Što učiniti ako se konkurencija oglašava za vaše brand ključne riječi?

Gotraffic author

Matea Viher

29 July 2021 | Google Ads

Što učiniti ako se konkurencija oglašava za vaše brand ključne riječi?

Rezultati digitalnog marketinga, kao i rezultati svih ostalih oblika marketinga, nisu imuni na akcije i reakcije vaše konkurencije. 

Ako se bavite PPC oglašavanjem trošite određenu količinu novca na kako biste učinili svoj brand prepoznatljivim, generirali određen broj upita potencijalnih kupaca ili ostvarili bolju prodaju. 

Pri tome, zadnje što vam treba je da netko od konkurenata iskoristi ključne riječi vašeg branda za oglašavanje u svoju korist. 

Zamislite da  na Google-u netko pretražuje vaše brand ključne riječi, a na vrhu liste rezultata nalaze se oglasi vašeg konkurenta. To sigurno nije scenarij koji želite gledati. 

Ova praksa nije ilegalna u Google Ads svijetu i konkurencija se bez problema smije oglašavati na vaše brand ključne riječi. Google Ads navodi kako “ne istražuje niti ograničava upotrebu trademarka kao ključnih riječi”.

Jedino što ne smiju je spominjati vaše ime zaštićeno trademarkom (u hrvatskom slučaju žigom). 

No, to vam zaista ništa ne znači ako vam konkurencija uspijeva ukrasti dio prometa namijenjenog vama. 

Kako se onda boriti protiv toga?

1. Prijavite ih

Ako ipak primijetite da netko od konkurenata koristi vaše ime u svojim oglasima dobro je znati da ga možete prijaviti Google Adsu.

Za to je potrebno popuniti obrazac s označenim problemom i ostaviti svoje kontakt podatke kako bi vas mogao kontaktirati netko iz Google-a.

Ovaj način borbe protiv konkurencije koja koristi vaše ime u oglasima može potrajati neko vrijeme pa razmotrite i opciju slanja e-maila spornom konkurentu u kojem ćete im objasniti kršenje pravila i zamoliti ih za izmjenu oglasa.

Najbolje je kontaktirati osobu zaduženu za marketing ili vlasnika poslovanja osobno. Pristojnom komunikacijom moguće je dogovoriti primirje i dogovoriti da se međusobno prestanete oglašavati na brand ključne riječi onog drugog. 

Neće uspjeti uvijek, ali moglo bi donijeti  brže rezultate od kontaktiranja Google Adsa. 

Krajnji korak je poduzeti pravne akcije u okviru zakona države u kojoj poslujete jer se vaše ime koristi bez dopuštenja. Naravno, ovdje govorimo o potencijalno značajnim troškovima tako da trebate dobro odvagnuti isplati li vam se to.

2. I vi počnite licitirati na svoje brand ključne riječi

Moguće je da ste to do sada izbjegavali jer nije bilo potrebe, ali ako konkurencija ne odustaje od licitiranja za vaše ključne riječi, a pri tome ne koristi vaše zaštićeno ime u oglasima ovo je jedna od taktika kojima možete pobjeći. 

Na ovaj način vraćate se u poziciju da se ponovno prikazujete na vrhu tražilice kada korisnik traži baš vas jer ćete vi biti najrelevantniji oglas.

3. Povećajte licitacije za svoje brand ključne riječi

Ako se već od prije oglašavate na svoje brand ključne riječi razmislite o podizanju licitacija za njih. 

Klikovi na brand ključne riječi uobičajeno nisu skupi i to konkurentima odgovara.

Podizanjem licitacija na svoje brand ključne riječi utjecat ćete i na cijenu koju konkurencija mora platiti za njih pa ih povećanje može potaknuti na odustajanje.

4. Počnite licitirati na njihove brand ključne riječi

Oglašavanje na konkurentske brand ključne riječi je uvijek igra koju može igrati dvoje. 

Odaberite ključne riječi vezane uz konkurenciju i postavite kampanju usmjerenu na njih. Na taj način i vi ćete dobiti priliku uzeti dio prometa. 

Samo pripazite da u oglasima ne koristite njihovo zaštićeno ime. Također, bilo bi dobro usmjeriti se na to kako ste vi bolji te izbjeći izravne napade na njihovo poslovanje. 

Hoćete li od toga imati koristi? Licitiranje na ključne riječi konkurencije može biti izrazito korisno u pojedinim slučajevima pogotovo ako imate bolju ponudu. Dodatno, povećat ćete vlastiti brand awareness i osigurati si dio kvalitetnog prometa koji je bio namijenjen konkurenciji. 

U principu, od ove taktike mogli biste dobiti i više od pukog vraćanja milo za drago.

5. Poradite na poziciji oglasa

Iako je velika vjerojatnost da ćete licitiranjem na vlastite brand ključne riječi postići da se upravo vaši oglasi najčešće prikazuju na vrhu tražilice dobro je poraditi i na rangu oglasa kako biste si dodatno povećali šanse. 

Google odabire koje će oglase prikazivati i na kojoj poziciji putem aukcije oglasa (Ad auction). Svaka pretraga aktivira aukciju oglasa kako bi se došlo do toga koji će oglasi biti prikazani korisniku, kojim redom i hoće li uopće biti prikazani.

Pri svakoj aukciji oglasa Google računa rang oglasa (Ad Rank) koji izravno utječe na poziciju oglasa. Što je rang oglasa veći oglas će se prikazivati na poziciji bliže vrhu.

Rang oglasa određuje se na temelju licitacije, procjene učinka ekstenzija oglasa i ocjene kvalitete

Da bi se vaš oglas prikazivao za što više pretraživanja i na što boljoj poziciji pobrinite se da:

  • imate relevantan oglas s ukomponiranim ključnim riječima
  • postavite dovoljno visoku licitaciju koja će vam dovesti na vrh
  • imate relevantnu odredišnu stranicu, koja jasno navodi sve podatke o vama i jednostavna je za korištenje
  • koristite sve dostupne i relevantne ekstenzije oglasa.

6. Zauzmite više prostora na tražilici

Vezano na prethodnu točku, ekstenzije nisu korisne samo za bolje pozicije oglasa.

One mogu biti vrlo dobar način zauzimanja prostora i izguravanja konkurencija iz vidnog polja korisnika. 

No, imajte na umu da se više ekstenzija prikazuje ako se nalazite bliže vrhu stranice tako da vam one ne mogu biti jedino oružje. Odredite sve potrebno iz 5. koraka, dodajte svoje ekstenzije i na dobrom ste putu zavladati tražilicom. 
Od nedavno Google Ads nudi i slikovne ekstenzije koje se prikazuju uz vaše tekstualne oglase i na taj način privlače još više pažnje – svakako ih iskoristite!

Isplati li se sve ovo uopće?

Ovo je pitanje na koje sami trebate pronaći odgovor jer nije uvijek isti za svakoga.

Kontaktiranje konkurenta uz zamolbu da prestane s oglašavanjem na vaše ključne riječi je jedan od koraka koji bismo svakako preporučili da poduzmete. Ne košta vas ništa, a može biti vrlo korisno. 

S druge strane, dobro procijenite koliko vam taj konkurent utječe na rezultate i je li s obzirom na njih vrijedno poduzimati ostale korake. 

Također, razmotrite financijski aspekt svega navedenog. Možete li uopće dio budžeta usmjeriti na nove kampanje koje će sadržavati vaše ili tuđe brand ključne riječi i isplati li vam se podizati licitacije na postojećim kampanjama.

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu