7 savjeta za kreiranje naslova koji privlače pažnju + formule

Gotraffic author

Matea Viher

30 June 2022 | Digitalni marketing

7 savjeta za kreiranje naslova koji privlače pažnju + formule

Mnogi od vas sigurno pišu određeni sadržaj za svoje web stranice s ciljem informiranja korisnika ili povećanja prodaje. 

Uvjereni ste da imate kvalitetan, informativan i koristan sadržaj za korisnika, ali čini se da nitko ne čita ono što napišete. 

Kako onda potaknuti korisnike da kliknu na vaše članke?

Usredotočite se na naslov!

Naslov je ono obično prvi doticaj koji korisnici imaju s vašim sadržajem. Zbog toga je bitno da naslov privlači pozornost i potiče ljude da požele pročitati još. 

U nastavku vam donosimo savjete za pisanje efikasnih naslova, uz dodatak provjerenih formula. 

Pa krećemo. 🙂

Opće smjernice za pisanje naslova

1. Neka bude jednostavno

Vaš naslov treba biti lak za razumijevanje i čitateljima dati jasnu sliku o tome što će pročitati.

Također, bilo bi dobro da bude kratak kako korisnicima ne bi popustila pozornost prije nego kliknu na poveznicu. 

Dobar naslov se ne igra riječima i ne pokušava biti dovitljiv već daje naznake o sadržaju. Naslov bi trebao odgovoriti na pitanje vaše publike “što tu ima za mene”.

Primjer jednog takvog naslova bio bi: “Besplatna e-knjiga koja će vam pomoći da razumijete Google Ads”.

2. Neka bude točan

S naslovom postavljate određena očekivanja čitateljima. 

Ako ne uspijete ispuniti i ispuniti ta očekivanja, gubite povjerenje i pažnju svojih čitatelja.

Stoga je kod pisanja naslova potrebno pripaziti da ne predstavite sadržaj boljim i većim nego što on zaista je. 

Poštujte vrijeme i iskustvo svojih čitatelja sa svojim člancima i blogom. 

U slučaju primjera iz prethodne točke bilo bi nekorektno napisati “Najbolja besplatna e-knjiga koja će vam omogućiti da u kratko vrijeme postanete Google Ads stručnjak”, a radi se o knjizi o osnovama Google Adsa.

3. Obećajte nešto

Naslov je prilika da obećate čitateljima nešto novo i zanimljivo. 

Pomozite im da poboljšaju svoj način života, tijek rada, rutinu planiranja putovanja ili zdrave vještine kuhanja. 

Naučite ih nečemu novom i zabavnom, podijelite relevantna iskustva

Primjer jednog takvog naslova bio bi: “Kako efikasno organizirati radno vrijeme” ili “Brzi i zdravi recepti za svaki dan”.

4. Napravite popis i koristite brojeve

Strukturiranje vašeg sadržaja u popis koraka/trikova/pravila čini ga puno lakšim za čitanje i pamćenje. To je praktički checklista, a ljudi vole checkliste.

Zanimljiva je činjenica da bolje pamtimo popise s neparnim brojem stavki, nego s parnim. Iz tog razloga, postovi na blogu koji uključuju neparne brojeve u svojim naslovima mogu dobiti do 20% više prometa u odnosu na naslove s parnim brojem stavki.

Pokušajte s naslovima kao što su: “7 savjeta za samostalno planiranje putovanja” ili “9 najvažnijih savjeta za efikasnu organizaciju radnog vremena”.

5. Koristite privlačne ključne riječi

Nemojte se bojati koristiti jake riječi, naglasiti ih i privući svoje čitatelje.

Na internetu je dostupan velik broj različitih popisa s ključnim riječima koje su testirane i dokazano djeluju. 

Cilj takvih ključnih riječi je  izazvati snažne emocije i reakcije u glavama vaših čitatelja, bilo da su inspiracija, znatiželja, suosjećanje ili čak ljutnja (u kontekstu kada je tema diskutabilna, a one se ne slažu s vašim mišljenjem).

Neke od takvih ključnih riječi su:

  • novo
  • nevjerojatno
  • tajna
  • bez napora/truda
  • besplatno
  • zabavno
  • šokantno
  • lako
  • jednostavno
  • razlozi
  • savjeti
  • trikovi
  • činjenice
  • ekskluzivno
  • garantirano
  • odmah
  • ograničeno
  • danas
  • korisno
  • praktično
  • lijepo
  • profitabilno. 

Jedan od takvih naslova bio bi: “Novi tretman njege lica koji je tajna lijepog izgleda holivudskih zvijezda”.

6. Komunicirajte svoju glavnu prednost

Kao i inače u marketingu bolje je komunicirati prednosti nego značajke usluge ili proizvoda. Pretvorite značajke u prednosti i svakako stavite onu najvažniju u svoj naslov.

Razmišljate o naslovu kao o oglasu za vaš članak koji mora uvjeriti publiku da im nudite upravo ono što traže. 

