Instagram oglašavanje: kako kreirati oglase i koju publiku ciljati

Instagram oglašavanje: kako kreirati oglase i koju publiku ciljati

Vjerovali ili ne Instagram je krajem 2020. godine proslavio svoj deseti rođendan. Ova vizualno poticajna i privlačna platforma možda postoji već neko vrijeme ali još uvijek nije prepoznata kao kvalitetna platforma za oglašavanje kao što je slučaj s Facebookom, čiji je i sama dio. 

S preko milijardu korisnika mjesečno, Instagram je na drugom mjestu, nakon Facebooka, po broju aktivnih korisnika. Kako se sve više korisnika pridružuje mreži i pregledava sadržaje na njoj tako se stvaraju sve veće prilike za tvrtke da uđu u ovaj prostor i pronađu načine za postizanje uspjeha. 

Napokon, s toliko ljudi na platformi, vaša je publika zasigurno prisutna.

instagram

Osim velikog broja korisnika postoji par uvjerljivih razloga zbog kojih se dobro odlučiti za oglašavanje na Instagramu:

  1. Sve veće mogućnosti

Na Instagramu ima mnogo ljudi kao što smo već spomenuli, ali što zaista možete očekivati?

Uzmimo za primjer Sjedinjene Države. 

Od 140 milijuna korisnika u Sjedinjenim Državama, Instagram je u jednom tromjesečju zabilježio porast od 8% (od trećeg kvartala do kraja 2020. godine). 

Oglašavanje u zapadnoj Europi? Korištenje Instagrama u tom dijelu svijeta poraslo je za 17% u 2020. 

Instagram stalno raste i ima još puno prostora prije nego postane zasićen ili zastario. Još uvijek postoji mnogo prilika za tvrtke da se nađu pred ciljanom publikom, povećaju svoju vidljivost i ostvare različite ciljeve.

  1. Povećajte broj sljedbenika

Jedna od specifičnosti Instagrama je što korisnici ne dolaze na njega isključivo kao bi vidjeli što im rade obitelj i prijatelji. 

Znate li da 200 milijuna korisnika Instagrama svakodnevno posjeti barem jedan poslovni profil. Također, 81% korisnika Instagrama koristi platformu za istraživanje proizvoda i usluga. 

Ovo bi trebao biti dovoljan znak da se pridružite Instagram oglašavanju te istaknete svoju ponudu na vizualno privlačan način. Ako to učinite na pravi način, možete sljedbenike preusmjeriti na kanale koji vam više odgovaraju. 

  1. Jednostavno kreiranje oglasa

Ako ste već koristili Facebook za oglašavanje ili promoviranje objava tada je lako proširiti svoj doseg i napore na njihovu sestrinsku platformu jer su povezani putem Facebook Ads Manager-a.

Jednostavno povežite svoj Instagram račun u poslovnim postavkama Facebooka Business Managera, a zatim u Ad Manager dodajte Instagram na ciljanje položaja oglasa na razini skupa oglasa, ako to još niste učinili,

  1. Iskoristite veću angažiranost korisnika

Stope angažmana korisnika uobičajeno su veće na Instagramu nego na drugim platformama. 

E-commerce marketing platforma Yotpo u svom je reportu izvijestila da postoji 58 puta veća vjerojatnost da će korisnici stupiti u interakciju s brendiranim sadržajem na Instagramu nego na Facebooku. U odnosu na Twitter ta je vjerojatno 120 puta veća. 

Formati oglasa dostupni na Instagramu i kako ih najbolje iskoristiti

  1. Slikovni oglasi

Slikovni oglasi omogućuju tvrtkama da svoje proizvode i usluge prikažu kroz upečatljive slike.

Ako već izrađujete vrhunski vizualni sadržaj, Instagram slikovni oglasi daju mogućnost dijeljenja sadržaja s još većim brojem ljudi. Ili možete stvoriti potpuno novi sadržaj posebno za prikazivanje slikovnih oglasa.

Slikovni oglasi vam daju priliku da se istaknete dodavanjem poziva na akciju i linkova koji će zainteresirane korisnike odvesti na vašu web stranicu, koja je i dalje središte vašeg internet marketinga. 

Da biste kreirali privlače slikovne oglase najbolje je koristiti postojeće smjernice branda poput boja, fontova, pa čak i svog logotipa, kako bi cijeli oglas bio prepoznatljiv vašoj ciljnoj publici.

Imajte na umu da bi vaše slike trebale dopunjavati tekst oglasa koji ste osmislili i osigurati  “bezbolan” prijelaz na vašu odredišnu stranicu. 

Brzinska checklista za slikovne oglase uključivala bi sljedeće:

  • koristite smjernice svog branda (boje, fontovi, logotip)
  • neka slika bude logičan nastavka teksta oglasa
  • osigurajte jaku žarišnu točku na fotografiji koristeći svoj logotip ili neki drugi element svog branda.
instagram picture ad
  1. Carousel oglasi

Carousel oglasi omogućuju korisnicima da listaju kroz niz slika ili videozapisa uz poziv na akciju kako bi ih izravno povezali s vašom web lokacijom.

Carousel oglase možete koristiti za:

  • isticanje većeg broja proizvoda
  • dijeljenje priče u više dijelova
  • detaljno opisivanje i prikaze pojedine usluge ili proizvoda.

Pravila za kreiranje carousel oglasa slična su kao i kod slikovnih oglasa. Najbolji savjet za izradu ove vrste oglasa je organizirati slike prema zajedničkoj temi kao što su, na primjer, određena kolekcija proizvoda, najprodavaniji proizvodi ili slično. 

Još ako su slike stilski usklađene to je pun pogodak. 

instagram carousel ad
  1. Video oglasi

Video oglasi na Instagramu mogu trajati do jedne minute, tako da pružaju priliku korisnicima da bolje upoznaju vašu marku, tvrtku ili proizvode u relativno kratkom vremenu. No pripazite, jer statistike su pokazale da bez obzira na kvalitetu i zanimljivost vide većina korisnika napušta video oglase nakon 15 sekundi. 

Stoga je izuzetno bitno pokazati svoj brand, logo, proizvod ili uslugu u prvih 10 sekundi kako bi poruka došla i do onih koji neće video pogledati do kraja. Ne ostavljate to za kraj videozapisa jer je najčešće već prekasno. 

Kao i slikovni oglasi video oglasi imaju mogućnost dodavanja poziva na akciju koji će zainteresirane korisnike odvesti na vašu web stranicu ili drugo željeno odredište.

Gdje god da koristite video kao format oglašavanja nemojte zaboraviti dodati opis ili još bolje titlove. Mnogo korisnika gleda sadržaj bez upaljenog zvuka, a želite biti sigurno da je sadržaj dostupan i onima slabijeg sluha. 

Titlove je vrlo jednostavno dodati putem Facebook Ads Manager-a na razini video oglasa kada ga izrađujete. Možete zatražiti da Facebook Ads Manager skenira vaš videozapis te da vam za nekoliko sekundi osigura titlove ili možete prenijeti vlastite datoteke s titlovima. 

Ako se odlučite za prvu opciju svakako pregledajte titlove i uredite po potrebi. Ponekad sustav može pogrešno napisati riječi ako nisu jasne, ako imate neobično ime marke ili ako na vašem videozapisu netko govori s naglaskom.

instagram video ad
  1. Story ads

Priče na Instagramu postale su neizostavan dio komunikacije na ovoj društvenoj mreži od trenutka kad su se pojavile. 

Instagram priče su sadržaji koji se ne objavljuju na feedu (možete ih pronaći kroz kružiće iznad njega), a nestaju nakon 24 sata. Najbolji dio Instagram priča je što zauzimaju cijeli ekran, tako da kada korisnik naiđe na vaš oglas vidi samo njega i ništa drugo.

 I ovdje korisnike možete uputiti van aplikacije, ali umjesto gumba ovdje postoji opcija “Swipe up” koja će ih odvesti na vašu stranicu. 

Za Instagram story oglase, slično kao i kod videa, najbitnije je pokazati proizvod, brand ili logo u prvih par sekundi. Također, ukoliko namjeravate koristiti tekst za ovu vrstu oglasa pripazite na njegovo pozicioniranje. 

Tekst mora biti jasno vidljiv bez da prekriva ili odvlači pažnju od ostalih elemenata. Najbolja praksa je tekst dodati na neki prazan prostor na slici ili videu, no ako to nije moguće pripazite da odaberete čitljive fontove.

instagram story ad
  1. Collection oglasi

Na Instagramu collection oglasi nude uvjerljive značajke e-commerce trgovine. Korisnici imaju mogućnost kupnje proizvoda izravno iz oglasa. 

Ovi oglasi kombiniraju snagu fotografija, videozapisa i izravnog marketinga – sve u jednom moćnom oglasu.

Da biste dobili najbolje rezultate od collection oglasa preporučljivo je:

  • koristiti slike koje su kohezivne i privlačne
  • pokušati stvoriti jedinstveno iskustvo koje integrira početni video / sliku s povezanim proizvodima
  • odabrati slike koje same po sebi pričaju priču jer naslovi nisu vidljivi u ovom formatu oglasa
  • svakako uključiti call to action na dnu oglasa.
instagram collection ad
  1. Instagram Explore oglasi

Instagram Explore je dio Instagrama gdje korisnici otkrivaju novi sadržaj i nove Instagram profile. Više od polovice korisnika Instagrama svakog mjeseca istražuje ovaj dio aplikacije.

Instagram Explore oglasi se prikazuju se u samoj rešetci koja prikazuje sve objave nego tek nakon što korisnik klikne na željenu fotografiju i krene scrollati kroz ponuđeni sadržaj. 

Za ovu vrstu oglasa možete koristiti klasične slikovne i video oglase, uz odabir dodatne pozicije prikaza na Exploreu.

S obzirom da se ovdje radi o video i slikovnim oglasima, samo s drugačijim pozicijama, najbolje je koristiti prethodno navedene najbolje prakse za slikovne i video oglase – ovisno o tome za koji se format odlučite.

instagram explore ad

Promovirane objave na Instagramu

Uz klasične oglase koji se kreiraju unutar Facebook Ads Managera, na Instagramu je, kao i na Facebooku, moguće promovirati postojeću objavu

No, promoviranje postojećih objava moguće je isključivo putem mobitela direktno iz Instagram aplikacije stoga ćete taj dio posla morati obaviti izvan Facebook Ads Managera.

Nakon što odaberete objavu za promoviranje trebat ćete proći 3 koraka:

  1. određivanje odredišta na koje želite poslati korisnika nakon klika (vaša web stranica ili Instagram profil)
  2. odabir publike koju želite ciljati (možete kreirati vlastitu publiku prema određenim kriterijima ili odabrati automatski izrađenu Instagram publiku)
  3. određivanje budžeta i trajanje promocije. 

Budžet za Instagram oglašavanje

Podaci koje je uočio Wordstream na svojim klijentima pokazuju da se prosječna cijena klika na oglas kreće između 0,40 i 0,70 USD. 

U slučaju Instagrama CPC metrika uzima u obzir sve klikove koji se dogode na oglas, što uključuje ne samo klikove na veze, već i lajkove / reakcije, komentare i dijeljenja.

Što se tiče CPM-a, cijena po 1.000 pojavljivanja kreće se između 2,50 i 3,50 USD za kampanje s boljom izvedbom i njihove skupove oglasa.

Kao i na svim platformama za oglašavanje ovo su samo okvirne cijene, no u konačnici na stvarnu cijenu utječe niz različitih faktora. 

Ciljevi kampanje mogu dovesti do toga da vaši troškovi oglašavanja automatski budu veći ili niži, ovisno o tome koji odaberete i u kojoj se fazi kupnje nalazi vaša publika. 

Veliku ulogu u troškovima ima i veličina publike. Ako ciljate širu publiku troškovi su uobičajeno manji jer je manja i konkurencija za odabranu grupu korisnika. Kako sužavate svoju publiku, bilo smanjenjem geografskog područja za oglašavanje, demografskim podacima ili specifičnim interesima, cijena će vjerojatno rasti zbog manje skupine korisnika na koju sada ima više oglašivača.

Proračun također utječe na cijenu. Ako imate mali proračun, možda će trebati više vremena da vaše kampanje izađu iz faze učenja. Tako u početku troškovi mogu biti nešto veći prije nego što sustav nauči i shvati vaše vrste kampanje, ciljeve optimizacije i načine na koje publika stupa u interakciju s vašim oglasima.

Još jedna stavka koja može odigrati popriličnu ulogu u vašoj potrošnji je CTR (click-through-rate). Ako je CTR nizak, mogli bismo primijetiti veće troškove jer sustav smatra da postoji određena veza između vaše ciljne publike i onoga što poručujete u svojim oglasima. U konačnici želite da vaši oglasi budu relevantni ciljanoj publici , a CTR je snažni pokazatelj toga.

instagram budžet

Prema kome se najbolje oglašavati na Instagramu?

Već smo spomenuli da Instagram ima preko milijardu aktivnih korisnika mjesečno, no tko su oni zapravo? 

U nastavku pročitajte više o demografskoj strukturi korisnika Instagrama koja vam može znatno pomoći pri odluci trebate li se oglašavati na Instagramu i prema kome. 

  1. Dob korisnika Instagrama

Na Instagramu postoje dvije glavne dobne skupine korisnika:

  • 18-24 (Gen Z)
  • 25-34 (Milenijalci)

Praćenje ovih statistika može vam pomoći da utvrdite je li vaša ciljana publika na Instagramu ili biste trebali uložiti u Instagram marketing za određenu dobnu demografsku kategoriju unutar ciljne publike.

Raspodjela dobnih skupina u postocima na Instagramu izgleda ovako:

  • 75% ispitanika u dobi 18–24 koristi Instagram
  • 57% ispitanika u dobi 25–29 koristi Instagram
  • 57% ispitanika u dobi 30–49 koristi Instagram
  • 23% ispitanika u dobi 50–64 koristi Instagram
  • 8% ispitanika u dobi 65+ koristi Instagram
  1. Spol korisnika Instagrama

Prema izvješću Pew Research centra Instagram je popularniji među ženskom populacijom. Diljem svijeta 52% žena koristi Instagram, u usporedbi sa 48% muškaraca.

  1. Zemljopisna lokacija

Prema statistikama, Sjedinjene Države globalni su lider po najvećem broju aktivnih korisnika Instagrama, sa 116 milijuna korisnika. Međutim, 89% Instagram zajednice živi izvan SAD-a.

Izvješće Pew Research centra također otkriva kako:

  • 46% ispitanika u urbanim područjima koristi Instagram 
  • 35% ispitanika u predgrađima koristi Instagram
  • 21% ispitanika u ruralnim područjima koristi Instagram.

Zaključak

  • Instagram je sa svojih preko milijardu korisnika platforma koja nudi dobre prilike za oglašavanje
  • nudi 6 vrsta oglasa pri čijem je kreiranju najbolje slijediti provjerene prakse kako bi se privukla pažnja korisnika i ostvarili dobri rezultati
  • na Instagram budžet uvijek utječe više faktora kao što su veličina publike, optimizacija kampanje, dodijeljeni budžet i CTR
  • prije nego započnete s Instagram oglašavanjem provjerite je li to zaista mreža na kojoj se nalazi vaša ciljana publika

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu