Hashtagovi: što su i kako se koriste?

Gotraffic author

Lovro Prica

19 May 2021 | Uncategorized

Hashtagovi: što su i kako se koriste?

Dok ste u slobodno vrijeme pretraživali društvene mreže vrlo vjerojatno ste naišli na znak # iza kojeg slijede određene riječi ili fraze.

Pitate li nekog starijeg moguće da će vam odgovoriti da su to ljestvice pomoću kojih se nekada gledalo stanje na mobilnom računu. Pitate li nekog glazbenika možda će vam reći da je to povisilica.

No, većina ljudi najvjerojatnije zna da je to oznaka za hashtag.

No što je točno hashtag, kako se koristi i zašto bi i vi trebali razmisliti o korištenju hashtagova?

Što je hashtag?

Hashtag označava temu vašeg sadržaja i sastoji se od znaka # i riječi ili fraze.

Na primjer, mi kao marketing agencija često koristimo #GoogleAds jer kada objavljujemo sadržaj na temu Google Ads oglašavanje želimo da drugi ljudi koji su zainteresirani za tu temu jednostavno pronađu naš sadržaj.

Koristi se kako bi grupirali sadržaj iste teme i olakšali pronalaženje tog sadržaja drugim korisnicima. Hashtag na neki način postaje link koji, kada kliknete na njega, vodi na stranicu rezultata na kojoj vidite sve objave koje sadrže taj hashtag.

Iako su inicijalno povezivani s Twitterom, danas hashtagove možete pronaći i na drugim društvenim mrežama kao što su Facebook, Instagram i LinkedIn.

Do prije nekoliko godina postojala su 2 načina za interakciju s hashtagovima.

Mogli ste kliknuti na hashtag koji vidite na postu ili ste mogli pretraživati određeni tag u Explore sekciji. 

No, 2017. godine Instagram uvodi mogućnost praćenja hashtagova na isti način na koji biste pratili Instagram račun drugog korisnika. Na taj način možete jednostavnije filtrirati sadržaj koji vas zanima i pronaći publiku koja ima iste interese kao vi.

Brandovi, odnosno tvrtke koriste hashtagove kako bi ‘ubacili’ svoj brand u razgovor s potrošačima i potaknuli ih na komunikaciju.

Sjajan primjer pametnog korištenja hashtagova je američka korporacija Procter&Gamble.

P&G je pokrenuo upotrebu hashtaga #Thankyoumom uz slike sportaša koji izražavaju zahvalnost svojim majkama. Promovirali su upotrebu tog hashtaga kako bi stvorili online zajednicu ljudi koja želi izraziti zahvalnost svojoj majci.

No, korištenjem tog hashtaga, korisnici se nisu samo povezivali međusobno, već su također imali i interakciju s P&G brandom!

Hashtagovi se također često koriste na Instagramu kako bi grupirali objave nekog branda ili događaja, na primjer kada su gosti kraljevskog vjenčanja postavljali slike na Instagram, koristili su #RoyalWedding. Na taj su način okupili sve slike gostiju s tog događaja.

Kako koristiti hashtagove?

Kada objavljujete sadržaj na instagram možete iskoristiti do 30 hashtagova.

No treba li iskoristiti svih 30?

Ne postoji točno pravilo, ali preporuča se koristiti 15-20 hashtagova po objavi, naravno pod pretpostavkom da svi imaju smisla za vašu objavu. Ako pronađete 30 hashtagova koji imaju smisla, svakako iskoristite svih 30.

U zadnje vrijeme često se razglaba o tome postoji li više uopće ikakva korist od hastagova na Instagramu s obzirom na to da su Reelsi postali dominantni oblik sadržaja, a na njihov potencijal da postanu viral utječe više od hashtaga.

No, unatoč tome hashtagovi ne idu nigdje. Uz strateški i kreativni pristup, oni mogu biti iznimno moćan alat za dosezanje ciljane publike i promicanje vašeg sadržaja.

A za njih i dalje vrijedi sve što smo naveli u prethodnim paragrafima vezano uz grupiranje sadržaja.

Kako izabrati hashtagove?

Ako odete na Instagram search i počnete upisivati hashtag, Instagram će vam reći koliko objava je povezano s tim hashtagom.

Izaberite 3-5 vrlo popularnih hashtagova koji imaju od 100 tisuća do milijun objava. 

Možete izabrati i hashtagove s preko milijun objava, ali to vam vjerojatno neće donijeti rezultate jer su ti hashtagovi jednostavno prenatrpani sadržajem i vrlo se teško istaknuti.

Izaberite 3-5  malo manje popularnih hashtagova, na primjer od 50 tisuća do 250 tisuća objava.

Nakon toga, izaberite 3-5 nišnih, vrlo preciznih hashtagova. Ti hashtagovi nemaju veliki broj objava, ali ćete se osigurati da tko god vidi taj hashtag je vjerojatno zainteresiran za vašu objavu.

Uključite još jedan do dva hashtaga koji sadrže vaš brand i već ste na orprilike 15 hashtagova.

Kako pratiti izvedbu hashtagova?

Kako biste mogli vidjeti izvedbu hashtagova na Instagramu, prvo morate imati poslovni račun.

Svoj profil možete ‘pretvoriti’ u poslovni profil u nekoliko koraka :

  1. Idite na svoj Instagram profil
  2. Kliknite na 3 crte u gornjem desnom kutu
  3. Kliknite na postavke
  4. Kliknite na ‘Korisnički račun’
  5. Scrollajte do dolje i kliknite ‘Prebacite se na poslovni račun’
  6. Unesite potrebne podatke

Sada kada imate poslovni račun imate pristup Instagram analitici.

Idite na objavu koju želite proučiti i ispod nje ćete vidjeti ‘Prikaži analitiku’.

Klikom na taj gumb imate pristup analitici objave te možete vidjeti :

  • Broj like-ova
  • Broj komentara
  • Koliko je puta objava poslana u poruci
  • Koliko je puta objava spremljena
  • Interakcije
  • Doseg
  • Impresije

Kod metrike ‘Impresije’ možete vidjeti segmentirani prikaz, odnosno koliko ste impresija dobili od :

  • News feed-a
  • Hashtagova
  • Vašeg profila
  • Ostalih izvora

Imajte na umu da analitika nije retroaktivna, odnosno da napredne analitičke metrike možete vidjeti samo na objavama koje ste postavili nakon što ste aktivirali poslovni račun.

Kako tvrtke mogu koristiti hashtagove?

Iako je oglašavanje na društvenim mrežama često najbrži način podizanja svijesti o brandu, ako ste kreativni i iskoristite priliku možete postići sjajne rezultate i organskim putem.

Hashtag kampanja može imati nekoliko ciljeva :

  • Poboljšati svijest o brandu
  • Povećati vidljivost vašeg sadržaja
  • Uključiti vaše kupce u razgovor
  • Olakšati pronalaženje vašeg sadržaja

Probajte osmisliti hashtag koji je precizan i jednostavan. Ako ima više riječi napišite svaku riječ s velikim početnim slovom te probajte izbjeći nešto što vaša publika nebi htjela pisati.
Uvijek je dobra ideja da za svaki slučaj više ljudi pročita prije objave.

Evo nekoliko primjera sjajnih hashtag kampanja koje su povećale doseg branda na društvenim mrežama :

Coca Cola – #ShareACoke

Ovaj hashtag je pokrenut u kombinaciji s masovnom personalizacijom Coca Cola boca, odnosno pisanjem imena na boce Coca Cole. To je potaknulo tonu ‘user generated’ sadržaja jer su ljudi postavljali slike sa svojim imenom na boci.

Red Bull – #PutACanOnIt

Nakon što je jedan fotograf postavio limenku Red Bulla na svoj Mini Cooper tako da izgleda kao službeno vozilo iz Red Bulla su vidjeli priliku i odlučili pokrenuti hashtag kampanju #PutACanOnIt i poticali su ljude da kreativno iskoriste limenku Red Bulla u slici.

To je također potaknulo mnogo ‘user generated’ sadržaja, a čak su se i drugi brandovi kao Pepsi i Perrier uključili u razgovor.

Domino’s Pizza – #LetsDoLunch

Pizzeria Domino’s je pokrenula kampanju #LetsDoLunch kako bi povećali prodaju u najslabijem dijelu dana. Pravila kampanje bila su jednostavna – od 9 do 11 sati, za svaki tweet koji sadrži #LetsDoLunch cijena pizze Pepperoni Passion bi se spustila za 0.01p, a trenutna cijena je bila ažurirana na njihovoj stranici. Zatim korisnici pizzu mogu kupiti po toj cijeni na taj dan od 13 do 15 sati.

Naravno, u pravilima kampanje je pisalo da cijena neće pasti ispod £6.59 neovisno o broju tweetova, ali ljudima nije ni bilo bitno jer su dobili popriličan popust za vrlo malo truda.

Na kraju kampanje, u jednom danu broj objava s hashtagom #letsdolunch bio je oko 85 000.

Kentucky Fried Chicken – #UntilWeCanFingerLickAgain

KFC je na početku pandemije koronavirusa imao probleme kao i svaki drugi restoran na svijetu. Ali KFC je imao i jedan vrlo neuobičajen problem, a to je da njihov slogan ‘Finger lickin’ good’ nije baš u skladu sa savjetima o izbjegavanju virusa.

Iz KFC-a su izjavili : “Nalazimo se u jedinstvenoj situaciji – imamo kultni slogan koji baš i ne odgovara trenutnom okruženju”.

Odlučili su privremeno obustaviti upotrebu tog slogana dok se ne riješi pandemija te su iskoristili tu priliku za povezivanje sa svojim fanovima.

Pitali su svoje fanove koji slogan da ‘ukradu’ dok se ne riješi zdravstvena situacija i dobili sjajne odgovore kao ‘Should have gone to’ od Specsaversa i ‘Gives you wings’ od Red Bulla i Just Do It od Nike-a.

Zaključak

  • hashtag je oznaka teme sadržaja
  • koriste se na društvenim mrežama
  • korištenjem hashtagova možete jednostavno grupirati sadržaj iste teme i olakšati pronalaženje tog sadržaja
  • korištenjem hashtagova možete potaknuti razgovor o vašem brandu i potaknuti kreaciju mnogo ‘user generated’ sadržaja direktno povezanog s vašim brandom

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu