samo 1% značilo 3.000 do 4.000 klikova. 

A čak i ako korisnici koji vide vaše display oglase ne kliknu na njih dobivate izvrsnu podlogu za izgradnju brand awarenessa.

U prethodno navedenu statistiku ne spadaju remarketing display oglasi. S obzirom da kad ih korisnici vide već znaju nešto o vašem brandu i ponudi, remarketing oglasi ostvaruju 10 puta veći CTR od klasičnih display oglasa. 

Zaključak

Iako statistike govore same za sebe još ćemo jednom potvrditi da korisnici zaista klikaju na Google oglase i oni su zbog toga vrlo koristan i  profitablan oblik oglašavanja. 

Posebno dobre reakcije dobivaju search oglasi koji olakšavaju korisnicima da pronađu ono što žele ili izravno odgovaraju na njihov upit, dok će display oglasi količinom pojavljivanja sigurno generirati zadovoljavajući broj klikova. 

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu