Što je poziv na radnju i kako kreirati onaj savršeni?

Gotraffic author

Matea Viher

23 December 2021 | Digitalni marketing

Što je poziv na radnju i kako kreirati onaj savršeni?

Iako vam na prvu možda ne zvuči poznato poziv na radnju ili call to action u marketingu je tekst na web stranici, oglasima, objavi na društvenim mrežama ili bilo gdje drugdje koji govori vašoj ciljnoj publici što bi trebali učiniti, odnosno što vi želite da oni učine. 

Čak i ako je riječ samo o frazi od dvije riječi, korisnicima je potreban neki smjer kako bi znali što učiniti sljedeće.

Poziv na radnju je važan jer je on onaj korak koji nakon uvjerljivog teksta ili oglasa ima za cilj potaknuti publiku na konverziju. Dobar poziv na radnju zaokružit će cijelu vašu priču i dati smisao sadržaju koji ste prezentirali korisnicima. 

Poziv na radnju gotovo nikad nije samostalan uvijek je samo dodatni poticaj argumentima koje ste već prezentirali i mora biti u skladu s njima. 

Najjednostavniji primjer poziva na akciju je “Kupite odmah!”. No, ako je uparen s dobrim prodajnim tekstom, obavijesti o akciji ili odbrojavanjem do kraja posebne ponude bit će vrlo učinkovit. 

A kako kreirati dobar poziv na akciju? Saznajte u nastavku teksta. 

1. Koristite glagole slične naredbi

Ponekad je najbitnija stvar poziva na radnju je da budete jasni i sažeti. Ovo posebno vrijedi za Google oglase gdje imate ograničen broj znakova po oglasu, ali primjenjivo je i na sve druge situacije. 

Ovakvim pozivom na radnju vaša publika će odmah znati što od nje očekujete. Evo nekih od primjera:

  • ako, na primjer, vodite eCommerce stranicu ne ustručavajte se započeti poziv na radnju s riječima kao što su kupite ili naručite
  • u slučaju promoviranja newslettera ili dokumenta za download slobodno započnite riječima pretplati se ili preuzmi
  • ako pak želite da korisnici zatraže više informacija od vas potaknite ih frazama “ispunite obrazac za..” ili “saznajte kako…”.

2. Koristite riječi koje izazivaju emocije ili entuzijazam

Ako već niste od onih koji žele izmamiti snažne reakcije korisnika, trebali biste postati. A to ćete najlakše postići tako da igrate na njihove emocije i entuzijazam. 

Ako je vaš poziv na radnju entuzijastičan tada je vjerojatnije da će i vaša publika biti entuzijastična.

Na primjer, za nekoga tko želi rezervirati putovanje sa svojom obitelji, poziv na radnju kao što je “Isplanirajte svoj odmor iz snova već danas!” komunicirat će ideju savršenog obiteljskog odmora i potaknuti ih na daljnju akciju. 

Mali, ali učinkovit element ovdje je dodavanje uskličnika na kraj vašeg poziva na radnju kako biste izazvali entuzijazam. 

3. Dajte svojoj publici razlog zašto bi trebali poduzeti željenu akciju

Objasnite im što oni imaju od toga. Hoće li im vaš proizvod ili usluga pomoći da bolje rade svoj posao, izgube na  težini ili uštede novac?

Dobar primjer takvog načina kreiranja poziva na radnju bilo bi “Nazovite danas i zakažite besplatne konzultacije!”. Ne samo da ste naveli radnju koju želite da korisnik poduzima (nazovite danas), već ste mu dali i razlog zašto bi trebao poduzeti tu radnju (besplatno savjetovanje).

4. Iskoristite FOMO

FOMO ili fear of missing out  odnosi se na osjećaj ili percepciju da se drugi više zabavljaju, da žive bolje živote ili da doživljavaju bolje stvari od vas. 

Marketing je već odavno naučio iskoristiti FOMO u svoju korist jer je ovo jedan od najučinkovitijih motivatora. 

Kad ljudi pomisle da bi mogli izgubiti priliku koja se možda više neće ukazati, vrlo brzo će se odlučiti poduzeti neku akciju. 

Jedna od vrlo učinkovitih primjena straha od propuštanja je spominjanje vremenski ili količinski ograničene akcije. Sigurno ste i sami već vidjeli slične marketinške napore, a možda čak mislite da su već pomalo i dosadne, ali podatak da je u jednom ispitivanju čak 60% korisnika navelo kako je izvršilo kupovinu zbog straha od propuštanja govori sam za sebe. 

5. Razmislite o uređajima koje korisnici koriste

Dobar poziv na radnju je neupitno vrlo bitan, ali razmislite o tome da ga prilagodite ovisno o uređaju koji korisnici koriste. 

Vrlo često napominjemo važnost marketinških napora s naglaskom na mobile first, a činjenica je da se sve većom uporabom pametnih telefona otvaraju nove mogućnosti.

Korisnici koji pretražuju na svojim laptopima, računalima i tabletima obično još uvijek istražuju i nisu spremni na kupnju istog trena. 

S druge strane, korisnici koji svoja pretraživanja vrše na mobitelu često su u potrazi za trenutačnim zadovoljstvom i brzim rezultatima. 

Zato je kod osoba koje koriste mobilne uređaje vrlo korisno kreirati poziv na radnju koji će ih potaknuti da nazovu ili na neki brzi način stupe u komunikaciju s vama. Pozivi na radnju kao što su “nazovite odmah za više informacija” ili “javite nam se na chat za više informacija” mogu se pokazati vrlo korisnima kod osoba koje pretražuju na mobitelu. 

6. Budite kreativni 

Znam da je to najlakše reći, ali vrlo je bitno da isprobate “klasične” pozive na radnju, ali i one malo drugačije. Jer zapravo nikada ne znate što će najbolje upaliti kod korisnika i zato je dobro testirati sve opcije. 

Ako imate neku ideju koja vam se čini zanimljiva, ali niste baš sigurno probajte i s njom. Digitalni marketing vam bar sa svim svojim alatima omogućava da steknete uvid u sve kanale i precizno mjerite rezultate. 

7. Koristite brojeve (ako je moguće)

Potrošači, uključujući vas i mene, dobro reagiraju na brojke kao što su cijene, popusti, promocije i slično. To nam pomaže da da odredimo isplati li se ili ne trošiti se na artikle koje želimo, ali vjerojatno nisu bitni za svakodnevni život.

Dakle, kada se ukaže prilika, zašto ne biste na taj način privukli svoju ciljanu publiku?

Najbolje je probati više verzija poziva na radnju koje uključuju cijene i popuste. 

Jedan od dobrih primjera takve vrste poziva na radnju je “Kupite TV, samo danas za 999,00 HRK!”. Time pokazujete korisniku koliko će malo platiti za TV nego istovremeno iskoristite i FOMO jer naglašavate da je to moguće samo danas.

Zaključak

Poziv na radnju je u današnjem marketingu neizbježan i zato ga nemojte ignorirati.

Potencijalni kupci imaju toliko izbora da osim što ih je potrebno uvjeriti, potrebno ih je i navoditi kako bi što prije izvršili konverziju. Poziv na akciju služi kao svojevrsno usmjeravanje kupaca koje će im olakšati odluku – zato je toliko bitan. 

Podijelite ovaj članak

Posljednje s našeg bloga

Želite dobivati više upita i povećati prodaju?

Opišite nam svoje poslovanje kako bismo Vam pomogli ostvariti ciljeve.

Primite ponudu