Što je PPC oglašavanje i kako ga koristiti za svoje poslovanje?

Što je PPC oglašavanje i kako ga koristiti za svoje poslovanje?

Čuli ste za PPC, ali niste u potpunosti sigurni što je i što sve obuhvaća? Onda ste na pravom mjestu!

PPC oglašavanje poznato i kao pay per click oglašavanje je model internet marketinga u kojem vi kao oglašivač plaćate tek kada netko klikne na vaš oglas. Cijena tog klika određuje se s obzirom na više elemenata:

  • platforme za oglašavanje
  • ključnih riječi
  • odabrane publike
  • odabranu cijenu klika unutar sustava. 
ppc oglašavanje

Gdje je moguće PPC oglašavanje?

Neizbježno je da ste se i sami sreli s PPC oglasima jer je dostupno na nekim od najpopularnijih platformi uključujući Google, Facebook, LinkedIn  i Twitter. 

  1. Google Ads

Google je najpopularnija tražilica na svijetu i upravu su tu prednost iskoristili kako bi tržištu predstavili velik broj alata digitalnog marketinga. Nije tajna da Google najveći dio prihoda ostvaruje od oglašavanja.

Danas je Google Ads najveća oglašivačka mreža koja omogućuje prikazivanje oglasa na svim kanalima koji se nalaze u Google-ovom vlasništvu. To znači da vam je oglašavanje dostupno na Google tražilici, YouTubeu, Gmailu i Google Display mreži koja obuhvaća više od dva milijuna web-lokacija, videozapisa i aplikacija u kojima se mogu prikazati vaši oglasi.

Uz oglase na tražilici omogućeno je i dodavanje ekstenzija oglasa koje služe kako biste korisnicima mogli dati dodatne informacije o svojoj ponudi ili poslovanju. One su vrlo korisne jer zbog ograničenja znakova nije moguće u tekstualne oglase ubaciti sve što biste željeli.

  1. Facebook Ads

Slično kao i Google, Facebook je iskoristio činjenicu što je i dalje najveća društvena mreža na svijetu s 2,5 milijarde aktivnih korisnika, kako bi oglašivačima ponudio priliku da predstave svoje proizvode i usluge. 

Facebook Ads omogućava vam da svoje oglase prikažete publici koja bi mogla biti zainteresirana za vaše proizvode i usluge. Možete je doseći na temelju lokacije, demografskih značajki, interesa i ponašanja. Moguće je biti i kreativan uz napredne opcije ciljanja kao što su ponašanje tijekom kupnje ili targetiranje na temelju životnih događaja.

Sa sve češćim promjenama Facebookovog algoritma koje je teško predvidjeti oglašavanje je postalo potreba za sve brandove koji žele doseći novu publiku. Naime, potvrđeno je da čak i ako su lajkali stranicu, vaše objave vidi tek 10% od ukupnog broja pratitelja

ppc platforme
  1. Instagram oglašavanje

Instagram oglašavanje dio je Facebook Ads sustava pa se stoga svo postavljanje vrši putem Facebookovih servisa za kreiranje oglasa i isto je kao kod Facebook oglasa.

Instagram je po brojkama druga najpopularnija društvena mreža s oko milijardu aktivnih korisnika. Specifičan je po tome što je to društvena mreža namijenjena isključivo za mobilne uređaje, a glavni fokus je na objavljivanju fotografija.

  1. LinkedIn oglašavanje

LinkedIn možda nije prva mreža na koju pomislite kada se spomene  PPC, ali sa svojih 575 milijuna poslovnih korisnika idealna je ako nudite usluge i proizvode poslovnog B2B karaktera. 

LinkedIn je dobra platforma za oglašavanje u sklopu digitalnog marketinga jer konkurencija još uvijek nije velika, ali pripazite jer je oglašavanje znatno skuplje od ostalih društvenih mreža s obzirom da se oglašavate profesionalcima iz poslovnog svijeta.

  1. Twitter oglašavanje

Iako ne toliko popularan kao Google i Facebook Twitter također može biti dobra platforma za oglašavanje. Naime, ima oko 330 milijuna korisnika, a većina ih se nalazi u dobnoj skupini od 35 do 65 godina

Twitter nudi detaljno ciljanje publike, a putem svojih oglasa možete objavama dosegnuti što više ljudi, povećati broj lajkova i dijeljenja, promovirati vlastiti račun, web stranicu ili aplikaciju.

  1. Ostale platforme

PPC oglašavanje moguće je na mnogo više platformi od ovih gore nabrojanih pa se tako možete oglašavati i na platformama kao što su: Pinterest, Bing, Quora, Capterra, Reddit, Snapchat, Tik Tok ili Yahoo. Popis alternativnih PPC platformi zaista je podugačak, a na vama je da odaberete je li koja od njih idealna za vaše poslovanje. 

Kada koristiti PPC oglašavanje?

PPC oglašavanje biste prvenstveno trebali koristit u skladu sa svojom marketinškom strategijom i ciljevima koje ste u njoj postavili. No, ako niste sigurni PPC oglašavanje uvijek je dobro koristiti za:

  1. Predstavljanje novih proizvoda i usluga – ako imate kratkoročnu kampanju usmjerenu na novi proizvod ili uslugu PPC može biti odličan način privlačenja pažnje i generiranje prometa od zainteresiranih korisnika. Drugim riječima, ako vam je potreban fokus u ograničenom vremenskom periodu, PPC je savršeno rješenje.
  2. Poslovanje s mogućnošću direktne narudžbe – ako nudite proizvod ili uslugu koju korisnici mogu istog trena naručiti na vašem webu, PPC će vam biti od velike koristi. Na primjer, sve stranice fokusirane na online prodaju odlične su za PPC oglašavanje jer svaki klik znači i potencijalnog kupca. 
  3. Poslovanje u uskoj niši – ako nudite proizvode i usluge za usku skupinu korisnika PPC vam može pomoći da dođete do njih na efikasniji način.
  4. Visoka životna vrijednost kupca – ako se nalazite u branšama kao što je medicina, stomatologija, obrazovanje i slično, gdje akvizicijom novog korisnika otvarate nove mogućnosti zarade (na primjer, više različitih vrsta pregleda, 4 godine plaćanja školarine).
  5. Visoka cijena proizvoda/usluge – ako nudite skuplje usluge (na primjer, odvjetničke usluge) ili proizvode (na primjer, automobili) iskoristite PPC kako biste pratili korisnika do same odluke o kupnji. 
  6. Sezonski proizvodi i usluge – ako znate da je pred vama sezona u kojoj najbolje poslujete iskoristite PPC kako biste došli do još većeg broja zainteresiranih korisnika. 

Naravno, to nije sve i ovo nisu upute kojih se treba striktno držati. Bilo koja vrsta poslovanja, uz dobro planiranje i praćenje kampanja može postići izvanredne rezultate s PPC oglašavanjem.

cpc prednosti

Koje su prednosti PPC oglašavanja?

PPC oglašavanje ima par uvjerljivih prednosti, a one su:

  1. Brzina – možete brzo privući značajnu količinu prometa na svoju web stranicu i prikazati oglas velikom broju ljudi. 
  2. Preciznost – sve platforme za PPC oglašavanje nude velik izbor opcija za ciljanje publike što vam omogućava da svoje oglase prikažete upravo onoj publici koja će najvjerojatnije izvršiti konverziju. 
  3. Podaci – omogućeno vam je da sa sigurnošću znate koliko vam je kampanja uspješna – koliko puta se oglas prikazao, koliko je ljudi na njega kliknulo, kolika je potrošnja, koliko je konverzija ostvareno.
  4. Optimizacija – možete identificirati koji su to proizvodi i usluge koji su isplativi, na koje oglase korisnici bolje reagiraju te usmjeriti svoj budžet na ono od čega ćete imati najviše koristi.
  5. Manji troškovi – sami određujete koliko ste spremni potrošiti, možete usmjeriti svoj budžet tamo gdje ste identificirali da je potrebno, smanjite potrošnju i zauvijek ugasite neprofitabilne oglase. 
ppc ciljevi

Koje ciljeve možete ostvariti PPC oglašavanjem?

Kao što smo spomenuli, prije početka PPC oglašavanja bilo bi dobro imati razrađenu marketinšku strategiju ili bar okvirne ciljeve koje želite postići. 

Neki od najčešćih ciljeva PPC oglašavanja su:

  1. građenje brand awarenessa – PPC se često koristi kako se povećala prepoznatljivost marke ili proizvoda. Koristite ga ako želite povećati vidljivost među relevantnom publikom, s ciljem da ih se potakne na razmatranje proizvoda, ali i kako bi se sjetili vašeg branda ako im nekada zatreba proizvod ili usluga koju nudite. 
  2. razmatranje proizvoda i branda – u ovoj fazi, kada korisnici razmatraju različite opcije prije same kupnje, PPC može poslužiti da ih uvjerite da odaberu baš vas. U ovoj fazi najbitnije je imati oglas koji će jasno komunicirati zašto ste bolji od konkurencije i imati snažan poziv na akciju. 
  3. privlačenje potencijalnih kupaca – ako nemate mogućnost direktne online prodaje proizvoda, PPC vam može pomoći da uvjerite korisnike da pošalju upit i na taj način započnu razgovor. Ostatak je na vama. 
  4. povećanje prodaje – oni korisnici koji su spremni na kupnju najčešće su na Google tražilici i svojim pretraživanjima jasno odaju namjeru kupnje. Na primjer, oni ne guglaju općenite riječi kao što je maska za ronjenje, nego maska za ronjenje cijena. Stoga je dobro imati posebne kampanje usmjerene isključivo na pojmove koje bi oni mogli pretraživati. 
  5. ponovljena kupnja – PPC je odličan ako prodajete proizvode koji zahtijevaju zamjenu ili neku vrstu nadogradnje. U ovoj fazi iskoristite remarketing i customer match kako biste korisnicima koji su kupili vaš proizvod prikazali oglase koji će ih potaknuti na ponovnu kupnju. 

Zaključak:

  • PPC oglašavanje dostupno je na nekim od najpopularnijih platformi uključujući Google, Facebook, LinkedIn i Twitter
  • koristite PPC za nove proizvode i usluge, ako imate mogućnost direktne online narudžbe, poslujete u uskoj niši, imate visoku životnu vrijednost kupca ili visoku cijenu proizvoda/usluge te ako nudite sezonske ponude
  • naravno, to nisu sve branše i uz dobro planiranje svatko može ostvariti dobre PPC rezultate
  • prednosti PPC oglašavanja su brzina, preciznost, mjerljivost podataka, mogućnost optimizacije i manji troškovi oglašavanja
  • no, i kod PPC-a, ovisno o branši troškovi mogu dosta narasti
  • PPC je idealan za podizanje brand awarenessa, razmatranje proizvoda i marke, privlačenje potencijalnih kupaca, prodaju, ali i ponovljenu kupnju

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu