Što će mi Google Ads kad imam dobar SEO?

Gotraffic author

Marko Kvesic

14 September 2020 | Česta pitanja

Što će mi Google Ads kad imam dobar SEO?

Ovo je čest komentar koji znam dobiti u razgovoru s potencijalnim klijentima, pa ću obrazložiti zašto mislim da je dobro imati Google Ads oglašavanje unatoč dobrim pozicijama na organskim rezultatima.

Ali prije svega, koja je razlika?

Google Ads su plaćeni oglasi koji se prikazuju na Google mreži, a SEO predstavlja organske (besplatne) rezultate na Google-u.

https://s3-us-west-2.amazonaws.com/secure.notion-static.com/43c1e629-899e-453e-8508-e9dff5676641/SEO-ili-Google-Ads.png
SEO i Google Ads rezultati na Google tražilici

1. Google Ads nije samo Google tražilica

Nemojte zaboraviti da Google Ads omogućuje oglašavanje na Google prikazivačkoj mreži koja obuhvaća web portale, Gmail i YouTube. Ovdje ne smijemo izostaviti ni remarketing – koji je jedan od najučinkovitijih oblika digitalnog oglašavanja.

Remarketing treba biti dio vaše digitalne strategije zbog svoje učinkovitosti. Činjenica je da što više puta korisnik vidi vaš oglas – bolje prepoznaje vaš brand, stječe veće povjerenje, a to znači i da je skloniji kupiti od vas.

Za učinkovitu remarketing kampanju kreirajte relevantne remarketing liste, na primjer:

  • Posjetitelji koji nisu poslali upit kako biste ih podsjetili na svoju ponudu i da ispune kontakt obrazac
  • Posjetitelji koji su kupili određeni proizvod pa im možete raditi cross-sell tako da im promovirate proizvode koji se dobro nadopunjuju
  • Posjetitelji stranica specifičnih proizvoda ili usluga – ako imate proizvode koji su odvojeni jedni od drugih (npr: imate uslugu prodaje i servisa Suzuki automobila) u tom slučaju kreirajte zasebne remarketing liste
  • Remarketing liste na temelju ponašanja posjetitelja – npr: Korisnici koji su posjetili više od 3 page-a na stranici, korisnici koji su došli samo preko Google oglasa (ili nekog drugog kanala), korisnici koji su dodali proizvod u košaricu, ali nisu završili kupnju itd.

2. Google prikazivačka mreža ima sve bolje mogućnosti targetiranja

Prije nije baš bilo moguće tako precizno ciljati korisnike, ali sada je to jako poboljšano. Tako možete targetirati korisnike na temelju demografije, interesa, članaka koje čitaju i portala koje posjećuju.

Google razumije svoje korisnike i prati njihovo ponašanje na Internetu i to omogućuje oglašivačima da iskoriste te mogućnosti i targetiraju željene korisnike.

Tako, na primjer, možete targetirati korisnike koji su u procesu kupnje automobila ili nekretnine. Ili možete targetirati korisnike koji su u svojoj povijesti pretraživanja pokazali interes za biciklizam.

S druge strane možete targetirati korisnike na točno određenim portalima koji čitaju članke na određenu temu (npr: da se oglas prikaže uz članak na poslovnom dnevniku koji piše o investiranju u zlato).

Jeste li znali da možete kreirati publiku koja posjećuju stranice vaše konkurencije?

Ovdje se ne radi o remarketingu i ne možete tako točno ciljati korisnike koji posjećuju stranice od vaše konkurencije, ali možete unijeti URL-ove svojih konkurenata i Google će na temelju toga kreirati profil publike kojoj će prikazivati vaše oglase.

Tu je i Gmail koji je također odličan način oglašavanja.

Kao što možete vidjeti, mogućnosti oglašavanja na Google display mreži su velike, a da biste ih na najbolji način iskoristili trebate dobro razumjeti tko vam je idealan kupac, kreirati oglase koji ističu vaš brand u odnosu na vašu konkurenciju i pružiti korisniku vrhunsko iskustvo na web stranici.

3. Imate veću prisutnost i višu poziciju

Google oglas se nalazi na višoj poziciji – dakle iznad organskih rezultata Google tražilice pa je prema tome i veća mogućnost klika – jer što je oglas na boljoj poziciji prema tome je i bolja stopa klikova.

Ako ste visoko rangirani na Google oglasima (uz dobre SEO rezultate), dodano povećavate mogućnost da korisnik posjeti vašu web stranicu. Teško će vas biti zaobići. 🙂

Također treba znati da Google oglas bolje privlači pažnju korisniku – što je razumljivo jer je Google oglas veći, možete bolje prilagoditi tekst oglasa pa prema tome i bolje privući pažnju korisniku. Da biste to što bolje učinili trebate kreirati oglase koji su relevantni u odnosu na ono što korisnik traži, dobro opisuje rješenje koje mu treba i diferenciraju vašu tvrtku u odnosu na konkurenciju.

4. Imate bolju kontrolu

Nad oglasima, ključnim riječima, landing page-evima pa i pozicijama

google-analyitcs-podaci

Iako možete (i trebate) sami kreirati Title tagove, meta description se automatski povuče s vaše stranice, što znači da Google određuje tekst. Iako možete unijeti Meta description ne znači da će baš taj tekst koji ste unijeli Google uvijek prikazati.

S druge strane, Google oglas je veći – možete koristiti više znakova (3 naslova s po 30 znakova i 2 opisa s po 90 znakova) i sami određujete tekst koji će prikazati korisniku. Što znači da mu možete puno bolje privući pažnju.

Imate i bolju kontrolu nad ključnim riječima za koje se vaš oglas prikazuje jer sami definirate listu riječi za koje želite da vaš oglas bude vidljiv.

A u slučaju da imate osiguran dovoljno visok budget možete znatno utjecati na poziciju svog oglasa, dok kod SEO optimizacije Google na temelju jako puno faktora koje uzima u obzir određuje gdje se koja web stranica prikazuje.

5. Kad oglašavanje na Google-u nema smisla ako imate dobar SEO?

Po meni takva opcija ne postoji. 🙂 Jer iako imate dobar SEO, malo konkurencije, nema oglašivača na Googleu i dominirate na organskim rezultatima – i dalje se možete oglašavati putem remarketinga ili recimo na ključne riječi od konkurencije.

Treba uzeti u obzir i neke prednosti koje ima SEO u odnosu na Google Ads:

  • Povjerenje – Ljudi imaju više povjerenja prema SEO rezultatima nego plaćenim oglasima iako se to svake godine mijenja jer oglašivači plasiraju relevantne oglase i Google Ads puno napreduje.
  • SEO je besplatan, Google Ads se ipak plaća po kliku na oglas.
  • Generične ključne riječi – oglašavanje za općenite ključne riječi (kao npr riječ: nekretnine) je dosta skupo jer su to korisnici koji su fazi istraživanja, pa je te korisnike idealno targetirati kroz korisne i edukativne članke koji grade povjerenje između vas i korisnika i u nekom trenutku dovode do kupnje.

6. Idealna kombinacija: SEO i Google Ads

Google-ads-SEO

U idealnom slučaju želite koristiti oba kanala.

Za dobar SEO najbitniji je dobar sadržaj. Trebate kreirati jedinstven, edukativan i koristan sadržaj bogat informacijama za svoje posjetitelje. Trebate imate i dobru web stranicu koja pruža vrhunsko iskustvo i stvarati linkove na svoju web stranicu.

Istražite ključne riječi koje pretražuje vaš ciljani korisnik, razumijte njegove izazove i kreirajte sadržaj koji najbolje odgovara na njegova pitanja i rezultat neće izostati.

S Google Adsima imate bolju kontrolu, možete preciznije mjeriti svoje rezultate i imate veći doseg jer se vaši oglasi prikazuju na Google mreži.

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu