In-House marketing tim ili unajmiti agenciju: što je bolje za vaše poslovanje?

Gotraffic author

Lovro Prica

09 September 2021 | Digitalni marketing

In-House marketing tim ili unajmiti agenciju: što je bolje za vaše poslovanje?

Svaki vlasnik poslovanja ima mnogo odgovornosti i mnogo važnih odluka za donijeti : koordinirati zaposlenike, održavati komunikaciju s klijentima i partnerima, osigurati financijsku stabilnost i još mnogo toga.

Jedna od bitnijih odluka je i provođenje marketinške strategije jer je marketing zaslužan za pritok novih potencijalnih klijenata koji u kombinaciji s prodajnim timom donosi profit u vaše poslovanje.

No kako znati je li bolji izbor interni marketinški tim ili marketing agencija

Prednosti in-House marketing tima

Poznavanje branda

Jedna od najvećih prednosti internog marketinškog tima je poznavanje vašeg branda. 

Agencija će se upoznati s vašim brandom, proučiti vašu web stranicu, kupce, konkurenciju i industriju te održavati komunikaciju s vlasnikom ili marketing menadžerom, ali interni tim koji svaki dan radi u tom okruženju će sigurno imati bolje poznavanje branda od agencije.

Dobro poznavanje branda olakšava im kreiranje tona i načina komunikacije, omogućuje bolje poznavanje kupaca te precizniju pretpostavku pri postavljanju ciljeva marketinške strategije iz razloga što jednostavno bolje poznaju to tržište.


Interni tim zaposlen u tvrtci ima bolje poznavanje Unique Selling Point-a i Unique Value Proposition-a, a većina marketinških poruka proizlazi iz dva navedena pojma.

Kontrola

Rad s internim marketinškim timom omogućuje vam veću kontrolu nad procesima i marketinškim porukama koje plasirate na tržište.

Naravno, pri radu s agencijom zajedno odlučujete o tržištima i kanalima koje želite koristiti, znate kakvi se oglasi plasiraju i koje se ključne riječi koriste jer se ipak radi o vašem brandu, ali agencijski tim ima mnogo godina iskustva s raznim tvrtkama u raznim industrijama te imaju svoje ideje kako postići ciljeve.

Uz interni tim imate veću kontrolu u svakom pogledu, ali je diskutabilno je li to pozitivno. Vlasnik poslovanja bi, naravno, morao biti uključen u strateški plan marketinga, dok bi taktički dio trebao biti ostavljen stručnjacima koji su specijalizirani za taj segment poslovanja.  

Također, iz razloga što rade u vašoj tvrtci uvijek su dostupni kada vi želite te su potpuno posvećeni jednom klijentu – vama.

Mnogo agencija ima uhodane pakete usluga s određenim cijenama i opsegom poslovanja te je, ako potpišete ugovor, teško izaći iz dogovorenog opsega posla bez dodatnih troškova ili pomicanja rokova.

Posvećenost brandu

Marketing je dugoročan proces te je i klijentu i agenciji poželjno osigurati dugoročnu suradnju. Marketing je jedna od rijetkih industrija gdje ste sigurni da marketinški tim želi najbolje za vaše poslovanje jer vaš uspjeh znači i njihov uspjeh te nastavak suradnje.

No, treba uzeti u obzir da vi niste jedini klijent agencije te da ako niste ‘key account’ (iznimno važan klijent zaslužan za dobar dio prihoda), osoba koja vodi vaš marketing vrlo vjerojatno ima i drugih klijenata za koje se mora pobrinuti.

Imate li in-House marketing tim, posvećeni su vama 40 sati tjedno.

Fleksibilnost

Internom timu imate pristup kada god želite u vrlo kratkom roku što omogućuje visoku razinu prilagodljivosti i sposobnost mijenjanja prioriteta zadataka, veću kontrolu i brže provođenje strateške prilagodbe i raspodjele proračuna za marketing.

Također, dođe li do promjene marketinške strategije i taktike, interni tim će ranije napraviti promjenu jer su posvećeni samo jednom klijentu, odnosno vama.

Nedostaci in-House marketinškog tima

Zaposlenje

Zaposlenje internog marketinškog tima iziskuje puno truda i vremena.

Prvo morate odrediti što točno želite i što tražite, napraviti oglase za posao na raznim platformama, prolistati hrpe mailova i životopisa, zakazati razgovore za posao te zatim odlučiti tko je dobar kandidat, a tko ne. 

Često će šef morati biti uključen u dobar dio ovih procesa jer je on zadužen za strategiju i dugoročne planove tvrtke te može odrediti tko se uklapa u kulturu tvrtke, a tko ne.

Cijena

Prema portalu Moja plaća raspon plaća u marketingu varira od 4900kn do 11 200kn mjesečno. Uzmemo li aritmetičku sredinu, to je oko 8000kn.

Uzmite u obzir da je ovo samo jedan zaposlenik, a za kvalitetnu marketinšku kampanju koja uključuje Google Ads oglašavanje, Facebook oglašavanje, Instagram, Newsletter, SEO, optimizaciju weba i sl. nije dovoljna samo jedna osoba.

Kreirate li tim od 3 osobe koštat će vas oko 20 000kn samo u plaćama, a to ne uključuje porez, zdravstveno i mirovinsko osiguranje te licence programa potrebnih za rad.

Skalabilnost

Mnogo je teže postići skalabilnost koristeći interni marketinški tim.

Prvo, koristite li interni marketinški tim vjerojatno ćete morati zaposliti ljude iz svog okruženja, a ako niste u velikoj sredini, to može iznimno limitirati količinu stručnjaka koje možete zaposliti.


Također, agencije imaju pristup većem broju članova tima s različitim skupovima vještina. Na primjer, ako vaše poduzeće želi poboljšati svoje PPC oglašavanje, nazovite svoju agenciju i oni će to učiniti. To može biti puno izazovnije s internim timom koji se npr. generalno fokusira na društvene mreže i SEO.

Prednost poslovanja s agencijom

Specijalizacija i ekspertiza

U radu s agencijom dobivate pristup iskusnom timu stručnjaka specijaliziranih za svoje područje. U manjim tvrtkama, često je jedna osoba zadužena za objave na društvenim mrežama, kreiranje vizuala i pisanje bloga što ograničava kvalitetu sadržaja.

Većina agencija ima ljude koji su specijalizirani za Google Ads, Facebook oglašavanje, Community management, optimizaciju za tražilice te nerijetko i surađuju s kreativnim agencijama koje su zadužene za kreiranje vizuala te video produkciju.

S obzirom da se radi o ljudima s višegodišnjim iskustvom koji su posvećeni jednom zadatku, njihov će rad vrlo vjerojatno imati bolje rezultate.

Odlazak zaposlenika

Imate li interni tim od npr. 3 ljudi, odlazak jednog od tih zaposlenika može imati velike negativne posljedice za vašu marketinšku strategiju.

Prvo, gubite 33% radne snage u tom području te će to sigurno usporiti radne procese, a uz to će staviti veći napor i pritisak na ostatak tima što vrlo lako može rezultirati slabijom izvedbom.

Kada radite s agencijom nemate tih problema, netko drugi će preuzeti vaš račun te (uz eventualno kratko vrijeme prilagodbe) svi procesi nastavljaju po dogovoru.

Korištenje najboljih praksi za postizanje prednosti

Taktike i alati koji su radili jučer, sutra neće nužno biti učinkoviti. Konkurencija je jaka, tehnologije se brzo mijenjaju, a ako stalno koristite iste metode, vaš će biznis stagnirati. 

Agencije su svjesne te činjenice te se iz tog razloga iznova re-educiraju i prate vijesti o najnovijim novostima, trendovima i tehnologijama kako bi i oni sami ostali korak ispred konkurencije.

Pogled iz drugog kuta

Vlasnik poslovanja vjerojatno najbolje zna svoju tvrtku i kupce, ali najčešće nije stručnjak za marketing.

Činjenica da agencije rade dugi niz godina te imaju iskustvo s mnogo različitih klijenata i industrija mogu znati što funkcionira, a što ne te kojim taktikama i metodama najbolje postići zadane ciljeve.

Nedostaci rada s agencijom

Niste jedini klijent

Kao što sam već spomenuo, svaka će se agencija potruditi maksimalno kako bi ispunila zadane ciljeve i zadovoljila svoje klijente jer agencije doslovno žive od uspjeha svojih klijenata.

Ako klijent ima dobre rezultate, nastavit će surađivati s agencijom te i jednoj i drugoj strani odgovara uspješna i dugoročna suradnja.

No, treba imati na umu da ipak niste jedini klijent te da agencija neće moći svaki dan biti potpuno posvećena samo vama i raditi što god vama padne na pamet.

Ako vi npr. niste zadovoljni vizualom za Facebook kampanju, a istovremeno agencija ima neki zadatak puno većeg prioriteta, promjena vašeg Facebook vizuala će morati malo pričekati.

Kontrola

Tvrtke i vlasnici poslovanja koji žele potpunu kontrolu nad marketingom mogli bi imati poteškoća u suradnji s agencijama jer agencije rade najbolje uz određenu dozu slobode.

Naravno, vlasnik poslovanja je uključen u komunikaciju pri kreiranju marketinške strategije jer vlasnik određuje ciljeve svog poslovanja, a marketinška strategija se kreira na temelju zadanih ciljeva.

Ali, uzmite u obzir da zapošljavate stručnjake koji imaju godine iskustva u svom području i da ipak neke stvari znaju bolje od vas. Vlasniku poslovanja bi vjerojatno smetalo kada bi mu netko, neupućen u njegov posao, počeo govoriti kako bi ga trebao obavljati – ista stvar je i u suradnji s agencijom.

Na kraju krajeva, ako mislite mikro menadžerirati svaku odluku koja se donosi nema smisla zapošljavati agenciju.

Što odabrati?

Obje opcije imaju prednosti i nedostatke, ovisno o vašem tipu poslovanja, veličini tvrtke i ciljevima koje želite postići oglašavanjem.

Marketing je vrlo širok pojam koji uključuje procese oglašavanja, optimizacije, upravljanje reputacijom tvrtke, ali i strateško planiranje za budući rast stoga je najbolja opcija kombinacija internog tima i marketinške agencije gdje je jedna osoba zadužena za marketing tvrtke i usko surađuje sa agencijom koja ima specijalizirana znanja.

Na taj način dobivate koristi i jedne i druge opcije : osoba koja poznaje vaš brand i kulturu tvrtke te je potpuno posvećena vama uz agenciju koja ima specijalizirana znanja i uhodane procedure i metode rada.

Zaključak

  • Interni marketinški tim ima bolje poznavanje vašeg branda, radi na vašem marketingu 40 sati tjedno te uz svoj tim imate veću kontrolu i fleksibilnost
  • Zaposliti interni tim marketinških stručnjaka može biti veliki problem zbog cijene te možebitno limitiranog broja kvalitetnih ljudi koje možete zaposliti. Također imate manju raznolikost stručnjaka nego specijalizirana agencija.
  • Marketing agencija ima specijalizirana znanja, poznavanje trendova, pristup najnovijim tehnologijama te višu razinu usluge jer je svaka osoba zadužena za svoj dio posla za razliku od malog tima ljudi gdje svi članovi pokrivaju više segmenata
  • Unajmljivanjem marketing agencije imate manje kontrole nad svim procesima te posvećenost klijentu ne može biti na jednakoj razini zbog činjenice da niste jedini klijent agencije
  • Najbolji rezultati nastaju kombinacijom obje opcije gdje je marketing menadžer tvrtke odgovoran za marketing tvrtke te usko surađuje s marketinškom agencijom

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu