Kada i kako se oglašavati na ključne riječi od konkurencije?

Gotraffic author

Marko Kvesic

15 July 2021 | Google Ads

Kada i kako se oglašavati na ključne riječi od konkurencije?

Vjerojatno ste primjetili, upišete u Google Mercedes i pojavi se BMW.

Oglašavanje na ključne riječi od konkurencije je vrlo učinkovita tehnika oglašavanja, jer korisnici uglavnom ciljano i s namjerom odlaze na njihove stranice.

Vaši konkurenti vjerojatno nisu poput news portala, na koje korisnici odlaze na dnevnoj bazi u potrazi za vijestima, nego stranice na koje korisnici ciljano odlaze riješiti svoj problem ili informirati se o njihovim proizvodima ili uslugama.

Odluka o tome trebate li se oglašavati na ključne riječi od konkurencije ili ne je na vama. Je li to u skladu s vašom poslovnom politikom? Je li industrija u kojoj poslujete visoko konkurentna, oglašavaju li se već konkurenti na taj način?

Kad je dobro oglašavati se za ključne riječi od konkurencije?

Ako ste nova tvrtka

Ovo je odličan način za privlačenje pažnje korisnika posebno ako ste nova tvrtka na tržištu gdje već postoje etablirani igrači.

Vaša konkurencija je godinama gradila svoju popularnost, a sada imate priliku prikazati svoj oglas njihovim korisnicima i tako im na povoljan i učinkovit način dati do znanja da postojite.

Kada imate bolju ponudu

Ako imate istaknute prednosti u odnosu na svoju konkurenciju, bolju vrijednost koju dajete kupcu, tada je oglašavanje na riječi od konkurencije idealna prilika da ta informacija dopre do vaših kupaca.

Ako se konkurencija oglašava na vaše ključne riječi

Očito im to donosi rezultate, pa svakako se trebate i vi oglašavati na isti način.

Koje su prednosti oglašavanja na ključne riječi od konkurencije?

Kvalitetan promet

Korisnici ciljano odlaze na stranice od vaše konkurencije – pitaju za ponudu, informiraju se o uslugama i cijenama itd. što znači da privlačite korisnike koji su spremniji na konverziju.

Brand awareness

Već sam spomenu da je ovo dobra taktika za nove tvrtke, ali mogu je koristiti sve tvrtke koje žele ojačati svijest o brandu na tržištu. Iskoristite popularnost vodećeg branda na tržištu da biste svoj brand i proizvod/uslugu približili korisnicima.

Pozicija

Ako licitirate dovoljno, vaši oglasi se mogu prikazati iznad rezultata vaše konkurencije što vam omogućuje veću vidlivost.

Kako se oglašavati na ključne riječi od konkurencije?

1. Istaknite svoje prednosti

Istražite svoju konkurenciju i razumite kako ste bolji i drugačiji od njih. Da biste privukli pažnju korisniku trebate mu dati snažan razlog da klikne na vaš oglas. Razmislite u kojim ste segmentima bolji od drugih, što kupcima smeta kod vaših konkurenata i upravo to istaknite u oglasima.

Dobro bi bilo da imate posebno kreiran oglas za svakog konkurenta specifično.

Dobar način da otkrijete svoje prednosti u odnosu na konkurenciju je da pročitate recenzije na Google my Business, Facebooku ili ostalim stranicama za recenzije.

2. Kreirajte specifičan landing page

U idealnom slučaju želite kreirati poseban landing page koji će iskomunicirati jedinstvene prednosti vaše tvrtke i motivirati posjetitelja na suradnju s vama.

Odličan način je i da izradite komparativnu tablicu koja prikazuje kako je vaša ponuda bolja u odnosu na druge. Imajte na umu da korisnik prvi puta dolazi na vašu stranicu i trebate mu dati uvjerljive razloge da se odluči na suradnju s vama.

Evo primjer kad upišemo “asana” – naziv poznatog programa za upravljanje projektima.

Primjetite oglas od Monday.com – konkurentnog alata.

I kad kliknete na njihov landing page, Monday konkretno opisuje kako je bolji i drugačiji od Asane:

Monday vs Asana landing page

3. Ključne riječi

Istražite koje se sve ključne riječi istražuju vezano za konkurenta na kojeg se želite oglašavati.

Uzmite u obzir sve varijacije riječi koje korisnici upisuju, primjerice – asana alternatives, asana project management software, asana pricing itd.

4. Eksperimentirajte s bidding modelima

Cijena klika može biti prilično visoka kad se oglašavate za ključne riječi od konkurencije, što je razumljivo kad uzmemo u obzir relevantnost.

Dobra je praksa krenuti s manual biddingom kako biste dobili dojam o cijenama i konverzijama, kasnije, kako kampanja napreduje i sustav prikuplja više podataka, testirajte i automatske licitacije.

Ono što se nama pokazalo kao dobro za ove kampanje je Target Impression Share bidding. Dobro je testirati i maximize clicks.

5. Kreirajte custom publiku

Ne trebate se nužno samo oglašavati na ključne riječi na Google tražilici.

Možete unijeti web adrese svojih konkurenata i kreirati custom publiku gdje se oglasi prikazuju na Google Display mreži. Google će na temelju URL-ova vaših konkurenata kreirati publiku koja posjećuje te stranice što znači da ćete moći kreirati kampanje za tu publiku.

Na što pripaziti pri oglašavanju na ključne riječi od konkurencije?

Ne koristite ime branda u oglasu ili URL-u

Google Ads ne dopušta korištenje tuđeg trademarka u oglasima. Nije dopušteno koristiti ime konkurenta ni u kakvoj formulaciji jer će oglas vrlo brzo biti ograničen ili neodobren, a takva upotreba trademarka može rezultirati i pravnim posljedicama.

Odaberite pravu konkurenciju

Izbjegnite početničku pogrešku licitiranja na ključne riječi od krivih konkurenata i dobro promislite od kojih biste riječi imali najviše koristi.

Jedna od najvećih grešaka je što oglašivači licitiraju na ključne riječi od velikih konkurenata, a zanemaruju manje tvrtke koje im zapravo oduzimaju posao na lokalnoj razini.

U pravilu, kada birate ključne riječi od konkurencije pazite da to budu tvrtke koje vam zaista jesu konkurencija, odnosno nude iste ili slične proizvode i usluge kao vi, ali u odnosu na njih imate istaknutu konkurentsku prednost.

Odabirom prave konkurencije štedite budžet i povećavate šanse za konverziju.

Provjerite kvalitetu upita koje dobivate

Zna se često dogoditi da korisnici zabunom nazovu. Misle da su kliknuli na vašeg konkurenta, a zapravo su kliknuli na vaš oglas. Ili su kliknuli na ekstenziju poziva i tako vas odmah nazvali.

Pripremite odgovore i za te slučajeve te vidite možete li zainteresirati korisnika da se ipak odluči na vas. Obratite pažnju na to koliko ste zaista takvih korisnika uspjeli konvertirati u kupce.

Ovaj oblik oglašavanja se ne isplati u svakoj branši pa treba testirati. Ako primjetite previše poziva gdje se korisnici zabunom jave i ne uspjevate ih konvertirati, nema smisla da trošite novce bez željenog rezultata.

Kakve rezultate očekivati?

Realno, na nekim kampanja smo imali jako dobre rezultate, a negdje ovaj način oglašavanja nije bio dobar. Zbilja ovisi o industriji, ako se radi o branši koja nema lojalne kupce, ovo može jako dobro raditi.

U svakom slučaju treba testirati.

Kao i obično, definirajte cilj i KPI na temelju kojeg ćete pratiti uspjeh kampanje, mjerite rezultate i na temelju toga procijenite učinkovitost. Ako vidite da ima mnogo konkurencije koja se već oglašava na riječi od konkurencije, to je obično znak da ova metoda oglašavanja ima smisla.

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu