Kako kreirati uspješan Facebook oglas?

Gotraffic author

Matea Viher

21 January 2021 | Česta pitanja

Kako kreirati uspješan Facebook oglas?

Facebook oglašavanje odličan je način da dosegnete potencijalne i postojeće klijente upravo tamo gdje oni pretražuju i razgovaraju o vašem poslovanju.

No kako bi ovo bio učinkovit način PPC oglašavanja važno je u obzir uzeti da je trenutno na Facebooku konkurencija velika i sve inovativnija. 

Što onda učiniti?

Istaknuti se najboljim mogućim oglasom koji će privući pažnju publike i uvjeriti ih da kliknu baš na vaš oglas. 

U nastavku vam donosimo popis stvari na koje biste trebali obratiti pozornost ako želite kreirati dobar oglas.

No, prije nego krenemo na savjete podsjetit ćemo vas na uobičajeno strukturu Facebook oglasa. Glavne komponente svakog Facebook oglasa su: primary text, fotografija, naslov, opis i URL.

U ovom članku najviše ćemo se fokusirati na to kako odabrati najbolju fotografiju te napisati privlačan naslov i kvalitetan primary text.

No, prije nego uopće krenete na kreiranje oglasa obratite pažnju na prvi korak koji će vam poslužiti kao temelj za Facebook, ali i sve druge oblike oglašavanja. 

Definirajte svoj UVP

UVP ili unique value proposition za cilj ima jasno iskomunicirati koja je korist vašeg proizvoda ili usluge, kako rješavate probleme korisnika i na koji ste način bolji od konkurencije, odnosno zašto bi korisnik kupio upravo od vas. 

Definirajte što je jedinstveno u vašem proizvodu i usluzi. Provjerite svoje konkurente i pokušajte identificirate kako se možete istaknuti u odnosu na njih. 

Zapišite tri do pet stvari koje možete učiniti bolje od svojih najvećih konkurenata i zatim ih upotrijebite u svojim oglasima. 

Nakon što se definirali svoj UVP vrijeme je za kreiranje oglasa koji će oduševiti korisnika i zainteresirati ga za ono što nudite. Tu su nam najbitnija tri elementa koja smo već spomenuli: fotografija, naslov i primary text. Krećemo s odabirom fotografije. 

Pametno odaberite fotografiju

Fotografija je onaj dio oglasa koji privlači najviše pažnje. Ako želite da korisnici kliknu na vaše oglase trebate im privući pažnju kako bi ih uopće pročitali. 

I upravo se u tome vidi najveća važnost fotografije. Dobro odabrana fotografija ima potencijal privući pažnju većeg broja korisnika, a samim time utjecati i na bolje rezultate oglasa.

U nastavku smo izdvojili neke od provjerenih metoda koje vam mogu pomoći kod odluke o odabiru vizuala za svoj oglas:

Neke od iskušanih metoda privlačenja pažnje slikama uključuju:

  • Vizualni kontrast

Postavite proizvod na jednobojnu pozadinu koja će biti u potpunom kontrastu s bojom proizvoda kako biste istaknuli žarišnu točku fotografije. Jednostavna i čista fotografija ima potencijal istaknuti se u uobičajenom “neredu” različitih objava na Facebooku. 

Dodatno, takva fotografija odmah jasno komunicira što je dostupno za kupnju, tako da će je relevantni potencijalni kupci teško previdjeti. 

  • Ljudska lica

Korisnici su skloniji povezati se s oglasima kada vide ljudsko lice. To je mjesto gdje većina nas gleda kada prvi put upozna osobu i pomaže nam da se odmah povežemo s njom.

Caltech je u svojoj studiji još davne 2005. dokazao da u ljudskom mozgu postoji posebna grupa stanica koja reagira isključivo kada vidimo drugo ljudsko lice. Također, poznajemo i fenomen zvan pareidolija zbog kojeg je uobičajeno da ljudi traže lica u svakodnevnim predmetima.

Iz ovoga možemo zaključiti da većina nas voli i želi vidjeti ljudsko lice stoga ga je dobro testirati i na Facebook oglasima. 

  • Autentične slike 

Autentične slike poželjnije su od pretjerano uglađenih, hladnih, ‘profesionalnih’ slika jer unose notu ljudskosti u oglašavanje. Čak 68% ispitanih korisnika navodi kako im je autentičnost vrlo važna pri odluci o kupnji. 

Zapamtite da korisnici na Facebook prvenstveno dolaze vidjeti objave svoje obitelji i prijatelja, stoga je nekad najbolja odabrati prirodne fotografije slične onima koje objavljuju prijatelji i obitelj. 

Slika vas ili vaših zaposlenika u svom prirodnom okruženju, dok izvodite radnje koje želite oglašavati, omogućuje korisnicima da se zamisle na vašem mjestu, odnosno da se užive u potencijalno iskustvo.

Umjesto da ostavite korisnika da se na temelju stock fotografije pita kako izgleda, kakav je događaj i o čemu se radi ponudite im iskren prikaz onoga što dobivaju. 

  • Prikaz mikroekspresija

Mikroekspresije su izrazi koji prođu ljudskim licem u djeliću sekunde kao automatska reakcija na nešto. 

Neke od najjačih uključuju: gađenje, bijes, tuga, sreća, iznenađenje, prijezir i slavodobitnost. 

Korištenjem slika s mikroekspresijama možete iskomunicirati poruku korisnicima bez puno riječi.

  • Shema boja suprotna od Facebookove bijelo-plave

Razlog iza ovoga možete i sami pretpostaviti. Korištenjem boja koje nisu bijela i plava povećavate šansu da se istaknete vizualno. 

2010. godine Paras Chopraran proveo je test koji se i danas navodi kao najbolji primjer učinka kontrasta boja. Tijekom 4 tjedna testirao je  je izvedbu 12 različitih kombinacija poziva na akciju i opisa.

Opcija 10, s najvećim kontrastom u boji, nijansi i veličini generirala je 60% bolju stopu konverzije, s ocjenom pouzdanosti od 99%.

  • Korištenje vidljivog loga 

Lako prepoznatljiv logotip možda neće privlačiti pogled kao žena, puno boja, beba ili kućni ljubimac, ali s vremenom će potaknuti konverziju jer ga korisnici Facebooka vide dosljedno i često.

Ovu strategiju najbolje je koristiti ako imate već imate dovoljno prepoznatljiv logo. Istraživanje je dokazalo da ljudski mozak snažno reagira na prepoznatljive brandove i samim time smo skloniji donijeti odluku o kupnji kada vidimo dobro nam poznat logo. 

Osmislite dobar naslov

Sljedeća stavka na popisu nam je dobar naslov oglasa koji se prikazuje ispod same fotografije – istaknut i boldan. najprimjetljivija je stvar na oglasu nakon fotografije i u tome leži njegova važnost. 

Kao i kod odabira slika kod pisanja naslova postoje prokušane metode koje možete koristiti dok ne otkrijete onu dobitnu.

  • Iskoristite svoj UVP

Ako ste definirali svoj UVP kako smo Vam predložili možete ga iskoristiti za pisanje naslova oglasa. 

UVP najbolje sažima ono što vi kao tvrtka jeste i što možete ponuditi korisnicima, stoga može biti iznimno učinkovit kao naslov oglasa. U kombinaciji s dobrim pozivom na akciju može generirati kvalitetne klikove.

  • Pojačajte poruku branda

Korištenje naslova kako biste nadopunili vizual odličan je način da stvorite jaku i sveobuhvatnu poruku, a ako je ona k tome usmjerena na emocije poruka će dodatno ojačati.

  • Naglasite akcije i posebne ponude 

Dodavanjem iznosa popusta ili cijene u sam naslov dodatno ga ističete, a primary text iskoristiti na druge načine jer ste akcijom već privukli pažnju korisnika. 

U jednom istraživanju čak 94% kupaca izjavilo je kako pri online kupnji traže posebne ponude i popuste. Odgovorite na njihove potrebe i ponudite im jasno vidljiv popust koji će ih zainteresirati. 

  • Koristite ga kao poziv na akciju 

Naslov oglasa nalazi se odmah uz gumb s pozivom na akciju. Osmislite naslov koji će s pozivom na akciju činiti jedinstvenu cjelinu i nadopunjavati se kako biste uvjerili korisnika da klikne na oglas.

  • Objasnite svoj proizvod 

Iako se uobičajeno proizvod opisuje u primary textu oglasa, dobro osmišljen naslov koji ukratko opisuje proizvod može biti vrlo efikasan. 

Zašto?

Zato što korisnicima čiji je raspon pažnje na Facebooku vrlo kratak – 1,7 sekunda na mobitelu i 2,5 sekunde na desktopu – možete iskomunicirati glavninu svoje ponude i najbolje iskoristiti sekundu ili dvije koje imate na raspolaganju. 

  • Koristite brojeve i statistike 

Brojevi i statistike povećavaju vjerodostojnost vaše poruke i pridonose lakšem uvjeravanju korisnika. 

Korisnici reagiraju na organiziranost, a znamenke djeluju kao korisni simboli koji im pomažu kategorizirati sadržaj. Također, korisnici su skloniji vjerovati neparnim brojevima jer sugeriraju da je sadržaj napravljen na temelju stvarnih podataka.

  • Komunicirajte prema emocijama korisnika 

Korištenje riječi koje bude emociju povećava razinu angažmana na oglasima stoga ih je uvijek pametno koristiti ako želite više klikova ili konverzija.

  • Krenite negativno, završite pozitivno

Korištenje negativnih riječi u oglasima dokazano daje bolje rezultate od onih pozitivnih. Outbrain je proveo istraživanje u kojem su utvrdili da prisutnost negativnih riječi poput “najgore” i “nikad” u njihovim naslovima ima bolji odgovor kod njihove publike. 

  • Isprobajte angažirajuće, kratke fraze

Na platformi na kojoj je raspon pažnje korisnika vrlo kratak mudra je odluka koristiti i kraće fraze u svojim naslovima. 

Specifične, poznate fraze  mogu izuzetno dobro funkcionirati na Facebooku. 

Prema studiji koju je proveo Buzzusmo tri najbolje fraze prema angažmanu korisnika su: učinit će vas, zbog toga i možemo li pogoditi.

  • Postavite pitanje

Naslov u obliku pitanja sjajan je način da privučete pažnju korisnika i zainteresirate ih za odgovor.

Istraživanje o naslovima pokazalo je da su naslovi u obliku pitanja ostvarili 150% više klikova od izjavnih naslova. Također, naslovi s pitanjem koje je uključivalo riječ ti ili vi, ostvarili su 175% više klikova.. 

  • Potaknite znatiželju 

Odaberite naslov koji daje uvid u djelić onoga što možete pružiti na svojoj stranici i na taj način potaknite znatiželju.

Prema istraživanju George Loewenstein of Carnegie Mellon University ovaj koncept odnosi se na jaz između “onoga što znamo i onoga što ne znamo”. Teorija tvrdi da kada smo izloženi praznini u našem znanju, osjećamo potrebu da tu prazninu popunimo novim informacijama.

Potrudite se oko primary texta

Posljednji aspekt pisanja Facebook oglasa je primary tekst. Ako ste uspjeli privući pažnju korisnika fotografijom i naslovom ovdje vam se pruža prilika da detaljnije iskomunicirate benefite i značajke proizvoda te uvjerite korisnika da poduzme željenu akciju. 

U ovom dijelu oglasa nemate ograničenje znakova i stoga možete iskomunicirati sve što želite o svom proizvodu, usluzi ili samom brandu. 

Neke od taktika koje su se pokazale iznimno korisnima u pisanju primary texta su:

  • Social proof 

Na odluku o kupnji najviše utječe strah. Ljudi se opiru kupnji vašeg proizvoda jer se plaše gubitka novca, što je duboko ukorijenjeno u psihološkom fenomenu poznatom kao averzija prema gubitku; ljudi se više boje da će nešto izgubiti nego što su uzbuđeni što će nešto dobiti. 

Učinkoviti social proof smanjuje strah i povećava vjerojatnost kupnje. To mogu biti brojke, podrška neke slavne osobe ili čak dobre recenzije ostalih korisnika. 

  • I ovdje koristiti poziv na radnju 

Ponavljanje poziva na radnju, po mogućnosti u različitim formulacijama, ima veće šanse uvjeriti korisnika da klikne na oglas i u konačnici kupi ono što nudite.

Korisnicima želite dati do znanja što trebaju učiniti, a zatim im to izuzetno olakšati.

  • Obraćajte se logici i emocijama 

Strukturiranjem teksta na način da u njemu adresirate prvo značajke, a zatim i prednosti svog proizvoda/usluge obraćate se i logičnom i emocionalnom dijelu ljudskog mozga. 

Istovremeno imate oglas koji se podjednako obraća izrazito logički orijentiranim korisnicima i izrazito emocionalnim korisnicima. 

  • Stvorite osjećaj hitnosti 

Nema toga što mrzimo više od velikog gubitka jer smo samo malo zakasnili. To je načelo averzije prema gubitku: osjećamo se loše kad nešto ne dobijemo, ali još se gore osjećamo zbog osjećaja gubitka.

 A kad vidimo da se pojavi jedinstvena, ograničena prilika, ne želimo da nam promakne. 

Mnogo je različitih fraza koje izazivaju hitnost, a koje copywriteri redovito koriste u svojim naslovima i tekstovima oglasa kako bi stvorili uzbuđenje. neke od njih su: ograničena ponude, samo, požuri, reagirajte odmah, posljednja prilika. 

  • Ispričajte priču

Pričanje priča izuzetno je moćan marketinški alat, a uključivanje kratkih priča u vaše Facebook oglase donijet će iznimne rezultate. Priče često mogu pomoći u spajanju emocionalnih i logičnih žalbi,  a korisnicima istovremeno daju nešto za pamćenje.

Neke od pozitivnih rezultata vezanih uz pričanje priča uključuju:

  • emocionalno orijentirane kampanje nadmašuju racionalno zasnovane kampanje na svim područjima – prodaja, tržišni udio, dobit, lojalnost i osjetljivost na cijene.
  • dvostruko je vjerojatnije da će generirati dobit 
  • stvaraju trajni osjećaj prepoznavanja branda.

Sada kada smo vam dali alat za kreiranje oglasa koji privlače pažnju ostaje nam upozoriti vas na jednu sitnicu. Nemojte se zaustaviti samo na jednom odličnom oglasu, uvijek kreirajte više verzija koje ćete testirati. 

Bilo da se razlikuju samo u sitnicama ili su potpuno različiti, testiranjem oglasa vidjet ćete koji naslovi, vizuali i tekstovi privlače veći broj klikova i angažmana i moći ih kombinirati u pobjedničke oglase. 

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu