Željeli biste, ali ne znate kako kreirati oglase sa slike? Odgovor je dinamički remarketing!

Gotraffic author

Matea Viher

11 February 2021 | Česta pitanja

Željeli biste, ali ne znate kako kreirati oglase sa slike? Odgovor je dinamički remarketing!

Vjerojatno ste već čuli za remarketing – Google Ads opciju koja omogućuje prikazivanje oglasa ljudima koji su posjetili vašu web stranicu ili aplikaciju.

Na taj način imate priliku podsjetiti potencijalne klijente koji nisu izvršili konverziju na svoju ponudu i tako ih potaknuti na akciju. 

No, što ako ne nudite jedinstven proizvod ili uslugu nego velik broj proizvoda na koje nije moguće korisnika podsjetiti standardnim remarketing oglasom?

Tu na scenu stupa dinamički remarketing.

dinamički remarketing oglasi

Što je dinamički remarketing?

Dinamički remarketing posebna je vrsta remarketinga koja vam omogućava da korisnicima komunicirate prilagođene oglase s točno onim sadržajem koji su pregledavali na vašoj stranici. 

Na primjer, ako je netko na stranici pregledavao više modela New Balance tenisica, ti će mu se modeli kasnije prikazati u obliku oglasa.

Kao što smo već spomenuli, dinamički remarketing je bolji kada nudite velik broj proizvoda ili usluga. Kada imate veći izbor veća je vjerojatnost da korisnik pregledava i više proizvoda, a dinamičkim remarketingom možete ga podsjetiti na sve što je pregledavao u samo jednom oglasu.

Kod dinamičkog remarketinga Google Ads na temelju feeda proizvoda ili usluga automatski izrađuje oglase za vas. Ti oglasi uključuju slike proizvoda ili usluge, cijenu i tekst po vašem izboru, na temelju onoga što su korisnici pregledali na stranici. 

što je dinamički remarketing

Koje su prednosti korištenja dinamičkog remarketinga?

Dinamički remarketing ne bi bio korišten da nema očitih koristi za oglašivače:

  • oglasi koji odgovaraju vašim proizvodima i uslugama – dinamički remarketing uparuje se s vašim proizvodima i uslugama koje su korisnici pregledavali, od njih kreira oglase i na taj vam način omogućava da pokrijete cijeli svoj inventar
  • jednostavni, moćni i učinkoviti feedovi – Google Ads za kreiranje oglasa koristi usluge i proizvode iz vašeg feeda kako bi kreirao idealan miks proizvoda ili usluga za pojedinog korisnika
  • izgled oglasa prilagođen za najbolje rezultate –  Google Ads može predvidjeti koji će izgled oglasa najbolje odgovarati platformi, položaju i osobi za koju je oglas namijenjen te stvoriti prilagođeni oglas
  • pomaže vam da ostanete relevantni – dinamički remarketing vam omogućuje da ostanete relevantni još bolje od klasičnog remarketinga zahvaljujući upravo personaliziranim oglasima

Osim toga tvrtke koje su koristile dinamički remarketing zabilježile su:

Jedan primjer nam donosi i sam Google gdje je tvrtka Campmor koristila dinamički remarketing te ostvarila 300% veći CTR, 37% manju cijenu po konverziji, 13% veći povrat ulaganja i 13% veću stopu konverzije u usporedbi s klasičnim remarketing kampanjama. 

Ima li dinamički remarketing kakvih nedostataka?

Jedina mana koja mu se može pronaći je određena sporost.

Dinamički remarketing temelji se na popisima vaših proizvoda i usluga koji se popunjavaju dok korisnici pregledavaju proizvode / usluge na vašoj stranici.

To znači da dinamički remarketing ne može istog trena početi prikazivati prilagođene oglase pojedinačnim korisnicima nego da će neko vrijeme na početku prikazivati nepersonalizirane oglase.

dinamički remrketing nedostaci

Koje vrste kampanja za dinamički remarketing postoje?

U osnovi postoje dvije vrste kampanja za dinamički remarketing:

  • maloprodajne – za ovu vrstu dinamičkog ponovnog marketinga potreban je feed koji nudi Google Merchant Center. Nažalost on još uvijek nije dostupan na području Hrvatske.
  • ostale – izrađuju se na temelju feeda oglasa koji se u Google Ads sustav prenosi u .csv, .tsv, .xls, or xlsx obliku. 

Postoji više vrsta feedova koje možete kreirati u dokumentima i prenijeti u Google Ads sustav:

  • obrazovanje
  • letovi
  • hoteli i nekretnine za iznajmljivanje
  • poslovni
  • lokalne ponude
  • nekretnine
  • maloprodaja (u slučaju da se nalazite na području za koje Google Merchant Center nije dostupan)
  • putovanja
  • prilagođeno.

Svaki feed posebno je prilagođen za svaku od industrija pa je najbolje odabrati onaj koji u najvećoj mjeri odgovara vašem poslovanju. 

Ako među definiranim industrijama ne pronađete feed koji vam odgovara uvijek možete iskoristiti prilagođeni feed. Sve predloške feedova moguće je preuzeti na stranici Google Ads Pomoći, uz detaljne upute o načinu popunjavanja. 

Neka vam kreiranje feeda bude prva stavka na popisu jer vam ova aktivnost, ovisno o količini proizvoda i usluga koju nudite, može oduzeti dosta vremena. 

dinamički remarketing feed

Krekirani feed prenijeti ćete u Google Ads na sljedeći način:

  1. Kliknite na “Alati i postavke” u gornjem desnom kutu računa.
  2. U odjeljku “Postavljanje” kliknite Podaci o tvrtki.
  3. Na izborniku stranica s lijeve strane kliknite Podatkovni feedovi.
  4. Kliknite na plavi gumb sa znakom plusa i odaberite Feed dinamičnih oglasa, a zatim odaberite vrstu tvrtke.
  5. Kliknite Odaberi datoteku i priložite datoteku feeda.
  6. Kliknite Primijeni.

Što nakon kreiranja feeda?

Da bi dinamički remarketing funkcionirao ključno je označiti stranice proizvoda i usluga koje ćete koristiti u feedu. 

Potrebno je na svaku stranicu odabranog proizvoda dodati Google Ads oznaku za praćenje.

Do oznake za praćenje doći ćete na sljedeći način:

  1. Kliknite na “Alati i postavke” u gornjem desnom kutu računa.
  2. U odjeljku “Biblioteka za dijeljenje” kliknite Upravitelj publike
  3. Kliknite Izvori publike iz izbornika stranica slijeva.
  4. Nakon toga možete odabrati izradu nove oznake na kartici “Google Ads oznaka” , a ukoliko je ona već izrađena kliknite na “Pojedinosti”, a zatim postavljanje oznake. Tu ćete opcije za postavljanje oznake koji vam najviše odgovara.

Vrlo je bitno da znate kako vam za postavljanje dinamičko remarketinga potrebna globalna oznaka web-lokacije, ali i isječak događaja. 

oznaka web lokacije

Uobičajeno kod koji morate dodati na sve stranice proizvoda izgleda ovako. Naravno, vrijednosti za Google Ads račun i Google Tag manager popunjavaju se ovisno o podacima s vaših računa. Google vam jasno daje do znanja koje dijelove oznake morate sami popuniti (u ovom slučaju dodatno smo ih istaknuli podebljavanjem teksta).

<!– Global site tag (gtag.js) – Google Ads: 960810719 –>

<script async src=”https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-960810719″></script>

<script>

  window.dataLayer = window.dataLayer || [];

  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}

  gtag(‘js’, new Date());

  gtag(‘config’, ‘AW-960810719’);

</script>

<script>

  gtag(‘event’, ‘page_view’, {

    ‘send_to’: ‘AW-960810719’,

    ‘value’: ‘replace with value‘,

    ‘items’: [{

      ‘id’: ‘replace with value‘,

      ‘location_id’: ‘replace with value‘,

      ‘google_business_vertical’: ‘custom’

    }]

  });

</script>

Kako kod ide na svaku stranicu proizvoda tako označena područja moraju biti popunjena odgovarajućim podacima iz feeda. Apsolutno je najbitnije da popunite polje za ID odgovarajućim nizom slova i brojki koji ste predvidjeli u samom feedu jer će na taj način Google Ads povezivati vaš feed s proizvodom na stranici. 

Po potrebi, neki dio isječka događaja (na primjer, location_id) možete i izbrisati ukoliko ste ga maknuli i iz feeda. 

Krenimo s postavljanjem kampanje

Kada ste kreirali svoj feed i pravilno označili stranicu vrijeme je da kreirate kampanju. 

Prilikom izrade nove kampanje odaberite cilj cilja kampanje “Prodaja”. Dinamički remarketing dostupan je samo na prikazivačkoj mreži stoga kao kao vrstu kampanje odaberite “Prikazivačka mreža”. Odaberite “Standardna kampanja na pretraživačkoj mreži”. 

izrada kampanje za dinamički remarketing

Ostatak kampanje postavit ćete kao i obično uz jednu iznimku. 

Kod opcije “Dinamični oglasi” označite “Upotrebljavaj feed dinamičnih oglasa za prilagođene oglase”. Odaberite feed koji ste prenijeli u Google Ads sustav. 

odabir feeda oglasa

U nastavku ćete odabrati publiku i izraditi grupe oglasa. Da biste napravili podlogu za dinamičke oglase potrebno je izraditi ono što poznajemo kao responzivni oglas za prikazivačku mrežu.

Nakon toga ostaje vam pričekati da se dinamički oglasi krenu prikazivati. 

Najbolje prakse za dinamički remarketing

  1. Odredite trajanje članstva na popisima za remarketing

Primamljivo je odabrati maksimalno trajanje članstva na popisu kako biste kasnije mogli popis primjenjivati na više različitih načina. Imajte na umu da to znači da možete korisnika nemilice “pratiti” po internetu što će dovesti do toga da vas počne percipirati kao dosadnu tvrtku koja ga uhodi.

Stoga je najbolja praksa postaviti trajanje članstva samo onoliko dugo koliko je stvarno potrebno.

Postavite trajanje popisa ovisno o tome što želite postići:

  • Ako ciljate ljude za godišnju kupnju (na primjer osiguranje automobila), idite na najmanje 13 mjeseci.
  • Usluga koja zahtijeva da se ljudi prijave nakon 30 dana (na primjer, ako nudite besplatnu probnu verziju od 30 dana) trebala bi imati liste s članstvom od oko 60 dana, tako da znate da će korisnici biti ciljani u razumnom roku.
dinamički remarketing najbolje prakse
  1. Ne preopterećujte korisnike istim oglasima

Nastavno na točku iznad – nemojte biti prenaporni ni s prikazivanjem oglasa na dnevnoj bazi jer i prečestim prikazivanjem oglasa možete zaraditi titulu tvrtke koja uhodi.

U današnje vrijeme korisnicima je potrebno prikazati poruke u prosjeku oko 20 puta da bi ih zapamtili, ali 60 bi ih moglo početi iritirati.

Srećom, to možete izbjeći postavljanjem učestalosti prikazivanja oglasa u svojim kampanja za remarketing. Na taj način postavljate određen broj puta koji osoba vidi vaše oglase na dnevnoj, tjednoj ili mjesečnoj bazi.

  1. Suzite publiku i prikazuje oglase samo “kvalitetnim” posjetiteljima stranice

Ako želite suziti svoj remarketing tako da cilja samo korisnike koji su imali kvalitetnu interakciju s vašom web lokacijom, možete pokušati dodati sljedeće kriterije na svoje popise:

  • izuzmite korisnike koji su napustili stranicu odmah nakon ulaza na nju
  • izuzmite korisnike koji su na stranici proveli manje od 10 sekundi.

Da biste to učinili, trebat ćete stvoriti ove popise u Google Analyticsu, a zatim u Google Adsu stvoriti popis s prilagođenim kombinacijama kako biste ih izuzeli.

  1. Nemojte targetirati kupce koji su nedavno izvršili konverziju

Ako je korisnik već kupio vaš proizvod velika je vjerojatnost da će mu se taj kupljeni proizvod prikazati u oglasima za dinamički remarketing. A to zbilja nema smisla. 

To se može spriječiti dodavanjem “burn pixel-a” na stranicu koju korisnici vide nakon što su izvršili konverziju (npr. thank you page). Nakon dodavanja ove linije koda svi posjetitelji koji vide stranicu na koju je on dodan automatski se miču s popisa za remarketing.

Zaključak

  • koristite dinamički remarketing za prikazivanje personaliziranih oglasa s proizvodima i uslugama koje su korisnici pregledavali
  • dinamički remarketing može vam donijeti bolji CTR, veći povrat ulaganja, veće stope konverzije i nižu cijenu po konverziji u usporedbi s klasičnim remarketingom
  • prvi korak u izradi dinamičkog remarketinga je izrada feeda koji možete izabrati ovisno o vašoj industriji te njegov prijenos u Google Ads sustav
  • zatim je potrebno označiti svaku stranicu proizvoda kako bi se informacije mogle prenositi između feeda i stranice
  • posljednji je korak izrada kampanje za dinamički remarketing u Google Ads sustavu
  • uzmite u obzir i neke proverene prakse koje će unaprijediti vaš dinamički remarketing.

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu