Customer match, službenog hrvatskog naziva Uparivanje klijenata, je značajka Google Ads sustava poznat oglašivačima još od 2015. godine, ali ne baš tako često spominjan. To ne bi trebalo biti tako jer može biti vrlo koristan za povezivanje s postojećom publikom, ali i otkrivanje potpuno novih korisnika za oglašavanje.
Kako funkcionira Customer match?
Temelj Customer matcha su informacije koje su vaši korisnici podijelili s vama – mail adresa, ime, prezime, broj telefona i mjesto stanovanja. Google Ads nudi mogućnost prenošenja tih informacija u svoj sustav putem predloška u Excelu.
Nakon unosa u sustav Customer match analizira informacije koje ste mu dali te na temelju njih omogućava targetiranje postojećih korisnika, ali i novih korisnika sličnih njima.
Google povezuje podatke koje ste mu dali s korisnicima u svojoj bazi podataka kako bi utvrdio kome može prikazivati oglase. Ako se bilo koji od prenesenih podataka podudara s Googleovim korisnikom, taj će korisnik postati dio vaše Customer match publike.
Koje su prednosti korištenja Customer matcha?
Kao i svaki Google ads feature i Customer match osigurava niz prednosti za oglašivače:
- Vaši oglasi dolaze do korisnika na više različitih kanala
Vaši će oglasi biti vidljivi korisnicima s liste na različitim kanalima, kao što su Google pretraživanje, YouTube, Shopping i Gmail.
- Lakše dolazite do publike s kojom ste već uspostavili odnos
Customer match vam omogućuje da lakše dosegnete korisnike koji se nalaze u vašim programima vjernosti, pretplaćeni su na vaš newsletter ili su već prije izvršili konverziju. Također, omogućuje vam da to učinite na najrelevantniji način s obzirom na njihove navike i sklonosti.
Još neke od stvari za koje je Customer match izvrstan su:
- up-selling i cross-selling prodaja na temelju prošlih kupnji i kupovnih navika – na primjer, ako prodajete mopove za čišćenje možete nekome tko je kupio mop kroz oglase nuditi sredstvo za čišćenje podova
- oglašavanje proizvoda i usluga za ponovnu kupnju – ovo je idealno ako prodajete potrošne proizvode kao što su, recimo, proteini; korisnik koji je kupio proteine potrošit će ih nakon mjesec do dva i tada je prilika da mu ih ponovno ponudite
- povećanje lojalnosti marki postojećih korisnika – nastavno na prethodni primjer, ako dobro tempirate svoje oglase potaknut ćete kupce da uvijek iznova kupuju kod vas i tako povećati njihovu lojalnost brandu
- strategije remarketinga – (s obzirom da cilja korisnike na temelju Gmail adrese Customer match ih može dosegnuti na svim uređajima na kojima koriste svoj mail, dok ih s remarketingom dosežete samo na uređaju s kojeg su posjetili vašu web stranicu.
- Proširite ciljanje sa kombinacijom Customer Matcha i Slične publike
Slična publika automatski nalazi nove korisnike koji su slični klijentima s vašeg popisa. Google Ads pronalazi zajedničke karakteristike vaših postojećih korisnika i pronalazi njima slične korisnike.
Kombinacijom Customer Matcha i Slične publike značajno ćete povećati svoj doseg i prikazivati oglase publici za koju postoji veća vjerojatnost da klikne na njih.
Također, ovo je izvrsna prilika da proširite svoje popise za remarketing. Čak ako korisnici s popisa slične publike ne izvrše konverziju, oni će biti dodani na vaše popise za remarketing što vam omogućuje da im i dalje prikazujete oglase.
Koje su mane korištenja Customer matcha?
Jedna od najvećih mana koja se može pojaviti kod korištenja Customer matcha dolazi iz perspektive vaše publike, a to je da biste lako mogli pretjerati s prikazivanjem oglasa.
Naime, trajanje članstva na Customer match listi nije moguće ograničiti stoga će korisnici vidjeti vaše oglase dok god se na njoj nalaze. Da biste izbjegli da korisnike prezasitite oglasima najbolje je redovito osvježavati listu.
Kako postaviti Customer match?
Postavljanje Customer matcha će od vas tražiti malo veći angažman jer zahtjeva izradu CVS datoteke s informacijama o klijentima. Tablica može sadržavati sljedeće podatke: ime i prezime, e-mail, telefon, mjesto stanovanja i poštanski broj.
Završenu datoteku potrebno je dodati u Google Ads sustav. Idite na “Alati i postavke” , a zatim na “Upravitelj publike”. Kod “Popisi publike” kliknite na znak plusa u gornjem lijevom kutu i odaberite “Popis klijenata”. Tu ćete moći prenijeti svoj dokument.
Nakon toga ostaje vam dodati popis na postojeće kampanje ili izraditi posebnu kampanju na kojoj ćete testirati Customer mach.
Ograničenja s kojima se možete susresti pri korištenju Customer matcha
Kao i kod ostalih Google Ads funkcionalnosti za korištenje Customer matcha potrebno je zadovoljiti određene kriterije. Da biste mogli nesmetano koristiti Customer match potrebno je imati:
- urednu povijest poštivanja pravila
- urednu povijest plaćanja
- podatke najmanje 90 dana unazad
- potrošnju veću od 50.000,00 dolara od trenutka otvaranja računa.
Nadalje, Google Ads navodi i određene uvjete koje se tiču prikupljanja podataka od samih korisnika. Za korištenje Customer matcha možete koristiti samo podatke koje ste prikupili iz “prve ruke”, odnosno direktno od korisnika putem svoje web stranice, aplikacije ili fizičke trgovine. Također, prilikom prikupljanja tih podataka morate korisnicima jasno komunicirati da ćete njihove podatke dijeliti s trećim stranama.
Što treba izbjeći kod Customer match oglašavanja?
Kao i kod remarketinga potrebno je izbjeći bilo kakvo oglašavanje vezano uz:
- osobne poteškoće – kategorija osobnih poteškoća obuhvaća medicinska stanja, nepovoljnu financijsku situaciju, obiteljske probleme, probleme sa zakonom te bilo koju vrstu zlostavljanja.
- identitet i vjerovanja – kategorija identitet i vjerovanja obuhvaća seksualnu orijentaciju, politička opredjeljenja, članstvo u sindikatima, rasu, etničku pripadnost, religiju, socijalni status te promjenu spola.
- seksualne interese – kategorija seksualnih interesa uključuje golotinju i metode kontracepcije.
Zaključak
- koristite Customer match kako biste dosegnuli veći broj korisnika na različitim kanalima
- iskoristite ga za up-selling i cross-selling, oglašavanje za ponovnu kupnju, povećanje lojalnosti postojećih korisnika i strategije remarketinga
- ukomponirajte ga u svoje marketinške strategije i potaknite neaktivne korisnike na kupnju, bolju prodaju postojećim kupcima te ciljanje korisnika na različitim uređajima
- osigurajte da je oglašavanje u skladu s Google Ads pravilima kako ne biste imali problema.