Kako napraviti Google Ads kampanju fokusiranu na mobilne uređaje?

Gotraffic author

Lovro Prica

19 May 2021 | Google Ads

Kako napraviti Google Ads kampanju fokusiranu na mobilne uređaje?

U posljednjih 7 godina vidjeli smo drastičnu promjenu u načinu pretraživanja interneta.

U 2023. godini čak 56,96% prometa dolazi s mobilnih uređaja, a pretpostavka je da će ta brojka rasti i narednih godina.  

Već sada možemo reći da živimo u svijetu gdje su prioritet mobilni uređaji, te Google već uveliko koristi ‘mobile first’ indeksiranje.

Iz Google-a su tu promjenu objasnili na sljedeći način :

“U današnje vrijeme, većina ljudi pretražuje Google preko mobilnih uređaja. Međutim, naš sistem rangiranja i dalje prioretizira desktop verziju web stranice kako bi odredili relevantnost za kranjeg korisnika. 

To može izazvati probleme kada mobilna stranica ima manje sadržaja od desktop verzije jer naš algoritam, za sada, prioretizira desktop verziju”.

Do svibnja 2021. Google je sve stranice prebacio s ‘desktop first’ na ‘mobile first’ indeksiranje. Iz tog razloga prioretiziranje mobilnih uređaja pri kreiranju web stranice, ali i Google Ads kampanje postaje sve bitnije.

Zašto je važno biti ‘mobile-first’?

Svaki marketinški stručnjak koji želi biti uspješan u svom poslu trebao bi pratiti trendove i pokušavati što bolje razumjeti svoje kupce (ili točnije kupce svojih klijenata).

Već sam objasnio zašto je bitno obratiti pažnju na mobilne uređaje, no prvo ću napisati nekoliko statistika kako bi dobili dojam koliko jak utjecaj imaju mobilni uređaji na odluke o kupnji i konverzije.

Naravno, “mobilna kampanja” nije čarobni štapić koji će lansirati vašu prodaju u nebesa, jer situacija nije savršena. 

Na primjer, ‘cart abandonment’ tj. napuštanje košarice je oko 85% za mobilne uređaje, dok je za desktop 73%, ali je očito da se internet sve više okreće mobitelima.

Kako napraviti ‘mobile first’ Google Ads kampanju?

Mi naše kupce vidimo kao goste na zabavi, a mi smo domaćini. Naš je posao svaki dan barem malo poboljšati svaki bitan dio kupovnog ciklusa” – Jeff Bezos

Oglas je samo jedan dio marketinške kampanje, ali dobar oglas će samo dovesti kupca na prodajno mjesto – web stranica (naravno, uz ponudu) je segment o kojem ovisi kupnja.

Web stranica

Kako bi kreirali kampanju koja prioretizira mobilne uređaje prvo se morate uvjeriti da je :

  1. Vaša stranica responzivna za mobilne uređaje

Ako dovedete motiviranog kupca s mobilnog uređaja na vašu web stranicu, a ona nije optimizirana za mobitele, vjerojatno ste bacili novac. Naravno, moguće da imate vrhunsku ponudu i da je kupac zaista zainteresiran pa mu to neće smetati, ali vrlo često kupac ima i previše izbora, tako da, ako nije oduševljen vama ili vašom uslugom, vrlo lako može otići konkurenciji. 

Prema istraživanju Google-a, oko 60% mobilnih korisnika će otići na drugu stranicu ako ne mogu pronaći ono što traže u roku nekoliko sekundi. Također, prema istom istraživanju 48% korisnika kaže da se osjećaju frustrirano kada pretražuju stranice koje nisu responzivne, 36% smatra da su izgubili vrijeme, a oko 50% ih smatra da tvrtke s neresponzivnom stranicom nije briga za zadržavanje postojećih kupaca.

  1.  Vaša stranica dovoljno brza

Prema podacima Google-a, oko 40% korisnika će napustiti web stranicu, ako joj je potrebno preko 3 sekunde da se učita, a oko 80% se neće vratiti na stranicu ako je bila prespora i zbog toga nisu imali dobro iskustvo. Na kraju krajeva, ‘landing page experience’ je jedan od parametara uz pomoć kojih Google rangira oglase, a to znači da ako imate lošiju ocjenu iskustva na stranici od konkurenata, morat ćete više platiti klik kako bi postigli istu poziciju.

Iz navedenih podataka je očito da izostanak brzine i responzivnosti mogu imati vrlo loš utjecaj na vaš profit. Google je predstavio alat PageSpeed Insights koji analizira vašu web stranicu te joj daje ocjenu na temelju brzine i responzivnosti te vas savjetuje kako poboljšati iskustvo na vašoj stranici.

Sada kad ste se uvjerili da imate ‘infrastrukturu’ za mobilne uređaje možete krenuti s kreiranjem kampanje usmjerene prema mobilnim uređajima.

Google Ads kampanja

‘Mobile first’ Google Ads kampanju kreirate na isti način na koji bi kreirali i uobičajenu kampanju, samo ćete napraviti određene promjene.

  1. Kreiranje oglasa

Pri kreiranju oglasa možete kreirati obične tekstualne oglase i postaviti ekstenziju za poziv ili kreirati posebne ‘call only’ oglase. To su oglasi koji, kako im samo ime govori, omogućuju samo pozive prema tvrtci i moguće ih je vidjeti samo na uređaju s kojeg se mogu uputiti pozivi.

Pri pisanju oglasa, iskoristite što više jedinstvenih naslova i opisa te se usredotočite na vrijedost koju nudite kupcu, odnosno opišite kako konkretno rješavate njegov problem.

  1. Postavite targeting na mobilne uređaje

Dodajte mobilno targetiranje kako bi se osigurali da se vaši oglasi prikazuju kupcima na mobilnim uređajima. To možete učiniti tako što ćete, nakon što skupite dovoljno podataka, pronaći svoje ‘mobile first’ ključne riječi te se usredotočiti na njih.

Navigirajte Google Ads sučeljem do ključnih riječi, kliknite na ‘Search terms report’ te segmentirajte pojmove pretraživanja (search terms) prema uređajima. Imate li podjednak broj impresija za desktop i mobile? Ili se možda neki pojmovi primarno pretražuju preko mobilnih uređaja.

Pojmovi s mnogo više impresija na mobilnom uređaju su vrlo vjerojatno vaše ‘mobile first’ ključne riječi te bi ih bilo dobro uvrstiti u vašu listu ključnih riječi te prilagoditi licitaciju.

Nakon što testirate odabrane ključne riječi, možete ih premjestiti u posebnu ‘mobile kampanju’ kako bi ih lakše nadzirali, lakše radili promjene u ciljanju i kako bi osigurali da te ključne riječi uvijek imaju potreban budžet.

  1. Povećajte licitaciju za mobilne uređaje

Postavite ‘mobile bid adjustment’ kako bi povećali vjerojatnost da će se vaši oglasi prikazati na mobilnom uređaju.

To možete učiniti tako što ćete u Google Ads sučelju prvo odabrati kampanju u kojoj želite prilagoditi licitaciju. Zatim, skroz dolje, ispod postavki kampanje kliknite ‘More’ (ili ‘Pokaži više’) i kliknite na uređaji.

Sada vidite podatke za tu kampanju segmentirane prema uređajima te vrlo jednostavno klikom na ‘Bid adjustment’ možete, u postotku, prilagoditi licitacije za pojedini uređaj.

  1. Iskoristite ekstenzije

Nebitno kreirate li kampanju s mobilnim korisnicima u vidu ili ne, sigurno bih vam savjetovao da iskoristite sve ekstenzije koje imaju smisla za vašu kampanju, ali u mobilnoj kampanji ekstenzije imaju posebnu težinu.

Već smo spomenuli koliko su ljudi nestrpljivi na mobilnim uređajima, a ekstenzije povećavaju šansu da ćete na neki način zainteresirati kupca i dobiti klik.

  1. Pratite metrike

Sada kad ste postavili svoju mobilnu kampanju trebali bi pratiti metrike koje su vam bitne.

Ako ste kreirali posebnu kampanju za mobilne uređaje onda vam je praćenje rezultata prilično jednostavno, no ako niste morat ćete segmentirati izvješće kako bi mogli usporediti rezultate mobilnih uređaja s tabletima i desktop računalima.

To možete učiniti tako što ćete doći do tablice koju želite segmentirati, a zatim u gornjem desnom kutu kliknuti na ‘Segment’ te iz padajućeg izbornika odabrati ‘Devices’.

Sada vidite prikaz rezultata kampanje segmentiran po uređajima.

Bonus savjet : IF funkcija

Iskoristite ‘IF funckciju’. IF funkcija vam omogućuje umetanje specifične poruke u vaš oglas kada se ispuni uvjet koji želite. Npr. recimo da želite motivirati korisnike mobilnih uređaja na kupnju tako da za sve narudžbe s mobitela ne naplaćujete dostavu.

U opis oglasa možete upisati naredbu :

” {=IF(device=mobile,Besplatna dostava za narudžbe s mobitela!):Kontaktirajte nas!}”

Zaključak

  • Sve više korisnika preferira pretraživanje preko mobilnih uređaja
  • Google počinje sve više prioretizirati mobilne uređaje pri rangiranju web stranica
  • Od svih klikova na oglase, 52% dolazi s mobilnih uređaja
  • Možete iskoristiti tekstualne oglase s ekstenzijom za poziv ili “call only” oglase
  • Korištenjem IF funkcije možete prikazivati specifične poruke u slučaju da je zadovoljen uvjet koji ste postavili

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu