10 savjeta koji će vam pomoći da povećate broj recenzija

Gotraffic author

Matea Viher

29 October 2021 | Digitalni marketing

10 savjeta koji će vam pomoći da povećate broj recenzija

Ako ste vlasnik poslovanja vjerojatno već i sami znate da su recenzije važne za vaš uspjeh, no jeste li svjesni koliko?

Recenzije i korisnička iskustva mogu biti vrlo moćan prodajni alat. 

Devet od deset potrošača kaže da gledaju recenzije proizvoda prije kupnje, a gotovo 62% kaže da je vjerojatnije da će kupiti na web-mjestu koje ima ocjene i recenzije proizvoda. Također, čak 49% potrošača navodi kako vjeruje recenzijama koje pročitaju jednako kao i osobnim preporukama. 

HubSpot Research navodi kako 60% potrošača vjeruje da su recenzije ostalih kupaca pouzdane ili vrlo pouzdane – što znači da su tvrtke koje imaju pozitivne recenzije imale više šanse da se kupac odluči na kupnju kod njih. 

Ono što je vrlo zanimljivo i vrlo bitno je činjenica koju navodi BrightLocal u svome istraživanju, a to je da pozitivne recenzije kod 73% potrošača povećavaju povjerenje u tvrtku, a 57% kupaca posjeti web stranicu tvrtke nakon čitanja pozitivnih recenzija.

Što to znači za vas?

Kako biste uspješno rasli na današnjem konkurentom tržištu koje se uvelike oslanja na internet potrebni su vam zadovoljni kupci koji rado dijele pozitivna mišljenja o svojim iskustvima.

Dobra je vijest da su vaši zadovoljni klijenti više nego sretni pomoći vam u tome. U već spomenutom istraživanju BrightLocala od 74% kupaca od kojih je zatraženo da dostave povratne informacije, 68% bilo spremno to učiniti.

Stoga se nemojte plašiti mogućnosti da tražite uslugu od svojih kupaca – jer sve što trebate učiniti je pitati, a oni će vam vjerojatno rado pomoći.

S time na umu donosimo vam još načina na koje možete povećati broj recenzija na svim relevantnim platformama. 

1. Budite prisutni

Provjerite je li vaše poslovanje prisutno na svim glavnim društvenim stranicama na koje potencijalni kupci dolaze kako bi čitali recenzije. 

Naravno, uvijek prvo počnite s Googleom. Izradite Google My Business profil kako biste bili prisutni na tražilici kada netko upiše ime vaše tvrtke te kako bi vam korisnici mogli ostavljati recenzije na njemu. 

Uz Google, Facebook je još jedna platforma na kojoj svakako morate biti prisutni i omogućiti korisnicima ostavljanje recenzija. 

Ovisno o vrsti poslovanja, istražite na kojim još mjestima korisnici mogu izraziti mišljenje o vašoj usluzi ili proizvodu kako biste mogli pravovremeno komunicirati s njima. 

2. Maksimalno im olakšajte

Što je jednostavnije ostaviti recenziju, to je vjerojatnije da će kupci to i učiniti. 

I sami ste možda primijetili da je velik postotak recenzija na Google i Facebooku samo broj zvjezdica bez popratnog komentara. Zašto? Zato što vas kupci na taj način mogu podržati bez da u to ulože više od par klikova. 

Možda ste uočili da su ovakav način jednostavnog izražavanja mišljenja usvojili i neki maloprodajni dućani koji vas na blagajni ili na nekoj prigodnoj lokaciji unutar trgovine traže da na displayu odgovorite o par pitanja o vašem zadovoljstvu. 

Isti princip često možemo vidjeti i na aerodromima. 

3. Nagradite ih

Ovo je vrlo dobra taktika ako tek počinjete i tek morate izgraditi kredibilitet s recenzijama. Mali poticaj u obliku popusta, bodova ili slično za ostavljenu recenziju svakako će vam olakšati dobivanje recenzija. 

Na primjer, Zappos nudi 100 bodova ili oko 10 dolara kredita onim korisnicima koji napišu recenziju. 

Ono što je ovdje vrlo bitno je se ovdje ne radi o kupovanju recenzija od bilo koga. Želite autentične, iskrene recenzije od ljudi koji su stvarno kupili i koristili vaš proizvod ili uslugu. 

Stoga je vrlo bitno da nagrade ponudite isključivo kupcima, a ne svima kako biste izbjegli lažne recenzije. 

4. Pošaljite email nakon kupnje

Ako u procesu prodaje od svojih kupaca tražite mail adresu iskoristite to na način da im u nekom određenom pošaljete mail sa zamolbom da ostave recenziju. 

Jedna od poznatih tvrtki koja to prakticira je i Etsy, koji šalju mail ili tekstualnu poruku nakon kupnje. 

Zašto ova taktika funkcionira?

Tu se opet vraćamo na činjenicu s početka teksta. Većina kupaca će, kad je zamoljena, ostaviti recenziju. 

5. Zamolite ih u pravo vrijeme

U prošlom odlomku spomenula sam da kupcima možete poslati mail u nekom određenom vremenu. 

No kada je to najbolje zamoliti kupca za recenziju?

Odgovor je brzo, ali ne i odmah nakon kupnje. Ovo se posebno odnosi na kupovinu putem interneta. 

Netko tko je tek kupio ili naručio nešto putem interneta ne želi, ali niti ne može odmah ostaviti recenziju. 

No, nije loše taj isti dan zahvaliti im se na kupnji i podsjetiti da ostave recenziju nakon što isprobaju proizvod/uslugu. 

6. Zamolite ih za pomoć

U svom newsletteru ili na društvenim mrežama zamolite postojeće kupce da vam pomognu odgovoriti na najčešće pitanja kupaca. 

Objasnite im da iako je to vaš proizvod/usluga oni su ti koji ga koriste i imaju iskustva s njime te mogu značajno pridonijeti kvaliteti odgovora. 

Dio njih će zasigurno htjeti pomoći. 

Odgovore koje dobijete možete istaknuti na početnoj stranici uz proizvod/uslugu. 

7. Anketirajte ih

Već sam spomenula da neki kupci ne vole trošiti vrijeme na pisanje recenzija pa vrlo često ostave samo broj zvjezdica bez ikakvog objašnjenja. 

Doskočite tome uz kratku anketu. 

Tri do pet jednostavnih pitanja koja su vam bitna brz su i jednostavan način da dođete do recenzija. 

8. Recite im točno što želite

Ako ipak želite nešto dulje odgovore vaš zahtjev za recenziju može biti napisan na sljedeći način: 

“ Pregledajte svoju kupnju i:

  • recite drugim kupcima zašto ste kupili proizvod
  • je li ispunio očekivanja i hoćete li ponovno kupovati s nama?”.

9. Mobile first

Živimo u svijetu gdje su mobilni uređaji postali osnovno sredstvo komunikacije i osnovno sredstvo za pristup internetu. 

U 2021. godini čak 56% prometa dolazi s mobilnih uređaja, a ova će se brojka s godinama sigurno povećavati. 

Također, 54% svih online kupnji dolazi preko mobilnih uređaja, a svi ti kupci trebaju dobiti priliku da brzo i jednostavno ostave recenziju, također preko mobilnih uređaja. 

Stoga vaš tekst ili ankete moraju biti responzivni kako bi se prilagodili različitim veličinama zaslona. Dizajniranje s mobile first na umu čini veliku razliku u privlačenju kupaca da odgovore.

10. Zahvalite svakom recenzentu

Osim što je to gesta koja će puno značiti pojedinu koji je ostavio recenziju odgovaranjem na recenzije možete potaknuti i ostale na to. 

Ako korisnici vide da ste spremni poslušati, pročitati s razumijevanjem i dati jedinstven odgovor na svaku recenziju osjetite će da ste brand s kojim se mogu i žele povezati. 

Samim time, bit će skloniji ostavljanju recenzija. 

Sad kad znate koliko su recenzije zaista bitne potrudite se da ih dobijete što više. Odaberite najjednostavniji od ponuđenih 10 koraka i krenite s njima, a kasnije, ovisno o mogućnostima možete pokušati i s ostalima. 

Sretno! 🙂

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu