Google Ads već godinama radi na poboljšanju automatizacije i unaprjeđenja pametnih kampanja koje mogu odraditi velik dio posla uz minimalno truda s vaše strane.
Jedan od posljednjih noviteta koji je predstavljen 2022. godine, su i Performance Max kampanje ili kampanje za maksimalnu izvedbu.
Kako Google sam kaže, ova vrsta kampanje “objedinjuje najbolje Googleove tehnologije automatizacije kako bi vam pomogle da ostvarite bolje rezultate na svim Google Ads kanalima i u oglasnom prostoru”.
U principu, ovo je kampanja koja vam omogućava da izradom jednog oglasa osigurate njegovo prikazivanje na svim kanalima u Googleovom vlasništvu – YouTube, prikazivačka mreža, pretraživačka mreža, Discover, Gmail i Karte.
Kako to zaista funkcionira?
Performance Max u biti podiže responzivne oglase i pametne kampanje na sljedeću razinu, kombinirajući sve ove značajke na jednom mjestu.
Da biste ih pokrenuli, trebate Google-u osigurati sljedeće informacije:
- marketinške ciljeve
- proračun
- kreativne materijale (odnosno slike, videe, opise i naslove)
- ciljanje lokacije
- Google My Business ukoliko ga imate
- URL stranice na koju želite da vodi oglase (Google Ads pomoću strojnog učenja sam odabire na koji će dio stranice poslati korisnika) ili feed URL-ova koji ćete prenijeti u Google Ads
- signale publike, odnosno idealnu publiku koju želite ciljati
- ciljeve konverzije.
Ovo se možda čini kao puno podataka, ali postavljanje Performance Max kampanje je jednostavno i Google Ads vas korak po korak vodi kroz informacije koje želi da mu osigurate.
Najbitnije za Performance Max kampanju je ostaviti mjerenje konverzija kako bi ona znala za što optimizirati. Ova vrsta kampanje kao strategiju licitiranja koristiti povećanje broja konverzija čime pokušava ostvariti što veći broj konverzija unutar postojećeg budžeta.
Ako Performance Max kampanja nema konverzije za koje bi optimizirala trošite budžet uludo.
Što pripremiti prije postavljanja Performance max kampanje?
Jedna od najbitnijih priprema za Performance max kampanju je kreativa.
Od teksta za Performance max trebat će vam:
- 5 naslova do 30 znakova
- 5 dugih naslova do 90 znakova
- 5 opisa (1 kratki opis do 60 znakova i 4 opisa do 90 znakova).
Učinite svoje tekstove što kreativnijima i različitijima, a u kratke naslove obvezno uključite i jedan do samo 15 znakova kojeg Googole Ads može prikazati bilo gdje. Na taj način osiguravate veći izbor pozicija za prikaz oglasa.
Nadalje, trebate pripremiti bar jedan logo koji će odgovarati minimalnih dimenzija 128 x 128 ili 512 x 128.
U oglase možete dodati i do 20 slika:
- landscape minimalne veličine 600 x 314
- kvadratna slika minimalne veličine 300 x 300
- portret minimalne veličine 480 x 600.
U oglase možete ubaciti i video koji mora biti s vašeg YouTube kamala. Oglas možete spremiti i bez videozapisa, ali preporučljivo ga je napraviti jer Google Ads ocjenjuje kvalitetu oglasa, a bez videozapisa neće moći dosegnuti maksimalnu ocjenu izvrstan.
Ovo je također bitno jer što je bolja ocjena oglasa to će ga Google Ads moći bolje plasirati.
Druga bitna stvar je pripremiti ciljanje publike.
Ono što Performance Max naglašava kao najbolje primjere signala publike su:
- vlastite remarketing liste
- prilagođeni segmenti publike koji vam omogućuju da na temelju odabranih ključnih riječi i URL-ova napravite svoju idealnu publiku.
Naravno, ako se vaše poslovanje podudara i s predefiniranim Google Ads publikama, svakako ih dodajte kako bi Performance Max kampanja dobila što više informacija.
Kada je dobro koristiti Performance Max kampanje?
Nama su se za sada Performance Max kampanje većinski pokazale isplativima, a ovo su neke od situacija kada biste ih trebali koristiti:
- ako imate konkretne marketinške ciljeve kao što je povećanje online prodaje ili privlačenje potencijalnih kupaca
- ako želite maksimalno povećati izvedbu svojeg računa bez ograničenja na kojem se kanalu prikazuju vaši oglasi
- ako želite uštedjeti vrijeme i novac, a istovremeno doseći više ljudi na svim Googleovim kanalima oglašavanja pomoću jedne kampanje
- ako želite dopuniti pretraživačke kampanje i ostvariti veći doseg.
Prednosti Performance Max kampanja
- Olakšava Google Ads oglašavanje, posebno ako ste početnik
Ideja o jednoj kampanji u kojoj možete postići sve svoje marketinške ciljeve bez potrebe za postavljanjem nekoliko drugih kampanja dobra je ako želite zaobići krivulju učenja ili nemate vremena za učenje prije pokretanja kampanja.
- Jednostavnija optimizacija
Ovdje se jednostavno radi o zakonu brojeva. Jednostavnije je pratiti dešavanja na jednoj kampanji čak i ako se ona prikazuje na svim kanalima, nego pratiti svaku kampanju posebno, različite vrste oglasa, različite strategije licitiranja i sve ostale elemente koje je potrebno nadzirati za dobru izvedbu računa.
- Kada se koristi ispravno, može pružiti impresivne rezultate
Ako imate ispravne ulazne podatke s jasno definiranim ciljevima, Performance Max bi trebao raditi za vas (u teoriji).
Ovdje se prvenstveno misli na signale publike jer će njih Performance Max koristiti za traženje potencijalnih kupaca. Kao što sam spomenula, dobro je imati vlastite podatke u kombinaciji s prilagođenim segmentima publike.
Još jedna bitna stvar je određivanje radnje konverzije. Može biti privlačno dati performance Max kampanji da optimizira za sve konverzije koje imate na web stranici, no razmislite je li to zaista potrebno.
Ako imate webshop i cilj vam je prodaja proizvoda, najbolje da Performance Max optimizira samo za kupnju, a ne za nerelevantne radnje kao što je prijava na newsletter ili klik na mail.
Google ne razumije uvijek “težinu” pojedine konverzije pa ako mu je lakše privući korisnike koji će se prijaviti na newsletter to će i učiniti, a vama treba prodaja.
Mane Performance Max kampanja
- Trebaju vam jasni ciljevi
Vezano na točku 3 prednosti ovih kampanja vrlo je bitno jasno dati kampanji do znanja što od nje želite da postigne u smislu konverzija, inače nećete vidjeti rezultate koje želite.
Također, ako je probate pokrenuti bez postavljenih konverzija jednostavno imate kampanju koja se prikazuje, ali ne znate kakve vam rezultate donosi.
- Manje kontrole
Osnova mnogih kritika koje se odnose na pametne kampanje, automatizirano licitiranje ili umjetnu inteligenciju jest da to u nekom pogledu oduzima kontrolu oglašivaču.
Tu opet ovisi o tome kakva st vrsta oglašivača. Za početnike je ovo odlično rješenje, no iskusniji oglašivači mogli bi ovo vidjeti kao gubitak kontrole nad kampanjama i računom.
U svakom slučaju, Performance Max je tek jedna vrsta kampanje na Google Adsu koja ni na koji način nije obvezna, tako da je po želji možete ili ne morate isprobati, a možete je pokrenuti i paralelno s ostalim vrstama kampanja.
Do nedavno se u Performance Max kampanje moglo dodati negativne ključne riječi isključivo tako da se javite Google Ads podršci i da vam referent doda listu negativnih ključnih riječi ručno na kampanju.
Dok nam dodavanje ključnih riječi na razinu Performance max kampanje i dalje nije dostupno – omogućeno je dodavanje negativnih ključnih riječi na razinu accounta te isključivanje brandova iz Performance Max kampanje.
- Ograničena vidljivost
Jedna od možda i najvećih mana Performance Max kampanje je to da izvještaji vezani uz nju nisu toliko detaljni kao za ostale vrste kampanja što vas ograničava u optimizaciji.
Iako Google postupno dodaje nove značajke izvješćivanja, i dalje je teško dobiti pojedinačne uvide u svaku kampanju ili kombinaciju elemenata.
Što i kako mi radimo?
U GoTrafficu smo uvijek spremni isprobati nove feature, ali im pristupamo s oprezom jer unatoč svim informacijama na internetu ne možemo znati kako će to utjecati na račun klijenta – isto je bilo i s Performance max kampanjama.
Trenutno ih najčešće pokrećemo kao podršku postojećim pretraživačkim kampanjama kako bismo povećali broj konverzija unutar mjesečnog budžeta.
Neke od stvari koje smo primijetili za sada su:
- Performance Max kampanjama trebat će duže vremena da počnu prikazivati oglase nego ostalim vrstama kampanja, nekada je potrebno 2 – 3 dana da vidimo prva pojavljivanja
- potrudite se da ocjena oglasa bude izvrstan inače će Google smanjiti prikazivanje oglasa
- kao kod bilo koje automatizirane strategije licitiranja u Google Adsu, ukoliko na računu već imate podatke o konverzijama Performance max će ih brže krenuti ostvarivati, a u suprotnom će mu trebati više vremena
- Performance Max kampanje često troše dnevne budžete sporije i manje od dnevnog limita, ali i dalje ostvaruju veliki doseg.
Naravno, važno je zapamtiti da Performance Max nije čarobno rješenje za sve i neće na svakom accountu donijeti željene rezultate, ali isplati se probati i nadograditi postojeće kampanje s Performance Maxom u potrazi za boljim rezultatima.