Uz dobru SEO optimizaciju oglašavanje na internetu jedan je od ključnih koraka za razvoj i prepoznatljivost vašeg branda. Tu vam Google Ads oglašavanje sa svojim Display kampanjama pruža idealnu mogućnost. Korištenjem Display kampanja moguće je prikazati vaše slikovne oglase publikama koje odaberete na portalima i stranicama koje posjećuju te YouTubeu.
Na Display mreži moguće je koristiti dvije vrste slikovnih oglasa – bannere i responzivne prikazne oglase. Responzivni prikazni oglasi daju vam mogućnost da u Google Ads sustav unesete željene slike, naslove i opise koje Google kasnije kombinira u oglase koji bi korisnicima mogli biti najprivlačniji.
No, u ovom članku bavit ćemo se težim dijelom Google Ads Display oglasa – bannerima.
Banneri su slikovni oglasi za čije ste kreiranje u potpunosti odgovorni vi. Oni na ograničenom prostoru imaju zadaću iskomunicirati informacije o vašoj tvrtki, uslugama i proizvodima, a istovremeno se moraju istaknuti od onih vaše konkurencije i potaknuti korisnika na klik.
Banner možete koristiti za remarketing ili za oglašavanje prema odabranoj publici koja nikad prije nije posjetila vašu stranicu.
Dimenzije bannera za Google Ads
Prije nego krenete sa izradom bannera dobro je obratiti pažnju na pravila koja za njih postavlja Google Ads, a odnose na njihovu veličinu i format.
Slikovni oglasi moraju biti u GIF, JPG ili PNG formatu, a najveća maksimalna veličina je 150KB.
Google Ads ima zaista velik izbor veličina bannera koje možete koristiti, a sve ih možete vidjeti u tablici.
Kvadratni i pravokutni | 200 × 200 240 × 400 250 × 250 250 × 360 300 × 250 336 × 280 580 × 400 |
Skyscraper | 120 × 600 160 × 600 300 × 600 300 × 1050 |
Leaderboard | 468 × 60 728 × 90 930 × 180 970 × 90 970 × 250 980 × 120 |
Mobilni uređaji | 300 × 50 320 × 50 320 × 100 |
Generalno, nema potrebe da koristite sve veličine banner oglasa. Za Google Ads oglašavanje najpopularnije su sljedeće dimenzije i za početak možete krenuti s njima:
- 300×250
- 336×280
- 728×90
- 300×600
- 320×100
- 320×50.
Kako izgleda dobar banner?
Naravno, prilagođavanje dimenzija bannera nije sav posao. Kao što smo spomenuli glavni cilj bannera je zaokupiti pažnju korisnika i potaknuti ga na klik.
Kreativnost ostaje na vama, ali dobro je znati da postoje isprobani i dokazano učinkoviti načini za dizajniranje bannera s kojima ćete ostvariti rezultate.
- Struktura
Temelj dobrog bannera je struktura. Osnovne smjernice koje navodi The Interactive Advertising Bureau da se prikazni oglasi moraju “razlikovati od uobičajenog sadržaja web stranica, a oglas mora imati jasno definirane granice i ne smije se miješati s normalnim web sadržajem.”
Svaki banner trebao bi sadržavati 4 glavna elementa:
- Vaš logo ili naziv tvrtke
- Value proposition (razlog zašto baš korisnik treba odabrati vas, a ne konkurenciju)
- Vizualni prikaz vaše usluge ili proizvoda
- Gumb s pozivom na radnju (npr. saznajte više, kontaktirajte nas i slično).
Naravno, vaš value proposition i poziv na radnju su najvažniji i oni bi trebali biti vizualno najizraženiji. Logo možete ubaciti na rubne dijelove oglasa (najbolje u kut), a slika treba biti dovoljno čista da ne ometa čitanje teksta.
Dobar primjer strukture bannera možete vidjeti na sljedećoj slici:
Ovo je samo jedan od načina kako rasporediti ključne elemente prikaznog oglasa. Točna struktura ovisi o vama.
2. Boje
Kod dizajna bannera boja je još jedan od ključnih elemenata jer se koristi za privlačenje pažnje ljudi i izazivanje emocija.
Psihologija boja fascinantna je i nešto na što trebate obratiti pažnju prilikom dizajniranja oglasa. Na primjer, muškarci i žene imaju različite sklonosti bojama. Jedno je istraživanje pokazalo da su najpopularnije boje među muškarcima plava (57%) i zelena (14%); dok su žene u plavoj (35%) i ljubičastoj (23%).
Najvažnija pitanja koja si trebate postaviti pri odabiru boja za bannere su:
- Kome je usmjerena moja kampanja i koje će ih boje privući?
- Što ljudi očekuju od mog branda i industrije (koje su boje uobičajene za moju industriju)?
Ako niste sigurni u odgovore na ova pitanja, generalno je pravilo da odaberete najviše 2 ili 3 boje koje ćete koristiti na bannerima. Ako upotrebljavate više od toga korisnici će se teško moći usredotočiti na ono što je važno.
Dobar savjet pri odabiru boja je odabrati boje koji se u skladu s vašim brandom, odnosne boje koje su slične onima na vašoj web stranici kako bi oglas i stranica na koju vodi pričali kompaktnu priču.
Jednostavnost
Osim što će vam pomoći jasno prenijeti poruku korisniku, jednostavnost je nužna kada radite na ograničenim dimenzijama. Nije moguće prenijeti cijelu priču o vašem brandu na dimenziji 300×600, zato oglasi moraju biti uvjerljivi, jezgroviti i jasni.
Na taj ćete način najlakše svoju poruku prenijeti jasno i, najvažnije, brzo.
Ovaj primjer jednostavnog oglasa koji slijedi sve smjernice iz prve točke o strukturi dobra je nit vodilja.
- Prilagođene slike i grafike
Važnost slika za banner oglase je neupitna, ali nemojte koristiti bilo koju sliku samo zato što se to “mora”. Ponekad je bolje izostaviti sliku, ako nemate onu koja će savršeno nadopuniti oglas.
Cilj slike u oglasima je da nadopune oglas i probude znatiželju, bez da naštete poruci koju želite komunicirati.
Što dobar banner može učiniti za vas?
Kao što možete pretpostaviti dizajn dobrog bannera oduzet će vam vremena. Ili novca, ako odlučite posao povjeriti profesionalcu. No, sve bi vam se to moglo isplatiti jer dobar banner donosi velik broj benefita za vaše poslovanje.
- Povećanje svijesti o brandu
Banneri koji se pojavljuju na portalima i stranicama koje vaša publika posjećuje ojačat će svijest o vašem brandu, odnosno upoznat će korisnike s njime i stvoriti povjerenje.
Istraživanja su pokazala da što više puta korisnik vidi vaš oglas njegovo povjerenje prema brandu raste jer mu je to poznato, zna da je negdje to ‘već vidio’. Stoga, kada bude spreman na kupnju, biti će skloniji odabrati vaše rješenje.
U marketingu je taj fenomen poznat i pod nazivom brand recall. Brand recall odnosi se na povezanost imena vašeg branda s proizvodom ili uslugom koju nudite. Jedan od primjera je Coca Cola koje će se gotovo svi prve sjetiti na spomen gaziranog pića. To znači da Coca Cola ima jak brand recall.
- Povećanje prodaje
Banneri mogu doprijeti do velikog broja korisnika u vrlo kratkom vremenu i po vrlo povoljnoj cijeni.
Neće svi korisnici koji vide vaše oglase odmah postati kupci, ali veća je vjerojatnost da zapamte vizualno privlačan banner sa zanimljivom ili uvjerljivom porukom. Na taj im način možete ostati u mislima i opet ih pridobiti kao kupce kada za to budu spremni.
- Prilika da ispričate svoju priču
Dobro dizajniran banner uspjet će u djeliću sekunde iskomunicirati vaše najvažnije vrijednosti korisniku. Ako mu one odgovaraju to mu daje poticaj za klik na vaš oglas i daljnje istraživanje o brandu.
U tome leži moć bannera. Potencijalni kupci ne moraju vas tražiti, možete im se približiti dobro osmišljenim dizajnom i pravilnom komunikacijom i time dobiti priliku približiti im cijelo svoje poslovanje.
- Može se ponovno koristiti
Dobro dizajniran banner koji vam donosi rezultate (pod uvjetom da ne oglašava nešto sezonski) može vam poslužiti mjesecima i na taj vam način osigurati stalni priljev novih korisnika.
Čak i ako ga želite zamijeniti, male promjene na postojećem banneru mogu učiniti veliku razliku bez da kompromitirate dosadašnje dobre rezultate.
Zaključak
- koristite bannere za remarketing ili za dosezanje ciljane publike
- za početak koristite najpopularnije dimenzije bannera
- dobar banner treba imati kvalitetnu strukturu, prikladne boje i slike, a u svemu tome zadržati jednostavnost
- kvalitetno dizajnirani banner može vam poslužiti mjesecima, a pomoći će vam da podignete svijest o brandu i ispričate korisnicima svoju priču