Google Ads vijesti iz listopada na koje trebate obratiti pažnju

Gotraffic author

Josip Dumić-Kambiček

14 November 2022 | Google Ads

Google Ads vijesti iz listopada na koje trebate obratiti pažnju

Google Ads je u listopadu bio vrlo aktivan s promjenama, od kojih su neke vrlo važne te bismo na njih  trebali obratiti pažnju.

Neke od promjena uključuju nove regulativne mjere i formate oglašavanja, dok su ostale posvećene što boljem prikazivanju vašeg brenda isticanjem onog vizualnog aspekta koji može imati presudnu ulogu na tržištu.U nastavku navodimo nekoliko glavnih promjena koje bi vam mogle pomoći oko upravljanja vašim računima i oglasima.

1. Google Ads i prelazak s kune na euro

Od 1. siječnja 2023. hrvatska kuna (HRK) više neće biti u optjecaju; zamijenit će je Euro (EUR). Zbog promjene valute promijenit će se i način poslovanja preko Google Ads računa

Drugim riječima, bit će potrebno otvoriti novi Google račun koji će se fokusirati isključivo na korištenje Eura kao nove valute. Otvaranje novog računa jedini je način za nastavak vaših oglašivačkih kampanja, a da biste to postigli potrebno je učiniti sljedeće: 

  1. Otvoriti račun koji se više ne koristi valutom hrvatske kune (HRK)
  2. Podesiti postavke plaćanja
  3. Prebaciti postojeće kampanje sa starog računa na novi
  4. Nakon prebacivanja kampanja potrebno je trajno izbrisati ili deaktivirati postojeći HRK Google Ads račun.

Preporučuje da prebacivanje na novi Google Ads račun obavite najkasnije do 1. prosinca 2022. Naime, ako se vaše kampanje i projekti ne prebace do 31. prosinca 2022., vaš aktivni HRK račun bit će zatvoren i refundiran.

Izvor: support.google.com

Saznajte više o prebacivanju Google Ads računa.

 2. Nove ekstenzije za naziv i logotip tvrtke

Kako bi korisnici lakše identificirali tvrtku te se povezali s brendom, Google je unio novu promjenu koja će prilikom pretraživanja na smartphoneu prikazivati logotip i naziv uz oglase na tražilici. 

Razlog ove novosti jest činjenica da smo i dalje skloniji prepoznavanju vizualnih detalja, poput grafika i boja koje mogu ostaviti puno veći dojam nego napisane riječi. 

Velika prednost ove postavke jest mogućnost automatskog sortiranja sadržaja s vaše web-stranice. Naime, Googleov algoritam će automatski pretražiti vaš landing page, a potom će izdvojiti logotip i naziv vaše tvrtke koji će se pojaviti na tražilici. 

Drugim riječima, ne trebate se brinuti za izgled vašeg oglasa; Google Ads to čini za vas. Naravno, promjene možete podesiti i ručno, u slučaju da niste zadovoljni aktualnim izgledom oglasa. 

Ove dvije značajke su trenutno u Beta verziji stoga se nemojte iznenaditi ako ih još ne vidite na svom računu. 

Izvor: support.google.com

3. Nove značajke Performance Max kampanja

Performance Max kampanje prisutne su još od prošle godine, a aktualnom nadogradnjom Google je dodao nove postavke koje će dodatno povećati vaš broj konverzija na raznim kanalima i oglasnim prostorima. 

Posebna poboljšanja primjećuju se na sljedeća tri područja:

  1. Učinkovitije planiranje kampanja

Predviđanje učinaka kampanja pomoću alata za planiranje izvedbe.

  1. Prilagodba strategije elemenata

Planiranje i organiziranje kampanja pomoću zakazivanja grupa elemenata.

  1. Procjena rezultata

Razumijevanje vaše izvedbe uz objašnjenja. 

Izvor: support.google.com

Ova novost odlično se poklapa s nadolazećim blagdanima kada će bilježenje digitalnih aktivnosti biti prijeko potrebno za analizu tržišta i formiranje oglašivačkih kampanji. 

4. Audio-oglasi na You Tube-u

Istraživanja su pokazala kako i audio-oglasi mogu biti korisni u prepoznavanju brenda te povećanju svijesti o robnoj marki.

Zbog toga je Google odlučio implementirati audio-oglase koji će pomoći oglašivačima u širenju svog dosega te pojačati reputaciju brenda auditivnim metodama djelovanja. 

Audio oglasi pojavljivat će se tijekom reproduciranja dužih Youtube videa, a prilikom njihova kreiranja iz Googlea preporučuju kako se posebna pažnja treba obratiti na kvalitetu zvuka, ton i dinamiku glasa u reklami te odabiru odgovarajućeg Call to Action-a (CTA)

Oglasi će trajati maksimalno 15 sekundi (oglasi od 30 sekundi dostupni Beta korisnicima).

Izvor: support.google.com

Audio-oglasi dostupni su u Google Adsu i Videu 360

Pročitajte više o novom formatu Youtube oglasa. 

5. Oglašavanje na podcastima

Još jedna mogućnost koju Google pruža jest plasman oglasa na željeni podcast ili serijal podcasta.

Od sada možete kreirati željeni video ili kampanju te izabrati podcast kao mjesto za plasiranje vašeg sadržaja. 

Izvor: support.google.com

Saznajte više o oglašavanju preko podcasta. 

6. Novo sučelje početne stranice Google Analyticsa s novim alatima i opcijama

Nove nadogradnje Google Analyticsa 4 uključuju novo sučelje početne stranice za bolje korisničko iskustvo. 

Osim promijenjenog sučelja, Google Analytics afirmirat će se i na području kreiranja izvještaja. Novi izvještaji o praćenju ponašanja publike i njenih segmenata stvarat će se u pravom vremenu te će se moći osvježavati kad god poželite.

Ovakve promjene rezultat su tzv. machine learninga, mehanizma algoritama koji na temelju praćenja podataka poboljšavaju performanse nekog skupa zadataka. 

Uz navedene opcije, Google Analytics će na principu iste tehnologije izbaciti prilagođeno grupiranje kanala. Ovim će se grupiranjem omogućiti usporedba najprofitabilnijih kampanja za što bolji povrat uloženih sredstava (ROI). 

7. Ukidanje povezivanja sa sličnim publikama

Google ukida opciju tzv. similar audience segmenta, koji je omogućavao da se postojeća kampanja prikaže novim, potencijalnim korisnicima za svrhe širenja dosega i povećavanja broja konverzija.

Google Ads pratio je nedavnu aktivnost i povijest pretraživanja onih korisnika koje ste vi odabrali za svoju aktualnu oglašivačku kampanju. Potrebno je naglasiti kako je praćenje podataka bilo dozvoljeno jedino uz suglasnost korisnika koji su se našli na listi.

Jednom kada bi Google Ads prikupio potrebne informacije, one bi se koristile za pretraživanje nove publike koja ima slične interese kao i publika iz aktualne kampanje. Ovo je princip po kojem funkcionira Google similar audience. 

Iz Googlea tvrde kako će se ovoga puta više posvetiti boljim i preciznijim metodama ciljanja publike koji će se orijentirati na dugoročna rješenja, ne zanemarujući pritom prava privatnosti korisnika.

Umjesto korištenja similar audience segmenta, iz Googlea apeliraju na korištenje ostalih alata za povećanje prometa i konverzija te pronalaska novih publika, kao što su optimized targeting, audience expansion ili Smart Bidding

Opcija similar audience segmenta bit će aktivna sve do 1. kolovoza 2023., ali samo na već postojećim kampanjama. Za stvaranje nove kampanje opcija similar audienca više neće biti dostupna. 

Veća automatizacija omogućit će pronalazak relevantnije publike s većim i kvalitetnijim angažmanom primljenog sadržaja. 

8. Google Data Studio preimenovan u Looker Studio

Preimenovanjem Google Data Studia u Looker Studio naglašava se nova nadogradnja programa koji omogućuju korištenje podatka iz Google Analyticsa, Google Adsa i Search Consolea. 

Potpuno prilagodljivi izvještaji, pregledna grafička sučelja i jednostavni mehanizmi omogućavaju što bolji uvid u baze podataka te analizu vaših aktualnih oglašivačkih kampanja. 

Uz osnovnu verziju, Google je najavio i plaćenu verziju, Looker Studio Pro s novim setom  naprednijih alata, poput Dataplexa, koji nudi detaljan uvid u promjene korisničkih navika i aktivnosti na digitalnim platformama. 

Izvor: support.google.com

Saznajte više o novim postavkama Lookera. 

9. Novi stupci za vaše kampanje, grupe oglasa i ključne riječi

tupci u statističkim tablicama pružaju uvid u razne informacije s vašeg Google Ads računa, a nova verzija omogućuje analizu podataka kao što su:

  • Broj neodobrenih oglasa
  • Broj ključnih riječi koje ispunjavaju kriterije
  • Broj neodobrenih ključnih riječi
  • Broj grupa oglasa koje ispunjavaju kriterije
  • Broj RSA oglasa koji ispunjavaju kriterije
  • Pojedinosti o kvaliteti oglasa
  • Broj veza na web – lokaciju koji ispunjavaju kriterije 
  • Broj slika koje ispunjavaju kriterije
  • Broj oglasa koji ispunjavaju kriterije

Navedene stupce možete pronaći pod novom kategorijom “Postavljanje” i dodati ih na razinu kampanje ili grupe oglasa. 

I ovaj novi feature je tek u Beta verziji pa ga neki računi imaju, a neki ne. 

Navedene informacije ukazat će na promjene koje trebate napraviti kako biste maksimizirali svoju oglašivačku kampanju te proširili svoj doseg na digitalnim platformama.

Izvor: support.google.com

Pročitajte više o novim nadogradnjama Google ads računa. 

10. Bumper ad tool za kraće oglase

Google uvodi bumper ad tool koji će omogućiti automatsko skraćivanje oglasa na 6 sekundi. Ova će opcija uštediti vrijeme oglašivaćima koji više neće morati samostalno podešavati duljine reklama za određeni digitalni format.

Sustav umjetne inteligencije, tzv. Machine learning će automatski prepoznati ključne segmente oglasa čime će i sažeta verzija zadržati jednaku kvalitetu kao i originalna, dulja verzija. 

Sve što trebate napraviti jest zalijepiti link vašeg video oglasa s Youtubea ili Google Ads Library-ja, a bumper ad tool će vam potom kreirati 4 sažete verzije od 6 sekundi.

Dobivene sažetke možete uspoređivati, spremiti ili uređivati ako smatrate da je program zanemario određeni segment oglasa.  

Izvor: support.google.com

Saznajte više o bumper ad tool-u. 

11. Rok za prebacivanje s Universal Analytics 360 na Google Analytics 4 pomaknut do 2024.

Google je produžio datum za prebacivanje s Universal Analyticsa 360 na Google Analytics 4 kako bi korisnici imali više vremena za prilagodbu na promjene koje sa sobom dovodi Google Analytics 4. 

Datum za prebacivanje s jednog programa na drugi prebačen je s 1. listopada 2023. na 1. srpanj 2024.

Potrebno je napomenuti kako se ova novost odnosi samo na korisnike enterprise verzije Universal Analyticsa; standardna verzija Universal Analyticsa ukinut će se kako je već bilo rečeno, 1. srpnja 2023.

Iz Googlea tvrde kako će odgađanje prebacivanja pružiti više vremena za razvoj GA4, ali i omogućiti korisnicima blažu tranziciju s jednog programa na drugi.

Tranziciju s Universal Analyticsa na Google Analytics 4 moguće je napraviti već sada, a što se ranije odlučite ovaj pothvat, to ćete više podataka imati spremljeno za korištenje GA4. 

Izvor: support.google.com

Pročitajte više o prebacivanju na Google Analytics.

12. Novi vizualni dizajn Youtubea

Pojava okruglih ikona za like i subscribe, zumiranje prstima za bolji pregled detalja i prilagođavanje prijelaza pozadine bojama iz videozapisa samo su neke od promjena koje je Youtube prezentirao novim redizajnom.

Siva pozadina sada je zamijenjena crnom pozadinom, a iz Youtubea tvrde kako su takve promjene rezultat TV inspiriranog dizajna. Siva pozadina sada je crna, a razlog tome krije se psihološkom triku pri kojem tamnije pozadine još više ističu prikazani sadržaj. 

Po uzoru na televizore s crnim okvirima, Youtube se odlučio za crnu pozadinu koja bi dodatno naglasila prikazane videozapise. 

Koliko god se ove promjene mogu doimati spontane, iz Youtubea tvrde kako je implementaciju novog dizanja bilo kreirano preko 100 različitih koncepata, što je samo dokaz koliko je vremena izdvojeno za pružanje optimalnog korisničkog iskustva. 

Youtube je navedene promjene napravio u suradnji s Fast Company-jem, koja će uskoro brojati preko 2 milijarde korisnika, a završni redizajn onda ni nije toliko iznenađenje uzmemo li u obzir kako je riječ o jednoj od vodećih medijskih kompanija na području tehnologije i dizajna. 

Izvor: droid-life.com

Saznajte više o novom redizajnu pročitajte. 

13. Nova verzija Ads Editora s 11 opcija za bolje targetiranje

Nova verzija Ads Editora predstavila je niz promjena u novoj 2.2 verziji. Neke od promjena uključuju implementaciju novih mogućnosti za lakše korištenje i optimalno djelovanje, dok ostale ukidaju neke od aktualnih opcija.

Ovo je sljedećih 11 feature-a koje je Google predstavio novom verzijom Ads Editora:

  1. Nove postavke Asset library-a

Nova verzija omogućit će bolju podršku za odabir i uređivanje slika u asset library-u. Imenovanje slika, premještanje u mape i njihovo pretraživanje neke su od opcija koje nudi nova verzija.

  1. Obavijesti

Nova verzija nudi notification feature koji vam omogućuje da budete obaviješteni  o  svim potrebnim informacijama vašeg računa na Editoru. 

  1. Novo korisničko sučelje za bolje uređivanje rasporeda

Od sada možete vizualno uređivati raspored vaših oglasnih kampanja, za razliku od prijašnje verzije na kojoj su se kampanje mogle mijenjati jedino putem CSV tablica.

  1. User friendly baze podataka

Baze s podacima koje su dosada uzrokovale greške zbog programskog sučelja aplikacije (API) bit će predstavljene i objašnjenje na korisnički razumljiv način.

  1. Out-of-sync indicator

Editor će kroz nekoliko navrata automatski provjeravati ima li promjena na računu od zadnje sinkronizacije te će vas obavijestiti ako je potrebno napraviti novu.

Ipak, iz Googlea navode kako neke promjene mogu proći nezapaženo, stoga se preporučuje da samostalno provjerite svoj račun prije bilo kakvih objava. 

  1. Odabir država i feed labela od sada postaju izborni na P-Maxu

Opcija odabira država koje plasiraju proizvod ili uslugu postaje izborna. Ovo se isto primjenjuje na odabir feed labela. 

  1. Predloženi buđet za kampanje

Editor će od sada automatski kreirati i ponuditi buđet za vaše oglase koji će se izračunati na temelju Target CPA biddinga vaših video kampanja.

  1. Target frequency video kampanje

Editor s novim promjenama uključuje potpuni support za Target frequency video kampanja.

  1. Support Editora za sve podvrste video kampanja

Editor će podržavati sve kategorije oglasa (osim Outstream i Audio) preko shopping postavke i grupa proizvoda. 

  1. Recommendation support

Editor omogućuje podršku za razne prijedloge, poput mogućnosti dodavanja leada za više konverzija. 

  1. Optimizirano targetiranje

Ad group ‘’Targeting expansion’’ zamijenjen je ‘’Optimized targeting’’, čije će se opcije moći uključiti ili isključiti preko checkboxa. 

Što je uklonjeno?

Editor 2.2 više ne podržava Gmail display campaign support

Izvor: support.google.com

Saznajte više o promjenama koje donosi nova verzija Editora.

Zaključak

Google je s nadolazećim promjenama najavio novu generaciju uređivanja vaših oglašivačkih kampanja, a za hrvatsko tržište od posebne je važnosti prelazak na Euro zbog kojeg će biti potrebno otvoriti novi Google Ads račun. 

Nove metode oglašavanja, ukidanje povezivanja sličnih publika i promijenjeno sučelje Google Analyticsa samo su neke od nadogradnja koje će omogućiti veći doseg, bolji angažman s korisnicima te naposljetku veći broj konverzija. 

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu