6 stupaca koje biste trebali uključiti u Google Ads izvješća

Gotraffic author

Matea Viher

08 April 2021 | Digitalni marketing

6 stupaca koje biste trebali uključiti u Google Ads izvješća

Google Ads oglašavanje samo je jedan od načina koje nam nudi digitalni marketing. Kao i svaka uzdanica digitalnog marketinga Google Ads omogućuje vam da precizno pratite svoje kampanje i na temelju dostupnih podataka donosite najbolje odluke za budućnost. 

Ako ste ikada imali priliku zaviriti u Google Ads sustav znate da su podaci prikazani u stupcima. Neki od standardnih i dobro poznatih stupaca uključuju podatke o pojavljivanjima, klikovima, CTR-u, broju konverzija, cijeni po konverziji, cijeni i prosječnom CPC-u.

Uz osnovne stupce ovisno o vlastitim potrebama moguće je dodati stupce koji se odnose na neke specifične potrebe vezane uz vaše kampanje i optimizaciju istih. 

Naravno, iskusniji korisnici već znaju koji su im podaci bitni i koje će stupce dodati u svoje izvješća, no uvijek postoji potreba za boljim i preciznijim podacima zato je dobro obratiti pažnju na neke skrivene stupce koje možda još ne koristite.

Za početak…Kako dodati stupce u izvješća?

Ukoliko tek započinjete s Google Adsom, sigurno vas zanima na koji način možete dodati nove stupce u svoja izvješća. 

To je vrlo jednostavan zadatak. odaberite gdje želite dodati stupce – na razini kampanje, grupe oglasa, ključne riječi, ili oglasa. 

U gornjem desnom kutu pronađite odjeljak “Stupci” kliknite na njega, a zatim odaberite “Izmjena stupaca”.

izmjena stupaca - prikaz iz google ads sustava

Otvorit će vam se popis različitih vrsta stupaca koje su primjenjive na određenoj razini i koje možete dodati u svoje izvješća. Kod svake skupine možete kliknuti na strelicu i vidjeti cijeli popis dostupnih stupaca u toj skupini.

dostupni stupci u google ads sustavu

Više o stupcima koje možda ne koristite dovoljno

Bez duljenja prelazimo na popis super korisnih stupaca za vaša izvješća. 🙂

  1. Izgubljeni udio pojavljivanja na prikazivačkoj mreži

Prvi kandidat kojeg ćemo spomenuti je izgubljeni udio pojavljivanja na prikazivačkoj mreži.

Ovaj stupac direktno se veže na stopu pojavljivanja na pretraživačkoj mreži. Stopa pojavljivanja na pretraživačkoj mreži zapravo je postotak pojavljivanja koja su vaši oglasi ostvarili u usporedbi s ukupnim brojem pojavljivanja koji su mogli ostvariti. 

Na primjer, ako vidite da vaša stopa pojavljivanja iznosi 75% posto, morate biti svjesni što se dogodilo s ostalih 35% šansi. I upravo tu vam može pomoći izgubljeni udio pojavljivanja na prikazivačkoj mreži.

Postoje dva stupca vezana uz izgubljeni udio pojavljivanja, a odnose se na izgubljeni dio zbog proračun i izgubljeni dio zbog ranga oglasa

Izgubljeni udio pojavljivanja na pretraživačkoj mreži (proračun) odnosi se na postotak vremena tijekom kojeg se vaši oglasi nisu prikazivali zbog preniskog proračuna.

S druge strane, Izgubljeni udio pojavljivanja na pretraživačkoj mreži (rang) odnosi se na postotak vremena tijekom kojeg se vaši oglasi nisu prikazivali na pretraživačkoj mreži zbog niskog ranga oglasa na dražbi.

Dodavanjem ovih stupaca u svoje izvještaje možete saznati zbog čega ne ostvarujete sva moguća pojavljivanja i prema potrebi povećati proračun, smanjiti licitacije ili poraditi na svojoj ocjeni kvalitete.

Ovi podaci dostupni su i za stopu pojavljivanja na vrhu stranice te na apsolutnom vrhu,a možete ih pronaći a razini kampanje. 

Izgubljeni udio pojavljivanja na prikazivačkoj mreži
  1. Sve konverzije

Stupac Sve konverzije nije isto što i stupac Konverzije.  

U Stupcu Konverzije računaju se samo one konverzije koje ste postavili kao radnju konverzije putem Google Analyticsa ili Google Tag Managera i označili kao izuzetno bitne za svoje poslovanje. 

S druge strane u stupcu Sve konverzije možete vidjeti sve konverzije (čak i one koje niste postavili kao radnju konverzije) koje su rezultat vaših Google Ads oglasa. Ovaj stupac sadrži veći broj radnji nego stupac Konverzije. 

Taj prošireni uvid u konverzije omogućava vam da steknete potpuniji uvid u način na koji korisnici stupaju u interakciju s vašom tvrtkom. Tako možete preciznije procijeniti učinkovitost oglašavanja.

  1. Google Analytics stupci

Ako ste uspješno povezali svoje Google Ads i Google Analytics račune unutar Google Ads sučelja dobivate jedinstven uvid u angažman korisnika na vašoj stranici nakon klika na oglas. 

Google Analytics stupce možete pronaći pod Stupci – Izmjena stupaca – Google Analytics. 

Tri stupca na koja biste trebali obratiti pozornost su:

  • postotak angažiranih sesija – postotak esija u kojima su korisnici bili angažirani (angažirane sesije / sve sesije (angažirane + neangažirane). To znači da su korisnici bili aktivni određeno vrijeme (zadano je 10 sekundi). 
  • događaji/sesija – prosječan broj događaja pokrenutih na vašoj web-lokaciji/aplikaciji po sesiji. Ovu metriku možete koristiti za mjerenje kvalitete posjetitelja.
  • prosječno trajanje sesije (u sekundama) – ukupno trajanje svih sesija (u sekundama) podijeljeno s brojem sesija.
Google Analytics stupci

Uvidom u ove stupce otkrivate kako se korisnici ponašaju nakon klika na vaše oglase, nudite li im odgovarajući zadržaj ili ih možda šaljete na, za njih, nerelevantnu odredišnu stranicu. 

Način na koji biste trebali interpretirati ove podatke ovisi o uobičajenom angažmanu korisnika na vašoj stranici i benchmark podacima za industriju u kojoj poslujete. 

Na primjer, benchmark istraživanja su pokazala da stranice za prodaju nekretnina imaju stopu napuštanja otprilike 44,50%, dok stranice restorana imaju stopu napuštanja od 65,62%.

  1. Procjena licitacije za prvu poziciju i procjena licitacije za prikaz na vrhu stranice

Svaki oglašivač najčešće želi da mu se oglasi prikazuju što više na tražili, što bi značilo iznad organskih rezultata pretraživanja ili čak iznad svih organskih rezultaata, ali i oglasa konkurenata. 

No, kako to postići?

Ako znate da vam je ocjena kvalitete dobra i neće značajno utjecati na rang oglasa vrijeme je da obratite pažnju na licitaciju koju ste postavili za pojedine ključne riječi. 

Stupac “Procjena licitacije za prvu poziciju” na temelju dostupnih podataka daje vam procjenu licitacije koju morate postaviti da se vaš oglas prikaže na prvoj poziciji na vrhu prve rezultata pretraživanja. To znači na prva 4 mjesta iznad organskih rezultata pretraživanja, ali ne nužno iznad oglasa konkurenata.

S druge strane “Procjena licitacije za prikaz na vrhu stranice” daje vam procjenu licitacije potrebnu da se vaš oglas prikaže na samom vrhu prve stranice rezultata, iznad organskih rezultata i oglasa konkurenata. 

Ovi stupci dostupni su isključivo na razini ključnih riječi.

prva pozicija
  1. Konverzije nakon pregleda oglasa

Još jedan zanimljivi mjerni podatak, posebno koristan za Display kampanje, su konverzije nakon pregleda oglasa.

Ove konverzije bilježe se kada korisnici vide oglas, ali ne stupe u interakciju s njime, ali kasnije ipak izvrše konverziju. Te se konverzije bilježe na temelje zvanog vremenski okvir konverzije nakon pregleda

U ovaj mjerni podatak ne ulaze korisnici koji su na bilo koji način ostvarili interakciju s bilo kojim od vaših oglasa – bilo da se radi o search ili display mreži. 

Zašto je ovaj stupac koristan?

Zato što vam unatoč tome što klik nije zabilježen može pokazati učinkovitost i pamtljivost poruke koju komunicirate jer signalizira da su vaši oglasi dovoljno kvalitetni da bi vas se korisnici kasnije sami sjetili i potražili vašu stranicu.

  1. Vrijednost konverzije po cijeni (Vrijednost konv./cijena)

Ovaj stupac svakako biste trebali koristiti ako imate postavljene vrijednosti konverzija, a posebno vrijednosti konverzija za pojedine transakcije.

U ovom stupcu prikazuje se omjer vrijednosti svih konverzija i cijene svih interakcija i prikazuje vam se vaš povrat ulaganja. 

Ovaj stupac koristan je jer vas pošteđuje računanja povrata ulaganja, vidite ostvarene rezultate dodavanjem jednog stupca koji to radi za vas. 

Na temelju prikazanih podataka možete vidjeti ostvarujete li dobar povrat ulaganja ili ga možda uopće ne ostvarujete i sukladno tome prilagoditi kampanje, grupe oglasa i ključne riječi. 

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu