Kako izgraditi prisutnost branda na internetu?

Gotraffic author

Matea Viher

10 June 2021 | Digitalni marketing

Kako izgraditi prisutnost branda na internetu?

U kojoj god branši poslujete, bez obzira prodajte li proizvode ili usluge, imate li fizičku lokaciju ili poslujete samo online, snažna prisutnost na internetu u današnje vrijeme je potreba koja vam može značajno unaprijediti poslovanje. 

Podjednako je važna za ecommerce poslovanja, ali i za lokalno poslovanje. U prilog tome govori činjenica da čak 97% korisnika istražuje lokalne tvrtke prije nego što se odluče za posjet. 

U prijevodu, prisutnost na internetu je bitna jer pomaže potencijalnim kupcima da pronađu vaš brand i nauče više o vama. Na kraju će sve ove informacije igrati ulogu u odluci  o kupnji.

Što je prisutnost na internetu?

Prisutnost na internetu može se definirati kao “koliko je jednostavno pronaći određeni brand ili tvrtku na internetu”. 

Važna je za izgradnju reputacije, brand awareness te vidljivost vaših proizvoda i usluga. 

Prisutnost na internetu nije samo postojanje web stranice ili profila na društvenim mrežama već je više fokusirano na njihovu vidljivost i interakciju s korisnicima. Izradom stranice ili profila ne dobivamo ništa, tek kad ih korisnici otkriju oni dobivaju svoju vrijednost. 

prisutnost na internetu

Koji su benefiti snažne prisutnosti na internetu?

  1. Snažna prisutnost na internetu omogućava potencijalnim kupcima koji još ne znaju da postojite – bilo da traže točno ono što nudite ili ne. 
  2. Potencijalnim kupcima šaljete poruku da ste legitimno poslovanje. Potencijalni kupci informacije traže online i oslanjaju se na više izvora informacija u tom procesu. Ako niste u mogućnosti pružiti im informacije na svim mjestima na kojima ih traže (Google tražilica, Facebook, Instagram…) mogli bi vas otpisati. Sjetite se koliko ste puta i sami istraživali neko poslovanje pa odustali ako niste mogli naći cjenik, radno vrijeme ili neku drugu vama ključnu informaciju. 
  3. Vi ne radite 24/7, ali dobro je osigurati da vas kupci mogu pronaći i kontaktirati kad god to njima odgovora. Snažna internetska prisutnost to i omogućava. 
  4. Potrebno je u prosjeku 7 susreta s nekim poslovanjem da bi potencijalni klijent postao kupac. Ako ste prisutni na više kanala, tih 7 puta može se dogoditi znatno brže. 
  5. Čak 63% svih kupnji započinje online, stoga snažnom prisutnošću na internetu možete biti dostupni korisnicima na različitim točkama njihovog procesa kupnje.

Kako izgraditi prisutnost na internetu?

Građenje prisutnosti na internetu zahtjeva vremena i strpljenja, a u nastavku vam pročitajte u koje kanale je najbolje uložiti za maksimalne rezultate. 

  1. Internet stranica

Alfa i omega sve prisutnosti na internetu je web stranica. na koji god način vas potencijalni kupac pronađe – društvene mreže, oglasi, tražilica, word of mouth – prva stvar koju će napraviti je otići na vašu web stranicu kako bi mogli prikupiti informacije na pregledan način, pod njihovim uvjetima. 

A što ako je ne mogu pronaći? 56% korisnika izjavilo je kako nije sklono poslovati s tvrtkom koja nema vlastitu web stranicu. 

Ako vas je ovo potaklo da napokon napravite web stranicu ili je već imate, ovo su neke stvari na koje biste trebali obratiti pozornost:

web stranica

Neka web stranica bude moderna i atraktivna

Korisnici imaju velika očekivanja i loša web stranica lako id odbije. Čak 75% potrošača priznalo je da je prosuđivalo vjerodostojnost informacija na temelju izgleda web stranice

Ako sami niste vješti u izradi web stranica, najbolje se obratiti profesionalcu kako biste. Na taj način dobit ćete točno ono što želite, bez grešaka u dizajnu i slučajnih propusta. 

Uložite u SEO

Jeste li među onih 49% malih poduzetnika koju uopće ne ulažu u SEO?

Promijenite to što prije jer SEO omogućuje da se vaša web stranica prikazuje među prvim rezultatima na tražilici nakon što korisnici upišu određeni pojam, bez da za to morate koristiti plaćeno oglašavanje.

Ovo je jedan od najboljih i besplatnih načina za privlačenje novih kupaca jer se vaša stranica nameće kao prvo rješenja za probleme korisnika. 

To su potvrdila i istraživanja jer se pokazalo da korisnici najčešće klikaju na prva tri do četiri rezultata, a web stranice koje se nalaze na drugoj stranici tražilice dobivaju 95% manje posjeta od onih koji se nalaze na prvoj stranici.

Razmislite o pisanju bloga

Pisanjem bloga stvarate vrijedan sadržaj za korisnika, dok istovremeno podižete relevantnost stvarajući sliku da ste stručnjak u industriji. 

Također, pisanjem bloga možete si osigurati pojavljivanje za određena pojavljivanja (ključne riječi) koje se ne odnose samo na vaše poslovanje.

Na primjer, ako imate kozmetički salon i vaša se web stranica pojavljuje na prvoj stranici kada netko upiše “kozmetički salon zagreb” pišite o različitim uslugama koje nudite kako bi povećali prisutnost. Ako nudite IPL trajno uklanjanje dlačica napišite blog koji će se prikazivati za pretraživanja vezana uz to. 

Na taj način dovodite potencijalne klijente na svoju stranicu s više različitih pretraga, a tvrtke koje pišu blogove dovode na svoje stranice 55% više posjetitelja od tvrtki koje ih ne pišu. 

  1. Društvene mreže

Korištenje društvenih mreža je u današnje vrijeme neupitno – ogromna korisnička baza i mogućnosti dijeljenja sadržaja apsolutni su plus za podizanje prisutnosti branda na internetu. 

Osim toga, Social Sprout istraživanje pokazalo je da nakon što zaprate brand na društvenim mrežama:

  • 91% korisnika će posjetiti i web stranicu branda
  • 89% jih će izvršiti kupovinu
  • 85% njih će preporučiti brand prijateljima ili obitelji. 

Vođenje društvenih mreža ogroman je posao stoga obratite pažnju na sljedeće.

društvene mreže

Ograničite broj mreža na one za koje imate vremena i resursa

Nemojte se zaletjeti i otvoriti profile na svim društvenim mrežama. Bolje je odabrati njih par na koje se možete fokusirati i kvalitetno ih voditi. 

Usredotočite se na publike, ne na pratitelje

Vaša prisutnost se ne poboljšava s većim brojem pratitelja. Upravo suprotno, vaš broj pratitelja se povećava s boljom prisutnošću. 

Stoga biste trebali raditi na prikupljanju kvalitetne, nišne publike koju iskreno zanima ono što nudite. To će rezultirati s više lajkova i komentara, ali i s više korisnički generiranog sadržaja. 

Kreirajte emocionalne postove s potencijalom za dijeljenje

Kvalitetni postovi su važni, ali korisnici moraju osjetiti nešto kada ih vide – tek tada su spremni odreagirati na njih i podijeliti ih s drugima. 

Upakirajte emocije u uvjerljive statistike i očaravajuće slike i imate dobitnu kombinaciju. 

Budite aktivni

Voljeli bismo da ovo ne moramo napominjati, ali vjerojatno ste i sami na društvenim mrežama naletjeli na profile tvrtki čija je zadnja objava iz 2016. 

Takva što čini više štete nego koristi jer se postavlja pitanje posluju li oni još uopće. 

Uz redovito objavljivanje važno je ažurno odgovarati na komentare, poruke i recenzije korisnika kako biste pokazali da ste brand kojemu je stalno i kojem društvene mrežu nisu tu samo forme radi. 

  1. Oglašavanje

Ako ste među nestrpljivijima plaćeno oglašavanje vam može osigurati brzo isticanje na tražilicama, društvenim mrežama te ostalim internet lokacijama koje vaši potencijalni kupci često posjećuju. 

Google Ads oglašavanje daje vam priliku za:

  • prikazivanje tekstualnih oglasa korisnicima koji pretražuju ključne riječi vezane uz vaše poslovanje
  • prikazivanje slikovnih oglasa na više od dva milijuna web-lokacija, videozapisa i aplikacija
  • prikazivanje video oglasa na YouTube mreži.

Oglašavanje na društvenim mrežama idealno je ako želite pobijediti algoritme i brzo doseći novu, ciljanu publiku. 

Popis društvenih mreža za oglašavanje je poduži, a uključuje:

  • Facebook oglašavanje
  • Instagram oglašavanje
  • LinkedIn oglašavanje
  • Snapchat oglašavanje
  • Twitter oglašavanje
  • TikTok oglašavanje
  • Pinterest oglašavanje.

Usredotočite se na društvene mreže na kojima već jeste i na kojima već vidite dobre rezultate. 

plaćeno oglašavanje
  1. E-mail marketing

Za  početak, potrudite se izgraditi dobru e-mail listu putem blogova, ekskluzivnog sadržaja koji zahtjeva registraciju, posebnih akcija i popusta, nagradne igre ili jednostavno pozovite korisnike da se pretplate na vaš newsletter. 

Na taj način dobivate bazu korisnika koji su pristali na to da im šaljete mailove i veća je vjerojatnost da će ih vidjeti i pročitati. 

Da biste odradili uspješan e-mail remarketing potrebni su vam dobar sadržaj i razuman raspored slanja mailova. 

Uvijek se potrudite oko naslova maila kako biste potaknuli korisnika da otvori mail. Tekst maila neka bude kratak, jasan i relevantan za korisnika. Predugački mailovi većinom neće uspjeti zadržati pažnju korisnika. 

Također, pripazite da ne dosađujete korisnicima s mailovima. Nitko ne želi primati newsletter svaki ili svaki drugi dan. Ograničite se na neko razumno razdoblje od jednom tjedno, jednom u 2 tjedna ili jednom mjesečno. 

e mail marketing
  1. Otvorite Google My Business profil

Ovo vrijedi za sve vrste i oblike tvrtki – Google My Business apsolutno je nužan za bolju vidljivost na internetu. 

Google My Business je platforma koja omogućuje vlasnicima poslovanja kreiranje i promoviranje profila svoje tvrtke na Google tražilici te komunikaciju sa svojim kupcima.

Na jednom mjestu daje korisnicima sve bitne informacije: lokacija, radno vrijeme, recenzije, kontakt podaci i ostale informacije koje opisuju vaše poslovanje.

Osim što će se vaš Google My Business profil prikazati kada netko pretražuje vašu tvrtku on se prikazuje i na Google mapama kada netko izvrši lokalnu pretragu, na primjer “restoran trešnjevka”, a vi se nalazite u blizini. 

gogole my business

Što još možete učiniti?

Naveli smo neke od osnovnih načina izgradnje prisutnosti na internetu, no kada ste savladali osnove možete eksperimentirati s još kreativnijim načinima. 

Jedna od njih je i native oglašavanje. Ovaj način oglašavanja posebno je privlačan jer prati formu i funkciju korisničkog iskustva u okolini u kojoj se nalazi, što znači da uopće ne izgleda kao oglas. Pametnim odabirom portala, društvene mreže ili videa možete doprijeti do svoje publike koja možda u ovom trenutku nije u aktivnom procesu kupnje i tako je podsjetiti na vas, ali i doprijeti do sličnih potencijalnih kupaca. 

Influencer marketing u zadnjih par godina postao je jedan od vrlo popularnih načina oglašavanja. Influenceri su korisnici društvenih mreža s uobičajeno većim brojem pratitelja na čija mišljenja i percepciju mogu utjecati. Kao i kod svakog drugog marketinga potrebno je pametno odabrati influencera za suradnju. Najbanalniji mogući primjer, ako prodajete zdravu hranu bolje se za suradnju obratiti fitness influenceru nego nekome čiji je fokus na modi. 

Zaključak

  • Prisutnost na internetu ključna je za sva online i fizička poslovanja.
  • Može se definirati kao “koliko je jednostavno pronaći određeni brand ili tvrtku na internetu”.
  • Važna je za izgradnju reputacije, brand awareness te vidljivost vaših proizvoda i usluga.
  • Za izgradnju prisutnosti na internetu potrebni su vam atraktivna web stranica, korištenje društvenih mreža, plaćeno oglašavanje za brže rezultate, e-mail marketing i Google my Business profil
  • Nakon što pokrijete sve osnovne oblike građenja prisutnosti budite kreativni i istražite još načina na kojima možete osigurati vidljivost.

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu