Velika prednost Google Ads oglašavanja u odnosu na tradicionalne oblike marketinga je što vam daje jasan uvid u trendove na tržištu, ali i kako stojite u odnosu na konkurenciju.
Kako?
Pomoću izvješća Uvidi u dražbe (Auction Insights). Ovo izvješće pruža vam mogućnost da usporedite izvedbu svojih Search oglasa u odnosu na ostale oglašivače koji koriste iste ključne riječi i samim time sudjeluju na istim dražbama.
Što možete vidjeti u izvješću?
Izvješće za Search kampanje se odnosi na 6 statističkih podataka:
- Impression share odnosno stopa pojavljivanja – stopa pojavljivanja definira se kao postotak pojavljivanja koji vaši oglasi ostvaruju u odnosu na ukupan broj pojavljivanja koji su mogli ostvariti. Na primjer, ostvarujte stopu pojavljivanja od 66%, što znači da su vam se oglasi od 100 mogućih prikazivanja prikazali u samo njih 66.
- Stopu preklapanja – stopa preklapanja pokazuje u kojem se broju slučajeva oglas nekog od konkurenata prikazivao kad i vaš. Na primjer, ako nekom od konkurenata u tom stupcu piše da se oglas prikazivao 50%, to znači da se prikazivao duplo manje od vašeg broja prikazivanja oglasa.
- Stopa pojavljivanja na višoj poziciji – ovaj podatak pokazuje u koliko su se slučajeva oglasi konkurenata prikazivali iznad vaših oglasa u onim trenucima kada su oba oglasa prikazana istovremeno. Na primjer, ako u ovom stupcu vidite vrijednost 15%, to će značiti da se oglas konkurenta prikazao na višoj poziciji 15 puta u 100 pojavljivanja.
- Stopa pojavljivanja na vrhu stranice – stopa pojavljivanja na vrhu stranice ukazuje na to u koliko se slučajeva vaš oglas ili oglas konkurenta pojavio među prva 4 rezultata na vrhu stranice, iznad rezultata organskog pretraživanja. Ovaj se podatak kao i prethodni računa na 100 prikazivanja, stoga će vrijednost od 25% značiti da se oglas konkurenta prikazao na vrhu stranice 25 puta u 100 pojavljivanja.
- Stopa pojavljivanja na apsolutnom vrhu stranice – kao što možete pretpostaviti ovaj mjerni podatak znači označuje koliko se puta vaš oglas prikazao na prvoj poziciji, iznad organskih rezultata, ali i oglasa konkurenata. Kao i stopa pojavljivanja za vrh stranice računa se na 100 prikazivanja.
- Udio za prestizanje konkurencije – udio za prestizanje konkurencije je postotak koji se dobiva sljedećom jednadžbom:
(broj puta koliko je vaš oglas imao viši rang na dražbi od oglasa drugog sudionika + broj puta koliko se vaš oglas prikazao kada njegov nije) / ukupan broj dražbi oglasa na kojima ste oboje sudjelovali
Kako pristupiti izvješću?
Izvješće je vrlo jednostavno pronaći unutar Google Ads sustava:
- U izborniku stranica s lijeve strane odaberite kampanju ili grupu oglasa u kojoj želite provjeriti dražbe.
- Kliknite “Ključne riječi za pretraživačku mrežu” i zatim na “Uvidi u dražbe”.
Imajte na umu da će podaci prikazivati samo za one kampanje i grupe oglasa koje ispunjavaju minimalni prag aktivnosti koji zahtijeva Google Ads.
Ukoliko umjesto izvješća dobijete poruku: “Nema dovoljno aktivnosti za izradu izvješća o uvidima u dražbe. Promijenite datumski raspon ili prilagodite svoj odabir.”, znači da odabrane kampanji ili grupe nisu prešle minimalni prag.
Kako iskoristiti izvješće o Uvidima u dražbe?
Saznajte tko licitira za vaše brand ključne riječi
Ako u svom Google Ads oglašavanju koristite ključne riječi koje se odnose na vaš brand izvješće će vam pokazati tko ih od vaših konkurenata također koristi.
Na temelju tog saznanja možete osmisliti strategiju licitiranja za borbu protiv tih konkurenata. Također, možete vidjeti koriste li affiliate partneri vaše brand ključne riječi i na taj vam način oduzimaju dio prometa.
Saznajte koji je tip uređaja najkompetentniji
Ako na svom izvješću u gornjem desnom kutu kliknete na “Segment”, a zatim na “Uređaji vidjet ćete podatke za pojedine uređaje: računala, mobitele i tablete.
To vam može pomoći da oblikujete bolju strategiju licitiranja za pojedine uređaje i možete povećati licitacije za najprofitabilniju vrstu uređaja.
Saznajte kada vaša konkurencija licitira više
Slično segmentiranju uređaja na izvješću možete vidjeti kada su vaši konkurenti aktivniji od vas. Ovisno o količini podataka moguće je prikazati podatke za dan, tjedan, mjesec, kvartal ili cijelu godinu.
S ovim informacijama možete prilagoditi licitacije određenim danima u tjednu ili satima u danu prema onima vaše konkurencije. To se može iskoristiti tako da povećate licitacije u vrijeme kad su oni najaktivniji i izravno im konkurirati ili smanjiti licitacije u to vrijeme i fokusirati se na drugo doba dana ili tjedna.
Ukoliko želite još detaljnije izvješće za svaki dan, mjesec, kvartal ili godinu potražite “Preuzmite” u gornjem desnom kutu izvješća. Zatim kliknite na “Dodatne opcije”.
Otvorit će vam se okvir u kojem možete odabrati način preuzimanja izvješća i segmente na koje želite podijeliti izvješće. Na ovaj ćete način dobiti detaljne podatke pregledno organizirane u tablici.
Saznajte kakvi su vam rezultati s obzirom na određene segmente
Korištenjem filtera možete dodatno filtrirati podatke za pojedine riječi ili grupe oglasa koje vas zanimaju. Na primjer, možete filtrirati ključne riječi s visokom cijenom po konverziji i provjeriti kako konkurencija tu stoji – možda otkrijete uzrok visoke cijene.
Ako je konkurencija, recimo, manja od predviđene, možete smanjiti licitacije i time u konačnici smanjiti i cijenu po konverziji.
Ovaj postupak moguće je ponoviti i s obzirom na druge metrike kao što su ocjena kvalitete, strategija licitiranja i slično.
Saznajte gdje vaši konkurenti potencijalno troše više od vas
U ovom slučaju ne morate ništa filtrirati. Samim pogledom na stope pojavljivanja možete procijeniti koji bi konkurenti mogli licitirati više od vas za pojedinu ključnu riječ.
Na primjer, ako konkurent ima udio pojavljivanja od 90% u usporedbi s vama koji ste na manje od 10%, to najvjerojatnije implicira da nam licitacije nisu toliko aggressive kao kod konkurenata.
Još neka od pitanja na koja ćete pronaći odgovore u ovom izvješću su:
- Kako prisutnost konkurencije utječe na uspješnost vaše kampanje?
- Postoje li novi konkurenti koji licitiraju za vaše brand ključne riječi?
- Tko su vaši najveći konkurenti?
- Koja je kampanja, grupa oglasa ili ključna riječ najmanje ili najviše konkurentna?
- Utječe li konkurencija na vašu cijenu po kliku i konverzije?
Uvidi u dražbe iznimno su korisno izvješće koje vam može ponuditi odgovore na velik broj pitanja vezanih uz konkurenciju. Ne bojte se istraživati, filtrirati i klikati unutar izvješća – to bi vas moglo dovesti do nekih izvrsnih spoznaja koje će vam olakšati daljnje oglašavanje.
Zaključak
- iskoristite moć izvješća Uvidi u dražbe kako biste vidjeli što rade vaši konkurenti
- u izvješću možete vidjeti 6 statističkih podataka: stopu pojavljivanja, stopu preklapanja, stopu pojavljivanja na višoj poziciji, stopu prikaza na vrhu stranice, stopu prikaza na apsolutnom vrhu stranice i stopu prestizanja konkurencije
- iskoristite segmentaciju da biste vidjeli koji uređaji su kompetentniji i u koje doba dana ili tjedna su vaši konkurenti najaktivniji
- budite kreativni i filtrirajte različite podatke kako biste vidjeli u kojim ste segmentima najjači
- u ovom izvješću možete naći mnoge odgovore na pitanja o konkurenciji samo trebate istraživati