Ako im obećate određenu vrijednost u naslovu, kliknut će kako bi je dobili.

Na primjer: “Brz i jednostavan način za povećanje povrata na ulaganje”.

7. Postavite pitanje

Naslovi u obliku pitanja iskorištavaju psihološki učinak, tjerajući um čitatelja da poduzima sljedeći korak: odgovori na pitanje. 

Nedostatak cjelovitosti svojstven pitanjima izaziva napetost i zanimanje kod čitatelja.

Neki od primjera takvih naslova bili bi: “Koji ste superheroj? Riješite ovaj kratki kviz i saznajte…”

Korisne formule za pisanje naslova

1. Kako + [zadatak ili radnja] + [rezultat]

Prvi dio označava da želite širiti znanje. 

Korisno je ako se druga komponenta formule odnosi na temu koja je u trendu, kao što je tema koja je sezonska, aktualna ili zanimljiva vašim korisnicima. 

Konačno, treći dio trebao bi predstavljati poželjan ishod.

“Kako zamotati blagdanski dar nezgodne veličine u samo pet minuta”

2. Tajna [potreba ili cilj koju ima većina vaših čitatelja]

Po svojoj prirodi, riječ “tajna” sugerira da znate nešto što većini ljudi nije poznato. 

To bi također moglo naglasiti da ste smislili sjajan način da učinite nešto što bi moglo pomoći čitateljima da bolje žive, budu asertivniji na poslu ili na neki drugi način neočekivano napreduju.

“Tajna mirnog sna kada ste pod stresom”

3. [Broj] + stvari koje trebate znati da [nešto postignete]

Dio “stvari koje trebate znati” u ovom naslovu automatski tjera ljude da obrate pažnju. 

Zato je dobra formula za isticanje hitnosti ili kada mislite da su informacije koje dajete najbolje dostupne. 

“4 stvari koje morate znati prije uspješnog preseljenja u drugu zemlju”

4. [Broj] uobičajenih mitova o [predmetu]

Ako pišete o temi koja se često pogrešno tumači ili pogrešno predstavlja, ova formula naslova je odlična. 

Sama riječ “mitovi” privlači pažnju jer potiče znatiželju.

 Popularan razlog zašto ljudi pišu naslove na ovaj način je taj što žele razjasniti sveprisutne nesporazume o nekoj temi. 

Međutim, ako razrađujete temu koja nije univerzalna, svakako napomenite da temeljite stvari na osobnom iskustvu ili istraživanju.

“4 uobičajena mita o životu s cerebralnom paralizom”

5.  [Broj] znakova upozorenja da [potencijalni ishod]

Ova formula naslova posebno je zgodna kada pišete o načinima pomoći čitateljima da izbjegnu zamke ili probleme.

Jedan o naših članaka koji nosi naslov “Najčešće pogreške kod Google Ads oglašavanja” mogli bismo preoblikovati da glasi “6 najčešćih grešaka kod Google Ads oglašavanja koje treba izbjeći ako želite uspješne kampanje”.

6.  Deset najboljih [proizvoda, filmova, knjiga, pjesama, mjesta za putovanja, itd.]

Već smo spomenuli da čitatelji vole liste, a prema istraživanjima, posebno “top ten” liste pisane na ovaj način. 

Ova vrsta naslova izvrsna je kada želite pokriti širu temu na zanimljiv način koji se može skenirati. Čitajući svaki podnaslov popisa, ljudi znaju kakav se sadržaj nalazi ispod.

“Deset najboljih knjiga u siječnju 2022. godine”

“Deset najboljih tretmana za njegu lica”

7. Isprobajte ovih [broj] provjerenih savjeta i [glagol] [imenica]

Ljudi rijetko pokušavaju nešto novo ako nisu sigurni da će im to donijeti neki rezultat. 

Korištenjem ove forme naslova sugerirate im da vi imate savjete koji su testirani i djeluje za ono što oni žele postići.

Isprobajte ovu formulu kada želite pomoći, ali budite sigurni da zaista imate znanje koje im je potrebno.

“Isprobajte ovih 7 provjerenih savjeta i poboljšajte svoje kuhanje”

8. [Broj] stvari koje pogoršavaju vaš [problem]

Mnogi ljudi rade stvari koje su navodno korisne, ali zapravo mogu stvarati probleme.

Možete ih osvijestiti kroz sadržaj koji počinje ovim naslovom.

Ponovno, na primjeru našeg naslova  “Najčešće pogreške kod Google Ads oglašavanja”  moglo bi glasiti “6 stvari koje vjerojatno radite, a loše utječu na vaše Google Ads kampanje“.

Nadam se da sam vam dala dobre ideje i potaknula vas da razmislite o naslovima koje pišete. 

Pokušajte primijeniti neke od savjeta i provjerite kako će utjecati na čitanost sadržaja koji stvarate. 

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu