Google Ads optimizacija bez podataka o konverzijama

Gotraffic author

Marko Kvesic

22 April 2021 | Google Ads

Google Ads optimizacija bez podataka o konverzijama

Google Ads je prije svega performance marketing kanal koji se češće koristi za povećanje prodaje nego za branding. Jedan od razloga zašto je to tako je mjerljivost rezultata koja omogućuje još bolju optimizaciju kampanje.

Da biste kampanju mogli optimizirati, trebate imati postavljeno mjerenje konverzija da vidite što vam donosi rezultate, a što ne.

Ovo su neka dva najčešća slučaja kad trebate optimizirati kampanje bez podataka o konverzijama:

  1. Niste postavili mjerenje konverzija
  2. Nemate dovoljno podataka o konverzijama

Naravno, prva stvar koju želite napraviti jest da postavite mjerenje konverzija i to želite napraviti odmah. Savjetujemo da konverzije postavite preko Google Ads koda, a ne da samo uvezete konverzije iz Analyticsa, jer ćete imati više podataka o konverzijama i bolje mjerenje unutar Google Ads sustava.

google ads optimizacija bez konverzija

Mjerite konverzije za kontakt (poslan upit, call click, email link click i sl.), ako imate web trgovinu u svakom slučaju želite mjeriti transakcije i podesiti vrijednost konverzije. Gledajte i da odaberete relevantan model atribucije za svoje poslovanje.

Ako vam kampanja ide već neko vrijeme, ali nema podataka o konverzijama ili ih uopće niste postavili – opet možete učiniti neke optimizacije koje će vam pomoći da unaprijedite kampanje:

  • Obratite pažnju na ponašanje korisnika na stranici – povežite Ads i Analytics, uvezite podatke iz Google Analyticsa o zadržavanju korisnika na stranici i stopi napuštanja. Vidite za svaku ključnu riječ ove podatke i filitirajte one ključne riječi koje imaju slabo zadržavanje. Ako je angažman korisnika znatno niži od prosjeka to je dobar znak da biste trebali pauzirati te ključne riječi.
  • Intent ključnih riječi – analizirajte ključne riječi koje imate na kampanji i zapitajte se koja je namjera korisnika kad upisuje tu ključnu riječ te imate li relevantan odgovor na svojem landing pageu na ono što korisnik traži. Nemojte zaboraviti da je upravo relevantnost jedna od glavnih faktore uspješnih Google kampanja. Pružate li korisniku najbolji odgovor na njegov upit?
  • Pogledajte izvještaj o pretraživanju i detektirajte irelevantne riječi te ih dodajte kao negativne.
  • Detektirajte koje su prioritetne ključne riječi za vaš biznis za koje trebate biti na vrhu tražilice te za te riječi licitirajte da budete na visokim pozicijama i maksimizirajte stopu pojavljivanja za njih.
optimiziranje google ads kampanja bez konverzija
  • Optimizirajte za ocjenu kvalitete – za najvažnije ključne riječi želite imate visoke ocjene kvalitete – to znači iznadprosječan CTR (broj klikova podijeljen s brojem prikazivanja), relevantan landing page i relevantne ključne riječi u grupama oglasa. Gledajte da imate (barem) dva oglasa po grupi oglasa i kontinuirano unaprijeđujete svoje oglase za bolju poziciju oglasa.
  • Provjerite izvedbu oglasa – u postavkama kampanje omogućite opciju izmjenjvanja oglasa “Nemoj optimizirati: neograničeno izmjenjuj oglase”. Nakon nekog vremena možete jasno vidjeti koje verzije oglasa ostvaruju bolji CTR i sukladno tome zamjeniti verzije oglasa sa slabijim rezultatima.
  • Provjerite izvedbu na uređajima – pogledajte koliko prometa dolazi s mobitela, a koliko s računala? Ako je mobilni promet relevantan, provjerite imate li dobro optimiziranu mobilnu stranicu.
  • Optimizirajte vrijeme prikazivanja oglasa – ako primjetite da dobivate upite samo radnim danima, isključite vikende. Ako primate upite samo u radno vrijeme, onda neka se vaši oglasi prikazuju samo u tom rasponu.
  • Provjerite demografske skupine – ako postoje neke demografije (recimo određene dobne skupine) ili lokacije koje nisu relevantne za vaš biznis – isključite te segmente iz kampanje.
  • Koristite ekstenzije oglasa – gledajte da koristite što više ekstenzija oglasa jer osim što njima dajete više relevantnih informacija korisniku pozitivno utječete na poziciju oglasa.
optimizacija google ads kampanja bez postavljenih konverzija

Ja bih predložio da se kod odabira metode licitiranja fokusirate na ručno licitiranje s time da za riječi koje su vam prioritet osigurate visoke pozicije i bidate više. Ali u svakom slučaju bi bilo dobro testirati i povećanje broja klikova i vidjeti rezultate (cijena po kliku, CTR, stoja pojavljivanja oglasa i sl.) te u svakom slučaju pratiti izvještaj o pretraživanju jer povećanje broja klikova može donijeti promet slabije kvalitete (jeftinije riječi gdje je manja konkurencija).

Kad nemate postavljene konverzije – opet postoji jedna konverzija koju možete provjeriti – da li je bilo klikova na Call ekstenziju u oglasu. Način da otkrijete koliko je bilo klikova na telefonski broj u oglasu je da kad ste na razini kampanje kliknete na ikonu: Segment – zatim Vrsta klika i tamo ćete vidjeti taj broj.

Zaključak

Kao što vidimo, moguće je kampanje optimizirati i bez podataka o konverzijama, ali to vam nikako ne smije biti način rada jer konverzije su krucijalno važne u Google Adsu.

Također, bez mjerenja konverzija puno propuštate jer ne možete koristiti odlične alate od Google Ads-a kao što su: Povećanje broja konverzija, ciljani CPA, smart kampanje itd.

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu