Oglašavanje na društvenim mrežama neophodno je ako želite brzo doseći novu, ciljanu publiku. Jer htjeli to ili ne, zahvaljujući raznim algoritmima organski doseg je sve teže postići.
To je shvatio i velik broj svjetskih i domaćih brandova pa je tako u 2020. godini na oglašavanje na društvenim mrežama potrošeno 97,66 milijardi dolara.
No, najbitnija stvar za oglašavanje na društvenim mrežama su korisnici, a i tu je statistika na strani društvenih mreža. 70% korisnika ima bar jedan profil na nekoj društvenoj mreži, a predviđa se da će u 2021. godini broj korisnika na društvenim mrežama doseći 3,2 bilijuna.
Isti ti korisnici provode u prosjeku 2 sata i 22 minute na društvenim mrežama, od toga:
- 35 minuta na Facebooku
- 25 minuta na Snapchatu
- 13 minuta na Instagramu
- 1 minutu na Twitteru.
A najbolje od svega? Čak 90% oglašivača koji su koristili društvene mreže povećalo je prepoznatljivost svog poslovanja za čak 75%.
Zašto se oglašavati na društvenim mrežama?
Jedno istraživanje o korištenju društvenih mreža pokazalo je kako:
- mogućnost kupnje od strane korisnika povećava se za 71% nakon preporuke na društvenim mrežama
- 31% korisnika kaže da na društvenim mrežama istražuje proizvode prije kupnje
- 80% potrošača angažira se s brandovima putem društvenih mreža
- generacija milenijalaca 1,6 puta sklonija koristiti društvene mreže da bi se informirala o brandu
- online trgovine koje imaju snažnu prisutnost na društvenim mrežama u prosjeku ostvaruju 32% veću prodaju.
Nadalje, Hootsuite navodi još zanimljivih činjenica o društvenim mrežama:
- 59% korisnika na svjetskoj razini koristi društvene medije kao izvor inspiracije za kupnju.
- 31% korisnika od 16 do 24 godine kaže da nove proizvode i marke pronalazi putem plaćenih oglasa na društvenim mrežama.
Ako se do sada niste bavili oglašavanjem na društvenim mrežama može biti pomalo zastrašujuće s organske strategije prijeći na davanje pravog novca u zamjenu za pažnju publike. Zbog toga je važno razumjeti mogućnosti koje nam pruža oglašavanje na društvenim mrežama.
U ovom članku nastojat ćemo objasniti koje sve vrste društvenih mreža postoje i kako ih koristiti u cilju postizanja stvarnih poslovnih rezultata.
Facebook oglašavanje
Počinjemo s najpopularnijom i još uvijek najvećom društvenom mrežom s čak 2,5 milijarde aktivnih korisnika.
U prilog oglašavanju na Facebooku ide i činjenica što je potvrđeno da vaše objave vidi tek 10% pratitelja.
Facebook oglašavanje vam omogućava da svoje oglase stavite pred publiku za koju ste procijenili da će biti zainteresirana za vaše proizvode i usluge, možete je ciljati na temelju lokacije, demografskih značajki, interesa i ponašanju, a moguće je biti i kreativan uz napredne opcije ciljanja kao što su ponašanje tijekom kupnje ili targetiranje na temelju životnih događaja.
Također, pomaže vam u postizanju jednog od 11 glavnih ciljeva kampanje:
- svijest o robnoj marki: predstavite svoju marku novoj publici.
- doseg: Izložite svoj oglas što većem broju ljudi iz vaše publike
- promet: privucite promet na određenu web stranicu, aplikaciju ili Facebook Messenger
- angažman: dosegnite široku publiku da biste povećali broj angažmana na objavi ili broj lajkova stranice, povećali broj ljudi na vašem događaju ili potaknuli ljude da iskoriste posebnu ponudu.
- instalacije aplikacije: potaknite korisnike da instaliraju vašu aplikaciju
- prikazi videozapisa: navedite više korisnika da pogledaju vaše videozapise.
- potencijalni klijenti: provucite nove potencijalne klijent ekoji jš ne znaju za vaše proizvode i usluge
- poruke: potaknite korisnike da kontaktiraju vašu tvrtku pomoću Facebook Messengera
- konverzije: potaknite korisnike da poduzmu određene radnje na vašoj web lokaciji (npr. pretplatite se na newsletter ili kupe proizvod), s vašom aplikacijom ili u Facebook Messengeru
- kataloška prodaja: povežite svoje Facebook oglase s katalogom proizvoda kako biste korisnicima prikazivali oglase za proizvode koje će najvjerojatnije htjeti kupiti
- promet u fizičkoj trgovini: potaknite korisnike koji se nalaze u blizini vaše fizičke trgovine da je posjete.
Vrste facebook oglasa
- Slikovni oglasi
Ovi jednostavni oglasi izvrstan su način da započnete s Facebook oglašavanjem.
Uz fotografiju, Facebook slikovni oglasi uključuju 90 znakova opisa, naslov od 25 znakova te tekst oglasa s neograničenim brojem znakova.. Ovi oglasi mogu sadržavati i gumb poziva na akciju kao što je Kupite odmah ili Preuzmi.
Ovako izgleda uobičajeni slikovni oglas:
- Video oglasi
Video oglasi mogu se prikazivati na feedu i na storijima ili se mogu prikazivati kao umetnuti oglasi u dužim Facebook videozapisima.
Video oglasi mogu prikazati vaš tim, način na koji se koristi vaš proizvod, kako vaša usluga poboljšava radne proces – bilo što za što smatrate da bi korisnika moglo uvjeriti u konverziju.
Dobro je što video oglasi ne moraju nužno biti samo video snimke. Možete koristiti i GIF-ove i ili neku drugu vrstu animacija kako biste privukli pažnju ili objasnili svoju ponudu.
- Oglasi u pričama
U ovom formatu preko cijelog zaslona fotografije se prikazuju šest sekundi, a videozapisi mogu trajati do 15 sekundi.
Priče traju samo 24 sata, tako da je ovo izvrstan format za trenutni marketing poput ograničenih ponuda. Većina ljudi koje je Facebook anketirao rekla je da želi da oglasi iz Priča budu “brzi i lako razumljivi”, tako da je najbolje stvari održavati jednostavnima.
Oglas se može staviti isključivo na priču tako da u AdSetu umjesto automatic označite manual placement i odaberete samo story, a sve ostalo isključite.
- Oglasi u obliku vrtuljka (carousel ads)
Carousel ads omogućuju vam da odjednom iskoristite do 10 slika za predstavljanje svog proizvoda ili usluge.
Ovim formatom možete istaknuti različite prednosti jednog proizvoda, više različitih proizvoda ili čak koristiti sve fotografije zajedno za stvaranje jedne velike panoramske slike.
- Slideshow oglasi
Slideshow oglasi jednostavan su način za stvaranje videa od kolekcije iz kolekcije fotografija, teksta ili postojećih video isječaka. Ako nemate vlastitih slika, možete odabrati stock fotografije izravno iz Upravitelja oglasa.
Slideshow oglasi imaju faktor kretanja koji privlači pažnju, ali pet puta manju širinu pa se brzo učitavaju čak i korisnicima sa sporim internet vezama.
- Collection oglasi
Collection oglasi izvrstan su način za isticanje proizvoda izravno na Facebook feedu. Oglas uključuje naslovnu fotografiju ili videozapis, plus četiri manje slike proizvoda s cijenama i ostalim detaljima.
Zapravo funkcionira kao mini digitalni katalog, a omogućuje korisnicima da saznaju više o vašem proizvodu bez napuštanja Facebooka.
- Instant Experience oglasi
Instant Experience oglasi su format oglasa koji zauzima cijeli mobilni zaslon, a učitavaju se 15 puta brže od mobilne web stranice.
Omogućuju vam da korisnicima prikažete zanimljive videozapise i fotografije, listati kroz carousel oglase i istraživati slike s označenim proizvodima – sve u jednom oglasu.
- Oglasi za potencijalne klijente (Lead ads)
Oglasi za potencijalne kupce dostupni su samo za mobilne uređaje jer su posebno dizajnirani da ljudima olakšaju davanje njihovih podataka za kontakt bez previše tipkanja.
Izvrsni su za prikupljanje pretplata na newsletter, prijavljivanje nekoga za probno razdoblje vašeg proizvoda ili daljnje upite vezane uz vaše poslovanje, proizvode i usluge.
Osiguravajuće društvo Tokio Marine koristilo je oglase za potencijalne kupce i uspjelo je generirati čak 11 000 potencijalnih kupaca u samo 17 dana. Uz jednostavan obrazac za potencijalne klijente, koristili su Messenger bot za daljnju kvalifikaciju potencijalnih novih klijenata. Kampanja je smanjila troškove prikupljanja informacija od potencijalnih klijenata za 60 posto.
- Dinamički oglasi
Dinamički oglasi omogućuju vam promociju ciljanih proizvoda kupcima za koje je vjerojatno da će ih zanimati.
Na primjer, ako je netko posjetio stranicu proizvoda ili stavio proizvod u svoju košaricu na vašoj web stranici, ali je odustao od kupnje, dinamički oglasi za taj proizvod pojavit će se u njihovom Facebook feedu u sklopu vaše remarketing kampanje
- Messenger oglasi
Messenger oglasi omogućuju vam oglašavanje prema 1,3 milijarde korisnika koji na mjesečnoj bazi koriste Messenger.
Messenger oglasi funkcioniraju kao i sve ostale vrste oglasa – automatski se isporučuju na položaj koji će najvjerojatnije dovesti do željenih ciljeva kampanje.
Korisnici vide Messenger oglase u kartici Chats i svojoj Messenger aplikaciji. Nakon klika na oglas, otvara se detaljan prikaz u Messengeru s pozivom na radnju koji će ih odvesti do odredišne stranice koju ste odabrali tijekom izrade oglasa.
Instagram oglašavanje
Instagram je po brojkama druga najpopularnija društvena mreža s oko milijardu aktivnih korisnika. Ovo je mreža isključivo namijenjena za mobilne uređaje, a glavni fokus joj je objavljivanje fotografija.
Jedna od zanimljivosti Instagrama je da na njemu nisu dozvoljeni čak ni linkovi (osim u opisu profila), što znači želite li nekoga usmjeriti van Instagrama morat ćete koristiti oglase.
Kao što vjerojatno znate, Facebook je kupio Instagram tako da ćete svo postavljanje Instagram oglasa moći izvršiti putem Facebookovih servisa za kreiranje oglasa. Sukladno tome, možete odabrati i iste ciljeve kampanja kao i na facebook oglasima.
Kao i na Facebooku, na Instagramu je dostupno više različitih formata oglasa.
- Slikovni oglasi
Slikovni oglasi omogućuju tvrtkama da svoje proizvode i usluge prikažu kroz upečatljive slike.
Ako već izrađujete vrhunski vizualni sadržaj, Instagram slikovni oglasi daju mogućnost dijeljenja sadržaja s još većim brojem ljudi. Ili možete stvoriti potpuno novi sadržaj posebno za prikazivanje slikovnih oglasa.
Slikovni oglasi vam daju priliku da se istaknete dodavanjem poziva na akciju i linkova koji će zainteresirane korisnike odvesti na vašu web stranicu, koja je i dalje središte vašeg internet marketinga.
- Video oglasi
Video oglasi na Instagramu mogu trajati do jedne minute, tako da pružaju priliku korisnicima da bolje upoznaju vašu marku, tvrtku ili proizvode u relativno kratkom vremenu.
Kao i slikovni oglasi video oglasi imaju mogućnost dodavanja poziva na akciju koji će zainteresirane korisnike odvesti na vašu web stranicu ili drugo željeno odredište.
- Oglasi priče
Priče na Instagramu postale su neizostavan dio komunikacije na ovoj društvenoj mreži od trenutka kad su se pojavile.
Instagram priče su sadržaji koji se ne objavljuju na feedu (možete ih pronaći kroz kružiće iznad njega), a nestaju nakon 24 sata. Najbolji dio Instagram priča je što zauzimaju cijeli ekran, tako da kada korisnik naiđe na vaš oglas vidi samo njega i ništa drugo.
I ovdje korisnike možete uputiti van aplikacije, ali umjesto gumba ovdje postoji opcija “Swipe up” koja će ih odvesti na vašu stranicu.
- Carousel oglasi
Carousel oglasi omogućuju korisnicima da listaju kroz niz slika ili videozapisa uz poziv na akciju kako bi ih izravno povezali s vašom web lokacijom.
Carousel oglase možete koristiti za:
- isticanje većeg broja proizvoda
- dijeljenje priče u više dijelova
- detaljno opisivanje i prikaze pojedine usluge ili proizvoda.
- Collection oglasi
Na Instagramu collection oglasi nude uvjerljive značajke e-commerce trgovine. Korisnici imaju mogućnost kupnje proizvoda izravno iz oglasa.
Ovi oglasi kombiniraju snagu fotografija, videozapisa i izravnog marketinga – sve u jednom moćnom oglasu.
- Instagram Explore oglasi
Instagram Explore je dio Instagrama gdje korisnici otkrivaju novi sadržaj i nove Instagram profile. Više od polovice korisnika Instagrama svakog mjeseca istražuje ovaj dio aplikacije.
Instagram Explore oglasi se prikazuju se u samoj rešetci koja prikazuje sve objave nego tek nakon što korisnik klikne na željenu fotografiju i krene scrollati kroz ponuđeni sadržaj.
Za ovu vrstu oglasa možete koristiti klasične slikovne i video oglase, uz odabir dodatne pozicije prikaza na Exploreu.
LinkedIn oglašavanje
Malo ljudi zna da je LinkedIn bio jedna od prvih društvenih mreža na svijetu, a razlog leži u tome što je on prvenstveno fokusiran na povezivanje ljudi u poslovnom svijetu. Čak 575 milijuna poslovnih ljudi povezuje se na ovoj mreži. Zbog toga je ova mreža idealna ako želite klijente iz poslovnog svijeta.
LinkedIn je dobra platforma za oglašavanje u sklopu digitalnog marketinga jer konkurencija još uvijek nije velika, ali pripazite jer je oglašavanje znatno skuplje od ostalih društvenih mreža s obzirom da se oglašavate profesionalcima iz poslovnog svijeta. Prosječna cijena po kliku na LinkedIn-u iznosi $5.58, dok je prosjek za Facebook Ads $1.72, a za Google Ads između $1 i $2.
LinkedIn, uz one osnovne kao što su lokacija i jezik, ima neke zaista fantastične opcije ciljanja korisnika uz koje možete osigurati da se Vaši oglasi prikazuju pravim korisnicima:
- Targetiranje prema tvrtki
LinkedIn oglašavanje nudi najbolje ciljanje prema opcijama tvrtke u usporedbi s drugim platformama jer je mnogo veća vjerojatnost da će članovi ažurirati svoje podatke o zaposlenju.
Ako ciljanje određenih tvrtki nije dovoljno usklađeno s vašom strategijom, i dalje možete koristiti ovu opciju ciljanja da biste suzili publiku:
- pratitelji tvrtke: ovaj odabir omogućit će vam da dođete do pratitelja stranice vaše tvrtke.
- industrije: na temelju primarne industrije navedene na stranicama tvrtki, možete kontaktirati članove LinkedIna zaposlene u tim industrijama
- imena: dosegnite zaposlenike na temelju naziva tvrtke navedenog na njihovim profilima
- veličina: na temelju broja zaposlenika navedenih na profilu tvrtke možete dosegnuti zaposlenike koji rade u tvrtkama određene veličine.
- Demografija
Ovo je mnogo jednostavnije: dodajte svojoj ciljanoj publici članove određene dobi ili spola, a LinkedIn će im prikazati oglase prema demografskim podacima s njihovih profila.
- Obrazovanje
LinkedIn oglasi omogućuju vam dosezanje korisnika na temelju njihovog stupnja obrazovanja, područja obrazovanja (npr., „Marketing“ ili „Novinarstvo“) i institucije koju su pohađali.
- Radno iskustvo
Poput ciljanja prema tvrtki, i ciljanje na temelju radnog mjesta najpreciznije je na LinkedInu. Pa tako možete odabrati ciljanje prema:
- funkcijama ili vještinama: možete stvoriti publiku na temelju zadataka koje korisnici obavljaju na svojim radnim mjestima ili vještina navedenih u njihovim profilima.
- stažu, titulama ili iskustvu: dosegnite članove LinkedIna s određenom radnim stažom, nazivom radnog mjesta ili dugogodišnjim iskustvom navedenim na njihovoj stranici.
- Interesi
LinkedIn je predstavio ciljanje prema interesima u rujnu 2020. godine To znači da možete ciljati korisnike koji su se pridružili grupama vezanim uz određene interese – poput marketinga ili digitalnog oglašavanja – i ljude koji imaju interese koji se podudaraju s vašom tvrtkom.
Kao i druge platforme, LinkedIn vam nudi razne vrste oglasa i formate za testiranje.
- Sponzorirani sadržaj
Oglasi sa sponzoriranim sadržajem izgledaju kao izvorne objave na LinkedInu. To su oglasi za koje se čini da su promovirani postovi iz postojećeg feeda tvrtke.
U svom upravitelju oglasa možete stvoriti klasični oglas s naslovom, slikom i određenim URL-om, a moguće je oglase prikazati u obliku carousela i videa.
- Tekstualni oglasi
Tekstualni oglasi najbliže su formi Google oglasa na pretraživačkoj mreži. Djeluju na poznatoj osnovi plaćanja po kliku ili pojavljivanju i prikazuju se na bočnoj traci.
Sastoje se od naslova, opisa i loga tvrtke.
- Sponzorirane poruke
Sponzorirane poruke učinkovit je način da dosegnete svoju publiku oglasom isporučenim izravno na LinkedIn Messaging.
Možete odabrati željenu publiku ili pripremiti popis korisnika kojima želite slati poruke.
Sadržaj poruka uglavnom ovisi o vama – možete pozivati potencijalne kupce na događaje, pokušati generirati dolazni poziv ili ih uvjeriti da izvrše neku drugu radnju.
- Dinamički oglasi
Dinamički oglasi omogućuju vam da angažirate korisnike oglasima koji se pojavljuju u desnoj bočnoj traci, a personalizirani su za svakog korisnika posebno prema njegovom profilu.
Unutar grupe dinamičkih oglasa postoji nekoliko formata:
- oglasi za pratitelje: proširite svoju publiku i steknite više pratitelja za svoju tvrtku
- spotlight oglasi: podijelite ajbolje prakse, uvide i vrijedan sadržaj sa svojom ciljanom publikom
- oglasi za posao: privucite više kandidata za oglase za posao.
- sadržajni oglasi: automatski generiraju leadove kada članovi LinkedIn-a preuzmu vaš sadržaj.
Twitter oglašavanje
Twitter je specifična društvena mreža prvenstveno po tome što se nije puno odmakla od svog početnog formata, a karakteriziraju je objave koje ne mogu biti duže od 140 znakova. Uz objave je dopušteno objavljivati fotografije, linkove i video materijale.
Ima otprilike 330 milijuna aktivnih korisnika, a pretežito se radi o zreloj publici. 63% korisnika Twittera nalazi se u dobnoj skupini od 35 do 65 godina.
Na Twitter oglašavanjem možete postići jedan od tri cilja:
- svijest: povećajte doseg svog oglasa
- razmatranje: želite li prikaze videozapisa, instalacije aplikacije, web promet, angažman ili sljedbenike, ovo je vaša kategorija.
- konverzije: potaknite korisnike na željenu akciju na vašoj web stranici ili u aplikaciji.
Twitter vam omogućuje korištenje sljedećih formata oglasa:
- Promovirani tweetovi
Promovirani tweetovi su uobičajeni tweetovi za koje oglašivač plaća kako bi se prikazali korisnicima koji ga već ne prate na Twitteru.
Kao i obični tweetovi, mogu se lajkati, retweetati i komentirati. No, označeni su kao oglas: u donjem lijevom kutu uvijek će reći “Promovirano”.
- Promovirani računi
Umjesto da promovirate samo jedan Tweet, ova vrsta Twitter oglasa omogućuje vam promociju cijelog Twitter računa vaše tvrtke.
Cilja se na korisnike koji još ne prate vaš profil i može vam pomoći u prikupljanju pratitelja.
Promovirani računi prikazuju se na vremenskim crtama korisnika, a mogu se prikazivati među prijedlozima računa za praćenje te rezultatima pretraživanja.
- Promovirani trendovi
Aktualne teme na Twitteru pojavljuju se na desnoj strani preglednika. To je zapravo zbirka najpopularnijih tema i hashtagova koji se koriste u stvarnom vremenu.
Korisnici mogu komunicirati s promoviranim trendom na isti način na koji bi komunicirali s bilo kojom drugom aktualnom temom. Ono što je drugačije jest da će mjesto koje zakupite biti označeno kao “Promovirano”.
Kada korisnici kliknu na Promovirani trend, vidjet će rezultate pretraživanja za tu temu s vašim promoviranim Tweetom na vrhu.
- Promovirani trenuci
Promovirani trenuci mogu se smatrati Twitterovom verzijom oglasa u obliku priča.
Možete sponzorirati vlastite trenutke, ali i one koji se su stvorili drugi brandovi.
Snapchat oglašavanje
Snapchat koristi oko 210 milijuna korisnika, a pretežno se radi o mlađoj populaciji između 15 i 25 godina. To ga čini idealnom društvenom mrežom ako je vaše poslovanje usmjereno na proizvode i usluge za tinejdžere i mlade.
Osnova Snapchata su video materijali i poruke koje jednostavno nestaju nakon 24 sata. Upravo su iz Snapchatovog formata mnoge druge društvene platforme dobile ideju za ono što dana spoznajemo kao priče.
Snapchat oglasi također imaju određene ciljeve koje možete postaviti za svoje kampanje:
- svijest: dosegnite veliku publiku kako biste povećali svijest o svom brandu i predstavili proizvode i usluge
- razmatranje: privucite promet na svoju web lokaciju ili aplikaciju, povećajte angažman i potaknite instaliranje aplikacija, prikazivanje videozapisa i kontakte potencijalnih klijenata.
- konverzije: potaknite konverzije na web stranici ili u aplikaciji.
Za upravljanje oglasima na Snapchatu dostupan je Ads Manager u kojem odabirete ciljanu publiku i željeni budžet te kreirate oglase. Snapchat nudi čak 8 vrsta različitih oglasa:
- Slikovni i video oglasi
Slikovni i video oglasi prikazuju se preko cijelog zaslona, a pojavljuju se između ili nakon određenog sadržaja.
Mogu sadržavati privitke za instalaciju aplikacije, linkove na odredišne stranice, obrasce za potencijalne kupce ili voditi na duže videozapise.
Ova vrsta oglasa može trajati do 3 minute, ali najučinkovitiji su kada traju od tri do pet sekundi.
- Collection oglasi
I Snapchat ima collection oglase koji pružaju mogućnost prikazivanja niza proizvoda s četiri sličice u jednom oglasu. Svaka minijatura povezuje se s vlastitim URL-om.
Korisnici mogu i “swipe upati” kako bi posjetili vašu web stranicu, a ne samo stranicu određenog proizvoda.
- Oglasi priče
Kad su već svi inspiraciju za priče dobili od njih naravno da i Snapchat ima svoju verziju oglasa u obliku priča.
Oni su zbirka od 3 do 20 fotografija i videozapisa koji se brzo izmjenjuju, a pojavljuju se na Snapchat Discoveru s naslovnom fotografijom ili videom i privlačnim naslovom.
Također možete dodati privitke s pozivom na akciju, tako da korisnici mogu prijeći prstom prema gore za gledanje videozapisa, instaliranje aplikacije ili kupnju proizvoda.
- Filteri
Snapchat filteri su grafički slojevi koje korisnici mogu primijeniti na svoje objave. Filteri sadrže stilizirani tekst i slike i ciljani su na određene demografske podatke.
Snapchat također nudi geofiltere koji su usmjereni na geografska područja odnosno gdje se u danom trenutku korisnik nalazi, a ne na određene demografske podatke.
Prilagođeni geofilteri popularni su među gradovima, sveučilištima i drugim javnim mjestima, koji mogu besplatno stvoriti geofiltere (pod uvjetom da nema logotipa robne marke).
Ideja filtera i geofiltera je da na njih dodate obilježja svoga branda, a da korisnici odrade ostalo za vas. Dodavanjem filtera na svoje objave, oni ih šalju drugim korisnicima i tako šire poruku vašeg branda.
- Objektivi
Slično filterima objektivi su način na koji svoj brand možete promovirati putem korisničkog sadržaja. Kompliciraniji su od filtera jer Snapchat zahtijeva da se u njih ukomponira proširena stvarnost.
Objektivi su na Snapchatu ono što na Instagramu poznajemo kao filtere – promjene crta lica, različiti dodaci kao krune od cvijeća ili životinjske uši.
- Reklame
U određenim regijama dostupne su i Snapchat reklame.
Njihova najveća prednost je u tom što ih korisnik ne može preskočiti prvih 6 sekundi, ali mogu biti duge i do 3 minute.
Pinterest oglašavanje
Pinterest je zamišljen kao jedna velika ploča na koju korisnici lijepe svoje fotografije i objave. Pinterest ima 335 milijuna korisnika, od kojih su 80% žene u dobi od 18 do 64 godine.
Pinterest je društvena mreža usmjerena na inspiriranje ljudi pa ćete tamo naći velik broj ideja kako urediti unutrašnjost kuće, kako izraditi nakit, kako urediti vrt, koju tetovažu odabrati, kako samostalno izraditi kućicu za ptice, kako izgraditi jezerce u dvorištu, itd.
Na Pinterestu ćete pronaći 5 vrsta ciljeva koje možete iskoristiti za svoje kampanje:
- svijest o brandu: pomozite korisnicima da otkriju vaš brandu, proizvode ili usluge
- pregled videozapisa: optimizirajte prosječno vrijeme reprodukcije i stope dovršavanja pregleda za korisnike koji će najvjerojatnije pogledati vaš videozapis
- razmatranje: povećajte broj posjeta vašoj web stranici
- konverzije: potaknite korisnike d aizvrše željenu radnju na vašoj web stranici
- katalozi: pomozite ljudima da otkriju vaše proizvode ili usluge dok pretražuju Pinterest za inspiraciju.
I Pinterest vam nudi više formata oglasa:
- Promovirane objave
Promovirane objave prikazuju se na feedu i rezultatima pretraživanja. Izgledaju kao standardne objave osim što su promovirani kako bi ostvarili veći doseg.
Osim oznake “Promovirano” izgledaju i ponašaju se onako kako se ponašaju i ostale objave. Korisnici ih mogu prikvačiti na svoje ploče, podijeliti i komentirati.
Vjerojatno njihova najbolja značajka je to što nakon što ih korisnik podjeli oznaka “Promovirano” nestaje.
- Carousel oglasi
Carousel oglasi sadrže dvije do pet slika koje korisnici mogu listati.
Ovi oglasi prikazuju se gdje i standardne objave, a jedina razlika od uobičajenih objava su točkice na dnu koje sugeriraju mogućnost listanja.
Svaka kartica u oglasu može sadržavati drugačiju sliku, naslov, opis i odredišnu stranicu. Ovaj je format izvrstan ako imate više proizvoda ili više značajki za izlaganje.
- Video oglasi
Video oglasi slični su slikovnim objavam i oglasima, osim što sliku zamjenjuje video. Kao i promoviranje objave pojavljuju se na feedu i rezultatima pretraživanja.
Video oglasi reproduciraju se automatski čim se 50% videa prikaže na ekranu, a dostupne su 2 veličine videozapisa: standardna i maksimalna.
Videozapisi standardne širine jednake su veličine kao i uobičajene objave, dok se videozapisi maksimalne širine šire po feedu, tako smanjujući mogućnost da korisniku nešto drugo odvuče pažnju dok gleda video.
- Oglasi za aplikacije
Kao što im ime sugerira ova vrsta oglasa omogućava korisnicima da direktno preko oglasa preuzmu vašu aplikaciju. Oglasi su na namijenjeni isključivo za mobile uređaje.
Ponašaju se izgledaju kao standardne objave, jedina razlika je što korisnika odvode na Google Play ili App Store kako bi skinuli vašu aplikaciju.
- Prodajni oglasi
Ova vrsta oglasa omogućava korisnicima da kupe vaše proizvode direktno s objave na Pinterestu.
Kako funkcioniraju?
Na fotografiji koju objavite nalaze se bijele točkice koje označavaju pojedine proizvode. Svaka točkica može se dodatno dotaknuti pri čemu se prikazuju informacije o proizvodu.
- Oglasi priče
Naravno, i ovdje su dostupni oglasi u obliku priča. Ovo je jedan od najnovijih dodataka Pinterestu, a sličan je onom formatu koji koristi Snapchat.
Priče mogu sadržavati do 20 stranica sastavljenih od slika, tekstova i veza na web stranice,
Pojavljuju se na feedu korisnika s naslovnom fotografijom i naslovom. Kada korisnik klikne na sliku može vidjeti sav sadržaj koji se nalazi u priči.
TikTok oglašavanje
TikTok je najmlađa društvena mreža koja je tek nedavno omogućila oglašavanje. TikTok ima 800 milijuna aktivnih korisnika na mjesečnoj bazi, a 50% korisnika aplikacije mlađe je od 43 godine.
temelj komunikacije na TikTik-u su videozapisi dužine od 3 sekunde do jedne minute.
TikTok oglašavanje može vam pomoći u ostvarivanju jednog od sljedećih ciljeva:
- promet: povećajte angažman korisnika stvaranjem interaktivnog i kreativnog sadržaja
- doseg: povežite se s različitom publikom širom svijeta
- konverzije: potaknite prodaju i preuzimanje aplikacija.
Iako su s oglašavanjem počeli tek nedavno TikTok nudi 6 vrsta oglasa:
- video na feedu – oglasi se prikazuju na feedu korisnika
- preuzimanje – oglas se prikazuje kada korisnik tek otvori aplikaciju. Na početku je statična slika koja traje par sekundi, a pretvara se u video na feedu.
- hashtag izazov – oglas se pojavljuje na Discovery stranici a potiče korisnike da da sudjeluju u stvaranju korisničkog sadržaja na neku temu
- AR sadržaj – oglasi se prikazuju kao filteri, naljepnice i drugi 2D / 3D / AR sadržaj koji korisnici TikTok-a mogu koristiti u svojim videozapisima
- influencer paket – oglasi se pojavljuju kao dio sponzoriranog sadržaja koji je stvorio korisnik TikTok-a s velikim brojem pratitelja, odnosno influencer.
Zaključak
Izbor društvenih mreža za vaše poslovanje i samo oglašavaje danas je stvarmo velik, a imajte na umu da smo mi ovdje spomenuli samo one najbitnije.
Naravno, nije potrebno da se oglašavate na svima. Čak nije ni potrebno da na svima njima imate otvoren profil tvrtke.
Izbor društvene mreže na kojoj ćete graditi prisutnost i oglašavati se prilagodite svojoj publici i tome gdje ona provodi najviše vremena.