Osam Google Ads trendova za 2022. godinu

Gotraffic author

Matea Viher

13 January 2022 | Google Ads

Osam Google Ads trendova za 2022. godinu

Već na samom početku nove godine vidimo naznake trendova koji nas očekuju, a vezani su za Google Ads oglašavanje

Od ukidanja proširenih tekstualnih oglasa, preko sve boljih opcija automatizacije, pa sve do zaštite podataka korisnika – 2022. godina donosi nam mnogo toga na što bismo već sada trebali obratiti pažnju. 

U nastavku vam donosimo osam  trendova koji će dominirati u ovoj godini.

1. Automatizacija

Automatizacija nastavlja biti jedna od gorućih tema na području PPC oglašavanja.  

Neki su joj skloniji, neki i ne toliko, no činjenica je da ona postaje nezaobilazan dio Google Adsa. 

Pitate se kako će PPC automatizacija postati važnija 2022. godine?

Osim što vas sam sustav lagano gura prema njoj uvođenjem stalnih izmjena i ukidanjem nekih dobro poznatih featurea, automatizacija vam može znatno pomoći u vođenju vaših kampanja.

Od analize podataka, korištenja statistike, do identifikacije najučinkovitijih poziva na akciju (CTA), PPC automatizacija pomoći će u postizanju vaših poslovnih marketinških ciljeva.

2. Umjetna inteligencija

Za automatizaciju je umjetna inteligencija logična potreba. Ovo nije novi trend u PPC oglašavanju, no u 2022.njena će primjena samo rasti. 

Mnogi nisu obožavatelji oslanjanja na umjetnu inteligenciju, ali polako dolazimo do stadija gdje će je biti teško izbjeći. 

Google Ads sve se više oslanja na strojno učenje kako bi prikazao oglase pravoj publici, automatizirao licitiranje i omogućio bolju optimizaciju kampanja. I u većini slučajeva radi to vrlo dobro, stoga bi bilo mudro prepustiti mu dio posla. 

Ono čega se ne treba bojati je da će umjetna inteligencija ikada u potpunosti zamijeniti ljudski faktor. 

Na kraju dana, strojevi ne mogu zamijeniti ljudsku domišljatost i kreativnost. Ne mogu dobiti uvid u motivaciju i izazove neke osobe na način na koji to ljudi mogu. I ne mogu definirati vašu jedinstvenu prodajnu ponudu ili donijeti odluke o tome kako je komunicirati što učinkovitije.

3. First-party data

First-party data su  svi oni podaci koje prikupljate izravno od klijenata. To uključuje sve informacije o kupcima iz online i izvanmrežnih izvora, kao što su web stranica tvrtke, aplikacija, CRM, društveni mediji ili ankete.

Google i ostale platforme polako su počele ograničavati podatke dostupne digitalnim oglašivačima. Upravo u tome leži potreba za prikupljanjem i korištenjem vlastitih podataka. 

A odlična je stvar što možete iskoristiti svoje first-party data za poboljšanje Google Ads kampanja. 

Jedan od najučinkovitijih načina korištenja podataka prve strane je triangulacija namjere. Na primjer, uzmite u obzir potencijalne klijente koje generira vaša besplatna e-knjiga. Na temelju radnog mjesta, organizacije i drugih informacija koje je svaka osoba dala kako bi preuzela materijal, možete izgraditi kampanju koja pruža relevantan sadržaj i informacije na temelju tih posebnih potreba.

Ako u e-knjizi imate dio koji se odnosi na chatbotove razumno je zaključiti da neki od primatelja imaju potrebu za chatbotovima. 

A s tim saznanjem znatno je lakše angažirati te potencijalne klijente personaliziranim oglasima i potaknuti ih na konverziju u smjeru kupnje. 

4. Ciljanje publike i segmentacija

Vezano na prvu točku našeg popisa – veća automatizacija znači manje kontrole za oglašivače. 

Fokus na automatizirane strategije licitiranja, broad match podudaranje ključnih riječi i RSA oglase znači da Google može odraditi velik dio posla za vas, no istovremeno riskirate prikazivanje oglasa za nerelevantna pretraživanja, nerelevantnoj publici. 

Upravo će tu ciljanje i segmentacija doći do izražaja. 

S pomnim odabirom publike i njihovom segmentacijom oglašivači imaju priliku zadržati kontrolu nad time kome se oglasi prikazuju. 

5. Responzivni oglasi za pretraživačku mrežu

Još jedan veliki korak ka automatizaciji u korištenju umjetne inteligencije u Google Ads sustavu je postavljanje RSA oglasa kao defaultne opcije pri kreiranju oglasa. 

Do sada su to bili prošireni tekstualni oglasi s 3 naslova i 2 opisa koje će Google ukinuti 30.lipnja 2022. Od tada više nećete moći izrađivati ili uređivati proširene tekstualne oglase. Nastavit će se posluživati, a izvješća o njihovoj izvedbi i dalje će se prikazivati, ali ono što ste s njima napravili do tog 30. lipnja ostaje zauvijek isto. 

Stoga je vrlo bitno krenuti s pripremama za prelazak na RSA oglase što bi uključivalo kreiranje RSA oglasa u grupama oglasa koje ih još nemaju te uređivanje proširenih tekstualnih oglasa na način koji nećete morati mijenjati u budućnosti. 

6. Prelazak s učinkovitosti na djelotvornost

reviše oglašivača ovisi o učinkovitosti (tj. niskoj cijeni po potencijalnom klijentu), a ne o učinkovitosti (kampanje koje stvaraju nove kupce i prihod). 

Pametni oglašivači shvaćaju da se ne moraju usredotočiti samo na broj potencijalnih kupaca (obrasci i pozivi) koje njihove kampanje generiraju.

Da bi osigurali veći broj kvalitetnih leadova i pobijedili u igri oglašavanja oglašivači moraju stalno imati kupca na umu i staviti ih u središte svojih kampanja. 

To zapravo znači da trebate naučiti algoritam tko su vam najvrjedniji leadovi koji se pretvaraju u kupce kako bi on radio za vas. U slučaju Google Adsa to možete učiniti na dva načina:

  • izravno integrirajte svoj CRM s Google Adsom (najčešće)
  • ako integracija nije dostupna unesite podatke ručno. 

U Google Ads svijetu ovo je poznatije i kao offline praćenje konverzija

Zanimljivo je da su vaši kvalitetniji leadovi češće oni skuplji. Međutim, kako postanu kupci i generiraju prihod, ukupni troškovi akvizicije kupaca će se smanjivati.

7. Uvjerljiva ponuda

Kako se pristup podacima smanjuje, a ciljanje postaje manje precizno, potrebno je vratiti se osnovama – odnosno ponudi i njenom usavršavanju. 

Iako je cilj vašeg oglašavanja konverzija, to nije ono što oglašavate kupcu. Konverzija se događa ako potencijalnim kupcima ponudite nešto što im je od koristi. 

Redovito pregledavjte i ažurirajte svoje ponude. Provjerite što vam donosi konverziju, a što treba prilagoditi ili čak ugasiti. 

U obzir uzmite i sezonalnost, zasićenost publike oglasima, nove konkurente, promjene u ponašanju potrošača i druge moguće faktore. 

Faktora je mnogo, a važno je ponudu prilagoditi svakome od njih za što veći broj konverzija. 

8. Jačanje popularnosti videooglasa

Ovaj trend došao je do izražaja već u 2021., a njegovom daljnje rastu u prilog ide i činjenica da je 70% gledatelja kupilo od branda nakon što su ga vidjeli na YouTubeu.

Kombinirajte tu činjenicu s ogromnih 2 milijarde aktivnih mjesečnih korisnika i dobili ste vrlo moćan alat koji nudi veliki doseg i provjerene rezultate. 

S obzirom da je video sve popularniji format među korisnicima i bolje privlači njihovu pažnju, ne čudi da sve više oglašivača koristi YouTube za ostvarenje svojih ciljeva. 

Zaključak

No unatoč našim očekivanjima i predviđanjima a stručnjaka činjenica je da od Google Adsa uvijek može očekivati nešto novo. 

Stoga je najbolje redovito se informirati o novim featureima i poboljšanjima, ali i pažljivo pratiti rezultate u svijetlu novih izmjena. 

U međuvremenu vam želimo sretnu novu 2002. i uspješno oglašavanje u istoj!

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu