Nebitno vodite li online poslovanje ili radite samo u fizičkoj poslovnici vaši će potencijalni kupci pretraživati Google, a to znači da i vi morate biti prisutni.
Web stranica je logičan početak digitalizacije, ali postoji i lakši i brži način da budete vidljivi svojim kupcima, a to je Google My Business (GMB).
Naravno, Google My Business ne može zamijeniti web stranicu, ali je još jedan besplatan način promocije pa bi ga bilo pametno iskoristiti.
Google My Business je platforma koja omogućuje vlasnicima poslovanja kreiranje i promoviranje profila svoje tvrtke na Google tražilici te komunikaciju sa svojim kupcima.
Treba uzeti u obzir da su današnji potrošači navikli dobiti sve potrebne informacije u vrlo kratkom roku uz vrlo malo truda, a na ovaj način mogu saznati sve što ih zanima o vašoj tvrtki bez da uopće moraju kliknuti na vašu stranicu.
Zašto vam je potreban Google My Business?
U 2023. često nije dovoljno samo imati web stranicu kako bi vaše online poslovanje postizalo željene rezultate.
Google My Business je sjajan način za komunikaciju s vašim postojećim, ali i potencijalnim kupcima jer na jednom mjestu okuplja sve bitne informacije koje bi kupce mogle zanimati kao što su : lokacija, radno vrijeme, recenzije, kontakt podaci i ostale informacije koje opisuju vaše poslovanje.
Nemojte zaboraviti utjecaj koji ‘Social proof’ ima na potrošačke odluke o kupnji.
Ako možete birati između dvije tvrtke o kojima ne znate ništa, ali jedna nema niti jednu recenziju, a druga ima preko 50 većinski pozitivnih recenzija gdje hvale kvalitetu i angažman tvrtke sigurno ćete izabrati ‘provjerenu’ tvrtku.
Platforma vam daje mogućnost i odgovarati na recenzije kako bi mogli zahvaliti kupcima koji vas hvale ili se eventualno opravdati i ponuditi svoju stranu priče ako je netko nezadovoljan vašom uslugom i ostavio vam je lošu recenziju.
Jedna od najvećih prednosti korištenja ove platforme je činjenica da se Google My Business rezultati nalaze iznad plaćenih oglasa što povećava šansu da ćete dobiti klik.
Također, Google My Business rezultati se pokazuju i u Google mapama što vam isto ide u korist jer istraživanja pokazuju da 77% korisnika koristi Google maps kako bi našli lokalne tvrtke u svojoj blizini.
Recimo da imate restoran na Trešnjevci, a nemate Google My Business.
Ako netko upiše ‘Restoran Trešnjevka’ u Google, vidjet će nekoliko rezultata i saznati koji mu je restoran najbliži, koji ima najbolje recenzije, koji restoran ima dostavu, a koji samo pripremi hranu pa vi morate doći po nju i brojeve telefona svih restorana.
Tek ako nije zadovoljan ponuđenim izborom ili jednostavno želi istražiti više će scrollati prema dolje kako bi vidio ostatak ponude i tu može vidjeti vaš oglas ili organski rezultat.
Čak 82% korisnika pametnih telefona u tražilicu upisuju pojmove koje sadrže ‘blizu mene’.
To je izrazito bitan podatak jer Google koristi algoritam koji rangira Google My Business profile na isti način na koji rangira organske rezultate ili plaćene oglase.
Optimizacijom svog računa i dodavanjem ključnih riječi povezanih s vašom lokacijom u svoj profil možete postići sjajne rezultate s vašim lokalnim kupcima.
Još jedna velika prednost je tvz. ‘Knowledge panel’ ili ploča znanja.
Marketinški stručnjaci svakog dana razbijaju glavu i pokušavaju na nove i kreativnije načine privući pažnju potencijalnih kupaca.
Google My Business je tome doskočio na način da nakon upisivanja pojma s desne strane korisnici mogu vidjeti veliki okvir koji je gotovo nemoguće ne primjetiti i sadrži ime, sliku, lokaciju, recenzije i kontakt tvrtke koju traže.
To je također vrlo korisno ako se vaša konkurencija oglašava na vaše ključne riječi.
Kada korisnici upišu pojam koji sadrži ime tvrtke, očekuju da će tvrtka koju su upisali biti prvi rezultat i instinktivno kliknu, a da uopće nisu pročitali oglas. Uglavnom je tvrtka koju su tražili na prvom mjestu, ali nerijetko se i netko drugi probije do prve pozicije. Uz Google My Business, korisnici će saznati sve što trebaju bez da uopće moraju kliknuti.
Uz sve navedene prednosti, još jedna sjajna značajka ove platforme su uvidi tj. Insights.
Pomoću uvida možete pratiti :
- Koje pojmove vaši korisnici upisuju kako bi došli do vašeg profila
- Jesu li vas kupci pronašli pomoću Google mapsa ili Google Search mreže
- Koje radnje su poduzeli
- Kakve performanse imaju vaše slike u usporedbi s vašom konkurencijom
Kako postaviti Google My Business?
- Kreirajte račun
Prvi korak pri kreiranju Google My Business profil je ulogirati se u svoj Google račun ili napraviti novi.
Kada se prijavite, upišite svoju poslovnu adresu.
Sljedeći korak je izabrati kategoriju u koju spada vaša tvrtka.
Nakon toga, upišite svoje kontakt podatke, telefon i/ili web stranicu i kreirali ste svoj profil.
- Verifikacija profila
Potrebno je verificirati svoj Google My Business profil prije nego se on može pojaviti u rezultatima.
To možete jednostavno učiniti pomoću pošte, emaila ili svog mobitela. A najnovije metode verifikacije uključuju i verifikaciju putem videa.
- Optimizacija profila
Svoj profil možete optimizirati tako što ćete u njega upisati sve informacije koje bi mogle zanimati vaše kupce.
Potrudite se iskoristiti sve relevantne ključne riječi i ponuđene kategorije – razmislite što bi sve kupac mogao upisati u tražilicu, a da je rješenje njegovog problema vaša tvrtka.
Kako potvrditi svoj Google My Business?
- Preko Google My Business
Prijavite se na Google My Business. Pronađite svoju tvrtku i odaberite ju, zatim pratite korake kako bi potvrdili da ste vi vlasnik.
- Preko Google mape
Locirajte svoju tvrtku na Google mapama, zatim kliknite ‘Manage this listing’
- Preko Google search mreže
Upišite ime svoje tvrtke u Google tražilicu zatim kliknite ‘Own this business?’
Kako dodati linkove na profile na društvenim mrežama?
Ako želite dodatno poboljšati svoj profil možete dodati i linkove na profile svoje tvrtke na društvenim mrežama. Google My Business trenutno podržava linkove na sljedeće mreže : Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Google+, YouTube, MySpace.
Ako ste već postavili social linkove na svoju web stranicu Google će ih vjerojatno sam prikazati na GMB profilu, ali nekada se i vi morate malo angažirati i ručno dodati profile društvenih mreža.
Kako bi dodali link na svoj profil slijedite sljedeće upute :
Prvo provjerite možete li pristupiti backendu svoje stranice i dodati skriptu u source kod naslovnice vaše web stranice. Ako ne možete, pošaljite ove upute web developeru koji to može učiniti.
{ “@context” : “http://schema.org”,
“@type” : “Organization”,
“name” : “Your Organization Name”,
“url” : “http://www.your-site.com”,
“sameAs” :
[ “http://www.facebook.com/your-profile”,
“http://www.linkedin.com/yourProfile”,
“http://www.instagram.com/your_profile”]
}
Kopirajte skriptu i promijenite sljedeće parametre :
U name, umjesto “Your organization” upišite ime svoje tvrtke.
U url ćete zalijepiti URL svoje web stranice.
U dijelu “sameAs”, umjesto navedenih linkova, postavite linkove profila na društvenim mrežama.
Nakon što ste zalijepili kod, Google će ‘crawlati’ vašu web stranicu i postaviti linkove profila na vaš Google My Business profil. Potrebno je neko vrijeme da bi se to dogodilo, nekada i par tjedana tako da se nemojte zabrinuti, ako ne vidite promjenu već sljedeći dan.
Kako postići visoku poziciju na Google mapama?
- Izaberite ‘dobru’ primarnu kategoriju
Google vam omogućuje izabrati jednu primarnu i nekoliko sekundarnih kategorija u koje spada vaša tvrtka, s tim da primarna nosi puno veću vrijednost pri rangiranju.
Za većinu tvrtki ovo nije nikakav problem, npr. Odvjetnik koji se bavi rastavama može izabrati kategoriju ‘Divorce lawyer’. No odvjetnički ured koji zapošljava mnogo odvjetnika koji se bave raznim granama prava ima malo kompliciraniju situaciju.
Nekoliko savjeta za odabir primarne kategorije :
- Po kojoj ste usluzi najpoznatiji?
- U kojoj su vam usluzi najpotrebniji novi klijenti?
- Imajte na umu sezonalnost (npr. optimizirate profil tako da vam je primarna kategorija preko ljeta klimatizacija, a preko zime grijanje)
- Ako imate više praktikanata svaki može zasebno imati vlastiti profil (npr. Svaki odvjetnik u odvjetničkom uredu može imati svoj GMB profil)
- Dodajte visoko kvalitetne slike
Prema istraživanjima oko 60% ljudi kaže da lokalne pretrage s dobrim slikama uspješno uhvate njihovu pažnju.
Predlažemo nekoliko specifičnih fotografija :
- Vaš logo
- Vaša poslovnica izvana (kako bi vas ljudi lakše fizički pronašli)
- Unutrašnjost vaše poslovnice
- Vaši zaposlenici/Vaš tim
- Vaši zaposlenici u interakciji s kupcima
- Steknite recenzije
Recenzije su ključne za uspjeh manjih tvrtki. Ne samo da imaju veliki utjecaj na SEO, nego imaju i veliki utjecaj na potencijalne kupce.
Prema istraživanju tvrtke Bright Local, 86% korisnika čita recenzije, a 57% korisnika kaže da će poslovati s tvrtkom samo ako imaju 4 ili više zvjezdica.
To možete postići tako da nakon dobro obavljenog posla, negdje u komunikaciji zamolite vaše kupce da vam ostave recenziju ako su zadovoljni.
- Odgovarajte na recenzije
Prema istraživanju tvrtke Bright Local koje smo već naveli, 89% korisnika čita recenzije koje tvrtka ostavlja na svom profilu. Iskoristite tu priliku kako bi ostvarili interakciju s vašim kupcima i pokazali svoju ljudsku stranu.
Ne morate odgovoriti na sve pozitivne recenzije, ali trebali bi odgovoriti na većinu i odgovoriti na sve negativne recenzije jer tako možete riješiti nesuglasice i nesporazume na dostojanstven način.
- Pišite objave
Objave su relativno nova značajka Google My Businessa. To je brz i jednostavan način obavještavanja svojih kupaca o ponudama, proizvodima, uslugama i općenitim novostima u vezi vaše tvrtke.
Nema konkretnih istraživanja na ovu temu, ali mnogo stručnjaka iz marketinške industrije vjeruje da redovite objave koje sadrže relevantne ključne riječi pozitivno utječu na rangiranje vašeg Google My Business profila.
Što ako mi konkurencija ostavlja lažne recenzije?
Neki se vlasnici poslovanja znaju naći u problemu kada ustanove da im njihova konkurencija namjerno ostavlja lažne i zlonamjerne recenzije ne bi li obeshrabrili kupce i doveli ih u sebi.
Prvi korak u rješavanju ovog problema je, naravno, detektirati koja je recenzija uistinu lažna, a koju je ostavio pravi kupac koji nije imao dobro iskustvo.
Prepoznavanje lažne recenzije
Tipične karakteristike lažnih recenzija su :
- Ne možete pronaći ime korisnika koji je ostavio recenziju u svojoj bazi podataka. Ako korisnik nije kupio od vas ili koristio vašu uslugu, postoji dobra šansa da je to lažna recenzija.
- Korisnik je ostavio nekoliko sličnih, negativnih recenzija i na drugim Google My Business profilima
- Ako korisnik spominje proizvod ili uslugu koju vi nemate u ponudi velika je vjerojatnost da je došlo do zabune
- Korisnik nije ostavio nikakav razlog ili obrazloženje za lošu ocjenu koju je ostavio
Detektiranje lažnih recenzija je lakši dio, a ukloniti ih s vašeg profila zna biti malo kompliciranije.
Odgovaranje na lažne recenzije
Recenzije, pozitivne ili negativne, mogu biti dobra prilika za komunikaciju jer vam daju mogućnost uvjeriti ostale čitatelje u vašu profesionalnost, ljubaznost i stručnost.
Ako ne možete pronaći podatke o korisniku koji vam je ostavio lošu ocjenu možete odgovorit na sljedeći način :
” Hvala Vam što ste ostavili recenziju. Povratne informacije naših kupaca shvaćamo vrlo ozbiljno; međutim, nažalost Vas ne možemo pronaći u našoj bazi kupaca. Bit će nam drago riješiti vaš problem ako možemo. Ukoliko ste imali loše iskustvo s našom uslugom, molimo Vas kontaktirajte nas putem e-maila.”
Na taj način pokazujete da niste tvrdoglavi, da vam je iskreno žao ako je netko imao loše iskustvo te da ste spremni to ispraviti, a također daje do znanja ostalim čitateljima da nešto nije u redu s ovom recenzijom, jer ne možete pronaći podatke o kupcu.
Kako ukloniti lažne recenzije
Bilo tko može prijaviti recenzije za koje vjeruje da su lažne. To možete učiniti tako što ćete u gornjem desnom kutu kliknuti na tri točkice, a zatim kliknuti na ‘Flag as inappropriate’ (‘Označi kao neprimjereno’).
Nakon toga ćete biti preusmjereni na stranicu Google-ovih pravila privanosti gdje ćete ostaviti svoju email adresu i opisati problem koji imate.
Nakon što ste predali zahtjev, Google će pregledati vašu žalbu i poduzeti mjere za koje vjeruje da su ispravne.
Zaključak
- Google My Business na jednom mjestu okuplja sve relevantne informacije za vaše kupce: ime, lokacija, radno vrijeme, recenzije i sl.
- Google My Business rezultati pojavljuju se iznad plaćenih oglasa i na Google mapama
- skoro 80% korisnika koristi Google mape kako bi pronašli lokalne tvrtke u svojoj blizini
- Google rangira Google My Business rezultate na isti način na koji to radi s oglasima i organskim rezultatima, pa se potrudite ispuniti sve potrebne informacije kako bi imali što bolju poziciju