Google Ads nije se ograničio samo na oglašavanje na search i display mreži.
Oglašivačima se pruža prilika da dosegnu potencijalne kupce i potaknu ih na akciju dok gledaju ili pretražuju videozapise na YouTubeu.
U ovom blogu potrudit ćemo se do kraja objasniti YouTube oglašavanje – kako funkcionira, koliko košta i što vam je potrebno za početak.
Zašto se odlučiti za YouTube oglašavanje?
YouTube je mjesto gdje cijeli svijet ide gledati videozapise. S više od 2 milijarde aktivnih korisnika mjesečno YouTube vam na raspolaganje stavlja ogromnu publiku prema kojoj možete plasirati svoje oglase.
Da ne spominjemo da je YouTube druga najposjećenija stranica na svijetu. Naravno, odmah nakon Google tražilice. Uz to je i druga najpopularnija društvena platforma na svijetu, ovaj put nakon Facebooka.
Još jedna prednost je da tu ogromnu publiku možete segmentirati prema dobi, spolu, geografskom području, interesima i namjerama kupnje kako biste dosegli upravo one potencijalne kupce koje bi vaš proizvod ili usluga mogli zanimati.
Dodatno moguće je targetirati i određene YouTube stranice na kojima želite da se vaši oglasi prikazuju, a vjerujete da se na njima zadržavaju i vaši potencijalni kupci.
I posljednje, ali ne manje bitno. Youtube oglašavanje vam, za razliku od search ili shopping oglasa, daje puno više slobode i mogućnosti za kreativnost.
Vrste oglasa na YouTubeu
Na YouTubeu možete odabrati jedan od sljedećih formata oglasa:
- TrueView in-stream ads
TrueView in-stream ads najpopularniji su oblik oglasa i reproduciraju se prije, tijekom ili nakon odabranog videozapisa.
Umetnuti oglasi sadrže mali odbrojavač i vezu do oglašavane web lokacije u donjem lijevom dijelu zaslona.
Štoviše, TrueView in-stream ad imaju popratni natpisni oglas koji se prikazuje na desnoj bočnoj traci iznad popisa predloženih videozapisa.
Gledatelji mogu preskočiti video oglas nakon 5 sekundi. Ako odluče ne preskočiti video oglas, broj pregleda oglasa povećat će se tek nakon što korisnik pregleda barem 30 sekundi videa (ili cijeli video oglas ako je kraći od 30 sekundi) ili stupi u interakciju s oglasom.
Pod interakcijama smatraju se klikovi na pozive na radnju za posjet web stranici.
Ova vrsta oglasa može se prikazati na YouTube videozapisima, videozapisima partnerskih stranica na Google Display mreži te YouTube videozapisima koji su ugrađeni na neko drugo web mjesto.
- TrueView Discovery ads
TrueView Discovery ads pojavljuju se unutar rezultata pretraživanja Youtubea i na desnoj bočnoj traci stranica za gledanje iznad predloženog popisa videozapisa.
Oglasi se sastoje od sličice slike i do tri retka teksta.
Klikom na oglas korisnik će se preusmjeriti na videozapis ili stranicu kanala radi gledanja videozapisa.
- Non-skippable in-stream ads
Non-skippable in-stream ads su u principu TrueView in-stream ads koji se ne mogu preskočiti. Budući da gledatelji imaju manje kontrole nad tim oglasima, oni se ne smatraju “TrueView” jer su ih korisnici prisiljeni pogledati.
Ova vrsta oglasa može biti dučaka između 15 i 20 sekundi.
Ova vrsta oglasa ne plaća se po kliku nego po CPM-u odnosno po tisuću pregleda. To zapravo znači da su non-skippable in-stream ads bolja opcija za građenje brand awarenessa, a manje su pogodni za poticanje potencijalnih kupaca na akciju.
- Bumper ads
Bumper ads su kratki video oglasi, do 6 sekundi, koje nije moguće preskočiti.
Kao i kod non-skippable in-stream ads plaćaju se na principu CPM-a.
Cilj bumper oglasa je u kratkom vremenu zaokupiti pažnju korisnika kreativnom i jedinstvenom porukom.
- Sponsored Card ads
Ova vrsta oglasa pojavljuje se unutar samog videozapisa kao svojevrsni call to action.
Ovo je vrlo neupadljiv oblik oglašavanja ‚koji korisnicima dopušta da sami odaberu žele li vidjeti oglase.
Mali simbol “i” pojavit će se u gornjem desnom kutu videozapisa i kad ga gledatelj klikne, kartica se širi.
Ova vrsta oglasa može prikazivati druge YouTube videozapise i proizvode putem Google Shoppinga.
- Overlay ads
Overlay ads su najjednostavniji oblik YouTube oglašavanja. To su banner oglasi veličine 486×60 ili 728×90 koji se prikazuju u dnu videozapisa, ali ne ometaju njegovu reprodukciju.
Za što koristiti YouTube oglašavanje?
Ovisno o vašim očekivanjima, način oglašavanja na YouTubeu razlikovat će se. YouTube oglašavanje može se koristiti za izgradnju svijesti o robnoj marki, utjecaj na odluku o kupnji, rast prodaje ili povećanje lojalnosti marki.
To možete ostvariti na sljedeće načine:
- Izgradite svijest o robnoj marki
Predstavite svoj proizvod korisnicima koji o njemu još ne znaju puno ili ga uopće nisu svjesni. Najbolje je ciljati korisnike koje zanimaju slični proizvodi i područja te postoji velika vjerojatnost da će obratiti pozornost i na vašu ponudu.
- Utječite na odluku o kupnji
Videozapisi koji opravdavaju zašto je vaš proizvod najbolja opcija za potencijalnog kupca, uključujući čvrste dokaze koji potkrepljuju tvrdnje, ostvaruju najveći broj konverzija, tako da je pametno maksimalno ih iskoristiti.
- Povećajte prodaju
Ciljate sličnu publiku onoj koja posjećuje vašu web stranicu ili ostvaruje konverzije i testirajte nove taktike. Istražite kako približiti svoj proizvod novoj publici i povezati se s njima. Na taj način otvarate potpuno nova područja i povećavate si mogućnost za prodaju.
- Povećajte lojalnost marki
Pozovite svoje postojeće kupce da u svojim videozapisima razgovaraju o vašem proizvodu i pokažu potencijalnim klijentima da pružate najbolje proizvode i usluge u poslu.
Troškovi YouTube oglašavanja
Za YouTube oglašavanje dostupne su vam 4 strategije licitiranja o kojima će ovisiti vaši troškovi:
- Maksimalni CPV (cost-per-view) – troškovi se temelje na broju pregleda i interakcija koje je videozapis ostvario. Pregled oglasa računa se tek nakon što korisnik pregleda barem 30 sekundi videa (ili cijeli video oglas ako je kraći od 30 sekundi) ili stupi u interakciju s oglasom.
- Maksimalni CPM (cijena za 1000 prikaza oglasa) – platit ćete za svakih tisuću pojavljivanja koje vaš oglas ostvari.
- Vidljivi CPM (cijena za 1000 prikaza pregleda oglasa) – platit ćete za tisuću pojavljivanja samo kada je sustav siguran da je korisnik vidio vaš oglas. Na primjer, ako korisnik uđe na web stranicu i odmah s nje izađe, sustav će smatrati da nije vidio oglas i neće vam naplatiti to pojavljivanje.
- Ciljani CPA (cijena po radnji) – troškovi se temelje na cijeni konverzije odnosno radnje. Google Ads koji postavlja licitacije kako biste ostvarili što veći broj konverzija po ciljanoj cijeni po radnji koju postavite.
Što je potrebno za početak YouTube oglašavanja?
YouTube oglašavanje usko je povezano s YouTubeom i nije moguće ako nemate vlastiti kanal koji možete povezati s Google Adsom.
Svaki video koji želite iskoristiti za oglašavanje morat ćete postaviti na svoj video kanal kako biste ga kasnije mogli ubaciti u kampanje.
Nakon kreiranja YouTube kanala i postavljanja željenih videa na njih možete prijeći na postavljanje YouTube kampanje.
Kako kreirati oglase za YouTube oglašavanje?
Bilo da sami izrađujete svoj YouTube oglas ili netko drugi to čini za vas vrlo je važno pridržavati se određenih smjernica koje navodi Google:
- zabranjeno je iznošenje lažnih ili pretjeranih tvrdnji o proizvodu ili usluzi te iznošenje bilo kakvih tvrdnji s ciljem obmanjivanja korisnika
- zabranjeno je korištenje neprimjerenog i uvredljivog izražavanja
- zabranjeno je prikazivanje mentalno potresnog, uznemirujućeg, odbojnog, neugodnog i zastrašujućeg sadržaja
- zabranjeno je prikazivanje elemenata usmjerenih na određene dijelove tijela ili zdravstvena stanja
- zabranjeno je prikazivanje elemenata koji sadrže golotinju ili pak teme za odrasle ili seksualno sugestivne teme.
Ako želite sami kreirati svoje YouTube video oglase, ali ne smatrate da ste dovoljno vješti YouTube vam i tu nudi pomoć. Još uvijek u beta verziji, YouTube Video Ad Builder pruža vam jednostavno rješenje za kreiranje videozapisa.
Video Builder zapravo animira statičke elemente – slike, tekst i logotipe uz pridruženu glazbu iz YouTubeove kolekcije.
Moguće je izabrati između različitih izgleda prema poruci koju želite komunicirati i ciljevima koje želite ostvariti, prilagoditi boje i font i brzo generirati kratki YouTube videozapis (6 sekundi ili 15 sekundi).
Odmah nakon kreiranja videa možete ga direktno prenijeti na vaš YouTube kanal i spremni ste za oglašavanje.
Ukoliko vam se ova ideja čini zanimljivom imajte na umu da morate ispuniti formu i zatražiti pristup ovome alatu, a odgovor ćete dobiti u roku od pet dana.
Najbolje prakse za YouTube oglašavanje
S toliko različitih formata oglasa i mogućnosti za komunikaciju s potencijalnim klijentima teško se odlučiti u kojem smjeru krenuti. Zato vam u nastavku donosimo par stvari na koje morate obratiti pozornost za najefikasnije oglašavanje:
- Iskoristite remarketing
Nemojte stati na prikazivanju oglasa korisnicima koji vjerojatno još ne znaju za vas. Iskoristite remarketing i prikazujte personalizirane oglase korisnicima koji su već posjetili vašu web stranicu, ali se nisu odlučili na konverziju.
- Dodajte call to action u svoje oglase
Dodavanjem poziva na akciju jasno dajete korisnicim do znanja što se od njih očekuje i na taj ih način usmjeravate prema onom što želite da učine. Bilo da želita da se pretplate na vaš kanal, prijave na webinar ili posjete vašu web stranicu, uvijek je dobra ideja dati ljudima smjer i svrhu u vašem oglašavanju.
- Odredite ciljeve
Prije pokretanja kampanje, čak i prije izrade videozapisa, trebate odlučiti što želite postići kampanjom i kako će za vas izgledati uspjeh.
Ciljevi mogu biti prodaja, prikaz web stranice, registracije za newsletter, povećanje broja pretplatnika kanala itd.
Na primjer, ako potrošite 5000 kuna na kampanju, koliko proizvoda trebate prodati da biste vratili investiciju i istovremeno ostvarili dobit?
- Postavite ograničenje prikaza oglasa
Iako je dokazano da su kupci skloniji kupiti proizvode i usluge od brandova koje poznaju, prevelik broj prikazivanja istog oglasa mogao bi imati upravo suprotan učinak i odvratiti korisnike od kupnje zbog iritacije izazvane prevelikim prikazivanjem oglasa.
Srećom, to možete izbjeći postavljanjem učestalosti prikazivanja oglasa u svojim YouTube kampanjama. Na taj način postavljate određen broj puta koji osoba vidi vaše oglase na dnevnoj, tjednoj ili mjesečnoj bazi.
- Kreirajte personalizirane oglase
Oglasi su postali dio svakodnevnog života, ali korisnici primjećuju samo oni koji se ističu.
Kreirajte oglase koji privlače pažnju i obraćaju se korisnicima na osobnoj razini. na taj način povećavate šanse da se korisnici povežu s vašim brandom.
Također, lojalnost marki lakše je usaditi ako se osoba može identificirati s njom rano u procesu učenja.
- Stvorite vremenski prikladan sadržaj
Ljudi snažno osjećaju različite stvari, a lakše s epovezuju s brandovima koji dijele iste osjećaje kao i oni.
Na primjer, ljubitelji američkog nogometa svake godine žive za Superbowl u SAD-u. Zbog toga različite tvrtke troše tisuće, čak i milijune dolara, na TV reklame, plakate i online oglašavanje.
Zašto?
Zato što tada točno znaju gdje će se njihova publika nalaziti – pred TV-om, računalom ili nekim drugim uređajem koji će im osigurati gledanje Superbowla.
Pokažite publici da imate iste interese kao i oni to će vam pomoći da postanete dio njihova života.
- Segmentirajte kampanje
Izbjegnite stvaranje generičkog sadržaja i segmentirajte kampanje prema različitim skupinama korisnika. Na taj način možete kreirati oglase koji će se obraćati samo jednoj skupini korisnika na način koji je najbolji za njih, a to može dovesti do boljih rezultata.
Zaključak
- YouTube vam na raspolaganje stavlja preko 2 milijarde korisnika među kojima se nalazi i vaša publika
- odaberite vrstu oglasa koja vam najbolje odgovara s obzirom na ciljeve koje želite postići
- ista stvar vrijedi i za odabir strategije licitiranja
- kreirajte YouTube kanala za početak oglašavanja
- iskoristite mogućnosti koje vam nudi YouTube Video Ad Builder ako želite sami kreirati oglase
- iskoristite remarketing i uvijek koristite call to action
- prije bilo kakvog oglašavanja postavite ciljeve koje želite ostvariti kampanjom
- stvorite sadržaj namijenjen jednoj skupini koju ciljate i iskoristite snagu vremenski prilagođenog sadržaja